· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
IX sezon subiektywnie i przeglądowo - część 1
Witajcie. Pasjonujący sezon numer dziewięć przeszedł już jakiś czas temu do historii. Od pewnego czasu już tradycją jest, że przerwę wykorzystujemy na to podsumowanie tego, co działo się podczas kilkumiesięcznych zmagań. Z tego co udało się dowiedzieć, podsumowania, choć są obszerne, cieszą się zainteresowaniem i w sumie nie powinno to dziwić - na co dzień nie zwracamy bowiem uwagi na takie rzeczy, jak statystyki, nie liczymy średnich punktowych i tak dalej. Teraz jest właśnie doskonała okazja na to, by na takie rzeczy zwrócić uwagę. To daje obraz tego, jak wyglądał sezon i jeszcze lepiej pozwala zrozumieć wydarzenia z kampanii. Tym razem jednak jestem zmuszony nasze podsumowanie podzielić na dwie części, a to wszystko przez ograniczenia naszej strony - całość podsumowania ma więcej znaków, niż maksymalna dopuszczalna liczba. Pierwsza część to przypomnienie sobie w telegraficznym skrócie, jak wyglądało osiemnastu GP, oraz wszystkie dane liczbowe, zaś druga - subiektywne spojrzenie na sezon, oraz ocena każdego kierowcy. Zaczynamy zatem od wspomnień i liczb, a jest co przypominać - walka, dramaturgia, zwroty akcji. Nie brakowało niczego. Natomiast część druga - już niebawem. Polecam zaparzyć sobie herbatę, czy kawę, wziąć coś do jedzenia i otworzyć rozwinięcie tego newsa - trochę tekstu jest, więc trochę czasu Wam to zajmie, ale mam nadzieję, że sposób napisania podsumowania i interesujące dane (są pewne nowości) sprawi, że nie odczujecie tego czasu. Zapraszam serdecznie.
Witam. Za nami gala rozdania nagród za IX sezon oraz spotkanie organizacyjne przez dziesiątym, jubileuszowym sezonem dla ExtremeF1. W jego trakcie zostały oficjalnie zaprezentowane zmiany w regulaminie, składy zespołów, kalendarz a także plany nowych ligowych projektów. Zapraszam do rozwinięcia newsa, gdzie znajdziecie podsumowanie spotkania.
ExtremeF1 ma kilka swoich tradycji - sezon ma osiemnaście wyścigów, kończy się wyścigiem o GP Polski, a gdy już udamy się na odpoczynek, to głosujemy w ligowym plebiscycie. Nie inaczej było tym razem. Już po raz ósmy rozpisane zostało głosowanie na ,,naj" minionej kampanii. Tu było o tyle interesująco, że dziewiąty sezon był pełen niesamowitych emocji, nie brakowało niespodzianek, bardzo wiele się działo i przez to już sam wybór nominacji w niektórych kategoriach stanowił dość spore wyzwanie. Dążyłem do tego, by przynajmniej raz nominować każdego, kto wystąpił w zakończonych niedawno zmaganiach i tak też się udało. Pamiętajmy, że cały plebiscyt ma charakter wyłącznie zabawy i tak też należy traktować nominacje i ostateczne wyniki. Udział w głosowaniu, podobnie jak w plebiscycie za sezon ósmy, wzięło dziewiętnaście osób, z czego dwie nie są kierowcami ligi. Bardzo dziękuję wszystkim za te głosy, cieszę się, że ten plebiscyt cieszy się powodzeniem i podchodzicie do niego z należytym dystansem. Tak jak to było ostatnie, na prośbę ligowiczów, wyniki są już większości znane, ponieważ zostały 3 kwietnia upublicznione na discordzie. Jednak należy udokumentować to, jak rozkładały się głosy i żeby można było powracać do wyników, dlatego też powstaje ten news. Tu przy okazji dodane będzie nieco komentarza. Zapraszam zatem do rozwinięcia.
IX sezon ExtremeF1 dobiegł właśnie końca. Zakończyliśmy go naprawdę udaną rundą na Torze Kielce, gdzie - jak na przestrzeni całego sezonu - nie brakowało emocji oraz walki do samego końca. Potwierdzeniem tego był pojedynek pomiędzy kierowcami Jordana oraz Prosta, którzy toczyli korespondencyjny bój o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Jak zawsze, w ostatniej konferencji sezonu dajemy możliwość wzięcia udziału wszystkim kierowcom, którzy stanęli na starcie GP Polski. Zatem każdy (z wyjątkiem Karlique'a, który nie pojechał w wyścigu) wziął udział w wywiadach. Z tego miejsca chciałbym podziękować Taraskowi oraz Mikrusowi za to, że pomogli przy przeprowadzaniu konferencji, dzięki czemu cały ten proces poszedł sprawnie. Materiału jest naprawdę sporo, zatem musicie uzbroić się w cierpliwość, natomiast obiecuję, że warto zajrzeć do rozwinięcia newsa, gdzie znajdziecie wypowiedzi kierowców po finale IX sezonu.
Markovsky wygrywa na pocieszenie emocjonujący finał
Sezon dziewiąty przeszedł już do historii. Za nami ostatni wyścig, który, tak jak cały sezon, był bardzo emocjonujący. Mieliśmy wszystko - walkę do ostatnich metrów, dramaty, rozczarowania i rozstrzygnięta na ostatniej prostej. Tak właśnie powinien kończyć się sezon, nawet jeśli to była walka o raptem szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Przypomnijmy jednak, że Prost i Jordan podeszły do tej walki bardzo poważnie i naprawdę wszystko rozstrzygało się do końca. Najpierw Graczek wyprzedził na ostatnim okrążeniu Adve i wydawało się, że Prost odeprze atak Jordana, tymczasem dał się skontrować w ostatnim zakręcie i wszystko było w rękach Kamilar2000, który bronił się przed atakmi Aftera i Yodsona. I gdy wydawało się, że świętować będzie Jordan, jego kierowca popełnił w ostatnim zakręcie wyścigu błąd, który kosztował go stratę piątego miejsca na rzecz Aftera i przegraną Jordana w klasyfikacji. Lepszego scenariusza nie dało się napisać. Po ostatnich niepowodzeniach podniósł się Markovsky, który spiął się na GP Polski i dość pewnie pokonał Taraska, który chyba myślami był już na wakacjach. Podium uzupełnił Kubusa96, który pojechał bardzo pewnie i zdystansował konkurencję, która albo uwikłała się w walkę z innymi (MikruseK), albo popełniała błędy (Patrique2001, Norbi, który notabene żegna się z wyścigami bez punktów), albo miała ogromnego pecha (Szymusso, Patrique). Relacja z finału kampanii w rozwinięciu newsa.
Za nami sesja treningowa przed GP Polski. Najszybszy znów okazał się 5-krotny mistrz ligi - Markovsky. Znów brak nam porównania triumfatora treningu do jego największego rywala, czyli taraska, którego po raz kolejny na czasówce był nieobecny. Drugie miejsce przypadło Patrique2001 z BARa, a trzecie Mikrusowi z Arrowsa. Serdecznie zapraszam na relacje z treningu przed finałową rundą dziewiątego sezonu na Torze Kielce.
Oto moment, który w końcu musiał nadejść - zakończenie dziewiątego sezonu ExtremeF1. Przed nami to, co jest w lidze oczywistością, czyli finał w naszym kraju. Tym razem, ze względu na system rotacji, zmierzymy się na Torze Kielce, który tym sposobem już po raz piąty gościć będzie osiemnasty wyścig kampanii. Obiekt ten był już świadkiem kilku niespodziewanych zdarzeń, a to, że będzie to ostatni wyścig sezonu wcale nie oznacza, że będziemy oglądać coś w rodzaju procesji, jaka ma miejsce na ostatnim etapie Tour de France. Choćby z tego względu, że - wbrew pozorom - to trudny tor, na którym bardzo łatwo o błąd. Poza tym - niektórzy zawodnicy wciąż jeszcze mają jakieś szanse na zmianę swojej pozycji w klasyfikacji generalnej, a że ten sezon pokazał, że warto walczyć do końca, możemy się spodziewać zaciekłej rywalizacji. No i też - każdy będzie chciał pokazać się w wyścigu w swoim kraju, który przecież jest pewnego rodzaju odskocznią, bo takiego wyścigu w rzeczywistości na pewno nie uświadczymy. Dlaczego tak się stało, jak wygląda ligowa historia GP Polski i co nas może czekać? Zobaczmy w rozwinięciu newsa. Zapraszam.
Za nami 150. wyścig o mistrzostwo ExtremeF1. Aby uczcić ten jubileusz udaliśmy się na tor, gdzie tradycja to chleb powszedni. Na Silverstone, gdzie mieliśmy być świadkami wyjaśnienia większości kluczowych spraw, jeśli chodzi o klasyfikacje generalne. Tak też na pytania odpowiadał dziś świeżo upieczony dwukrotny triumfator ExF1 - Tarask. Zapewniając sobie mistrzostwo w iście mistrzowskim stylu nie dając żadnych złudzeń rywalom. Obok niego usiedli kierowcy BARa. Patryk po wyścigu obfitym w emocje opowiedział o swojej przyszłości, a Szprycek o oczekiwaniach na jego ostatni występ w naszej lidze. Serdecznie zapraszam do rozwinięcia.
Koniec wieńczy dzieło - Tarask i Williams z tytułami
Dziewiąty sezon dostarczył nam niewiarygodnych emocji - także w walce o mistrzowskie tytuły. Przed rozpoczęciem kampanii wydawało się, że kolejne mistrzostwo musi paść łupem Taraska, który także wraz z Norbim powinien wygrać w cuglach klasyfikację zespołową. Tymczasem parę błędów mistrza ligi, a potem powrót Markovsky'ego i pewne kłopoty kierowcy z Redy sprawiły, że wszystko stanęło pod znakiem zapytania. Zwłaszcza po wyścigu w Canberrze sytuacja zrobiła się niewesoła, bo Tarask stracił prowadzenie w generalce, a Ferrari zaczęło odjeżdżać. A jednak, w końcówce obrońca tytułu znalazł się w kosmicznej formie, w której po prostu zdystansował swojego konkurenta. Cztery wygrane z rzędu sprawiły, że na Silverstone Tarask zapewnił sobie drugie mistrzostwo ExtremeF1. Do tego znaczna zwyżka formy Norbiego spowodowała, że Williams jest na wyścig przed końcem sezonu mistrzem konstruktorów - po raz pierwszy w historii. W Wielkiej Brytanii Norbi był trzeci. Markovsky zajął oczywiście drugie miejsce, znów jednak nie mając tak naprawdę szans na walkę. Poza tym jednak mieliśmy bardzo interesujące zawody, w których nie brakowało walki i emocji - to były zmagania godne jubileuszu 150. GP w historii ligi i potwierdzenie wspaniałego sezonu. Wobec tak znakomitej zabawy zapadła decyzja, że ExtremeF1 będzie kontynuowana i odbędzie się dziesiąty sezon. Więcej w rozwinięciu.
Za nami sesja treningowa przed jubileuszowym, 150. wyścigiem w historii ExtremeF1, który padł łupem Markovsky'ego (w zasadzie musiał paść, bowiem nie było jego głównego konkurenta, Taraska). Nadchodzące święto ligi przykuło uwagę większości kierowców, również tych, którzy aktualnie nie rywalizują o ligowe punkty. Na Silverstone zobaczyliśmy trzech gości, w tym Jomskiego, dla którego był to mały "debiut" w lidze. O tym, co działo się na torze zostało opowiedziane w rozwinięciu newsa, do którego serdecznie zapraszam.
Po raz 150. na placu boju - zapowiedź GP Wielkiej Brytanii
Za nami duże emocje, które miały miejsce w GP Niemiec i trudno się dziwić, przecież jesteśmy w decydującej fazie sezonu. Do końca obecnej kampanii już tylko dwa wyścigi. Zakończyliśmy już wprawdzie serię wypadów na tory, które były totalną niewiadomą, ale to nie znaczy, że nie będzie emocji. Przynajmniej - na to liczymy, bo choć wydaje się, że większość pozycji w klasyfikacji generalnej wydaje się być prawie przesądzona, to ten sezon nauczył nas, że jest możliwe wszystko. Wystarczy czasem jeden błąd, albo jakiś problem, by sytuacja odwróciła się o 180 stopni. Kierowcy jednak dobrze o tym wiedzą i dlatego w pełni mobilizacji przystąpią do ostatnich chwil tej kampanii. A do tego powinien ich zmotywować jubileusz, który nas czeka. Oto bowiem już po raz 150. będziemy rywalizować w wyścigu zaliczanym do ExtremeF1. To wspaniały wynik, którego na pewno nikt się nie spodziewał w momencie, kiedy ta liga startowała. Ta zabawa, która miała być chwilowa, przeciągnęła się już do tego momentu. Zaszczyt organizacji tego wyścigu przypadł Silverstone, które powraca do nas po pięciu sezonach przerwy, choć oczywiście po drodze Grand Prix Wielkiej Brytanii organizowane były na różnych obiektach. Jak to wtedy wyglądało i co nas czeka w tym jubileuszowym wyścigu? Zobaczmy w rozwinięciu newsa.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum