· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Regulamin i bolidy
Na początek porozmawiajmy o bolidach. Z racji że jest co świętować, liga postanowiła wrócić do tego, co było znakiem rozpoznawczym - czyli do bolidów z różnych lat. Dzięki temu każdy z kierowców będzie mógł pojechać samochodem, o którym marzył. Jest jednak jeden "haczyk" - po raz pierwszy w historii ligi na torze pojawi się bolid który nie zmieścił się w ustalonych wcześniej ramach czasowych (dla przypomnienia, kierowcy mogli wybierać dowolne auta z lat 1998-2016), ale o poszczególnych samochodach będzie więcej przy okazji prezentacji składów. Przejdźmy zatem do regulaminu. Przede wszystkim, pomimo odejścia Norbiego, Szprycka i Yodsona, liga nie zmieni swojej liczebności i nadal będzie ona liczyła 18 miejsc. Zmianom także nie ulegnie sposób ustalania pogody na poszczególne wyścigi - prognoza pogody będzie tworzona tak samo jak w poprzednim sezonie. Względem IX sezonu nie ulegnie zmianie również ilość mieszanek opon na suchy tor - kierowcy w dalszym ciągu będą mieli do dyspozycji dwie mieszanki - miękką, która gwarantuje dużą przyczepność i szybsze zużycie, oraz twardą która zapewnia mniejszą przyczepność ale jej żywotność jest większa. Kosmetyczne zmiany zostaną wprowadzone w kwestii konstrukcji oraz oznaczenia opon. Otóż do łask wrócą slicki, zaś co do oznaczenia mieszanek - miękka zostanie oznaczona czerwonymi pasami na krawędzi (oraz w przypadku opon Pirelli - napisami na bocznych ścianach) opony, zaś twarda zostanie oznaczona na biało. Zmiany dotknęły system kwalifikacji - po raz pierwszy od II sezonu, kwalifikacje zostaną podzielone na 2 bloki - pierwszy z nich będzie trwał 15 minut, a drugi 10. Po zakończeniu Q1 z walki o Pole Position odpadać będzie połowa stawki, a reszta powalczy dalej w Q2. Ponadto, kierowcy którzy przeszli do Q2 będą musieli wystartować na oponach, na których wykręcili najlepszy czas w Q1 - reszta będzie mogła wybrać sobie opony na start. Ponadto wybrany został także mod który zostanie użyty do rywalizacji w razie problemów z mieszanymi samochodami - jeśli (odpukać!) pojawią się problemy, kierowcy staną do walki w samochodach z moda F1 WCP 2013.
Ligowa obsada
Jak już wspomniałem, swoje ligowe kariery zakończyli Norbi, Szprycek i Yodson. To jednak nie wpłynęło na liczebność ligi, która nadal będzie liczyła 18 miejsc. Przejdźmy zatem do prezentacji zespołów i składów. Na początek Red Bull Racing - stajnia z Milton Keynes wystawi w nadchodzącym sezonie bolid RB9 z roku 2013, a za jego kierownicą zasiądą Tarask i Karlique (#19), co jest pewną niespodzianką. Warto wspomnieć, że urzędujący mistrz ligi porzuci swój numer startowy (#13) na rzecz numeru 1, który przysługuje mistrzowi. Z kolei Karlique będzie chciał rozwinąć swoje umiejętności pod czujnym okiem Taraska, a przy okazji liczy na to że zespół zapewni mu odpowiedni sprzęt, czego - jeśli wierzyć jego słowom - nie był w stanie zapewnić w IX sezonie Arrows. Dalej mamy zespół Sauber - ten z kolei przygotował bolid C24 z 2005 roku i na razie zatrudnił jednego kierowcę - będzie nim Scorpion, który po dość długiej przerwie postanowił wrócić pod koniec sezonu i na treningach występował właśnie w barwach stajni z Hinwil. Jego numerem startowym będzie 79. Następne w kolejności mamy Toro Rosso. I tu mamy przypadek wykroczenia poza ramy czasowe, o którym była mowa w pierwszej części newsa. Otóż zespół ten wystawi samochód z roku 2018 - STR13. Ta decyzja spotkała się z negatywnym nastawieniem reszty stawki, ale ostatecznie samochód określany jako "krążownik" pojawi się na torze w X sezonie. Za jego kierownicą zasiądą After (#14) i Patrique2001 (#21), co będzie niejako powrotem do przeszłości, bowiem ten duet reprezentował Toro Rosso w lidze F1CH-WORLD oraz Red Bulla w kilku wyścigach I sezonu ExtremeF1 - wtedy to pojawił się po raz pierwszy temat "nierównych bolidów", który zapoczątkował właśnie After, który po transferze z Toyoty nie był w stanie porozumieć się z nową dla siebie maszyną. Czwartym potwierdzonym zespołem jest Renault, które przygotuje bolid R25 z 2005 roku. Za jego kierownicą zasiądzie MikruseK (#45), który jednak jest na razie jedynym potwierdzonym kierowcą francuskiej ekipy. Jego forma w IX sezonie była bardzo wysoka i piąty kierowca poprzedniego sezonu będzie na pewno chciał co najmniej utrzymać tę pozycję na koniec X sezonu. Kolejnym potwierdzonym na X sezon zespołem jest BMW - ta ekipa z kolei wystawi bolid F1.08 z 2008 roku, a za jej kierownicą zasiądą Markovsky (#16) i Wujek (#5), co również jest swego rodzaju niespodzianką. Wujek, podobnie jak Karlique w Red Bullu, będzie raczej stawiał na szlifowanie swoich umiejętności pod okiem bardzo szybkiego i doświadczonego kolegi. Z kolei Markovsky będzie chciał rzucić wyzwanie Taraskowi i pokazać, że poprzedni ligowy dominator nadal jest w wielkiej formie. Bolid z 2008 roku wystawi również zespół Force India - za kierownicą VJM01 zasiądzie Adve (#44) i Ostachim (#91). Jest to zatem pierwszy duet na liście startowej, który się nie rozpadł. Ta dwójka nie pomogła Benettonowi zająć wyższego miejsca w klasyfikacji konstruktorów IX sezonu niż ostatnie, ale Ostachim pod koniec sezonu prezentował już bardzo dobrą formę - zatem jeśli tendencja wzrostowa zostanie u niego utrzymana, a Adve wyciągnie więcej z samochodu, to dla ekipy z Silverstone zapowiada się ciekawy sezon. Lotus również postawił na sprawdzony duet - za kierownicą bolidu E21 z 2013 roku zasiądą Pandodo (#94) i Kiroshima (#12), którzy stracili swoje posady w Sauberze. W X sezonie będą chcieli spisać się znacznie lepiej niż w poprzednim, gdy zespołowo zajęli 8. lokatę. Ósmy na liście startowej znalazł się Brawn GP, który będzie korzystał z usług Szymussa (#10) i Kubusy96 (#11). Młodszy z braci miał nieudany poprzedni sezon i w nadchodzącej kampanii będzie koniecznie chciał pokazać że jest nadal zdolny do walki o najwyższe cele. Z kolei starszy będzie chciał przejechać kolejny udany sezon, a może nawet wrócić na podium w klasyfikacji kierowców. Ostatni na liście widnieje zespół Minardi, który wystawi samochód M02 z 2000 roku. Za kierownicą jaskrawożółtego samochodu zasiądą Graczek (#18) i Kamilr2000 (#88). Obaj kierowcy są w stanie prezentować bardzo dobre tempo i mają szansę na spore sukcesy w środku stawki, czy nawet na podgryzanie czołówki - co w poprzednim sezonie prezentował Kamil.
Lista startowa na nadchodzący sezon prezentuje się więc następująco:
Infiniti Red Bull Racing, model: RB9 (2013 rok)
Numer
Kierowca
1.
Tarask
19.
Karlique
Sauber Petronas, model: C24 (2005 rok)
Numer
Kierowca
79.
Scorpion
0.
WOLNE
Red Bull Toro Rosso Honda, model: STR13 (2018 rok)
Numer
Kierowca
14.
After
21.
Patrique2001
Mild Seven Renault F1 Team, model: R25 (2005 rok)
Numer
Kierowca
45.
MikruseK
0.
WOLNE
BMW Sauber F1 Team, model: F1.08 (2008 rok)
Numer
Kierowca
5.
Wujek
16.
Markovsky
Force India Formula One Team, model: VJM01 (2008 rok)
Jak wiadomo, przed pierwszym wyścigiem trzeba sprawdzić działanie moda. Standardowo już przedsezonowe testy odbędą się na dwóch torach - pierwsza tura odbędzie się w dniach 25-26 kwietnia na torze Imola, zaś druga tura zostanie rozegrana 28 i 29 kwietnia na ulicach parku Montjuic w Barcelonie. Pierwszy dzień na włoskim obiekcie tradycyjnie zostanie poświęcony na sprawdzenie opon deszczowych, a kierowcy będą mieli na to 60 minut. Drugiego dnia kierowcy będą mieli 30 minut jazdy dowolnej, a potem czekał ich będzie wyścig na dystansie ok. 20% realnego dystansu. Trzeci i czwarty dzień to z kolei wizyta na torze Montjuic. Trzeciego dnia kierowcy będą uczestniczyć w 60-minutowej sesji na suchym torze, zaś czwartego dnia przeprowadzona zostanie symulacja kwalifikacji i wyścigu - ten zostanie rozegrany na dystansie 40% rzeczywistej długości wyścigu. Na testy zapraszamy wszystkich chętnych kierowców, gdyż po nich zostanie podjęta decyzja kto zapełni wolne miejsca w stawce.
Kalendarz
Ligowym standardem stał się niecodzienny kalendarz wyścigów - X sezon nie będzie więc się pod tym względem wyróżniał. Rywalizację o mistrzostwo zainauguruje nocny wyścig o GP Bahrajnu na torze Sakhir. Następnie kierowcy udadzą się do Szanghaju na GP Chin oraz na nieznany praktycznie nikomu tor Autopolis, który będzie gościł GP Japonii. Dalej liga odwiedzi tor Bathurst w Australii oraz słynny tor Mo i Rana w Norwegii, by następnie udać się do Niemiec na tor Lausitzring oraz do Wielkiej Brytanii na Oulton Park. Ostatnie dwa wyścigi 1. polowy sezonu rozegrane zostaną w Chile na nikomu nieznanym torze Codegua oraz w Argentynie na ulicach San Luis. Drugą połowę sezonu zainauguruje GP Brazylii na Interlagos, a następnie kierowcy odwiedzą Stany Zjednoczone i tor Sonoma, by później wrócić do Europy - na pierwszy ogień pójdzie GP Belgii na Zolder, potem liga odwiedzi Półwysep Iberyjski celem rozegrania GP Portugalii na torze Algarve i GP Hiszpanii na zupełnie nowym dla ligi torze Navarra. Wycieczkę po południowej Europie zwieńczy GP Włoch na torze Fiorano, który leży kilka kroków od siedziby Ferrari w Maranello. Następnie kierowcy odwiedzą tor Phakisa w RPA, by potem udać się do Austrii na Red Bull Ring. Sezon klasycznie zakończy GP Polski, ale tym razem - zgodnie z ustaloną rotacją - gospodarzem będzie Tor Poznań.
Kalendarz prezentuje się więc następująco:
Numer
Nazwa GP
Kraj
Tor
1.
Grand Prix Bahrajnu
Bahrain International Circuit
2.
Grand Prix Chin
Shanghai International Circuit
3.
Grand Prix Japonii
Autopolis Circuit
4.
Grand Prix Australii
Mount Panorama Circuit
5.
Grand Prix Norwegii
Arctic Circle Raceway
6.
Grand Prix Niemiec
EuroSpeedway Lausitz
7.
Grand Prix Wielkiej Brytanii
Oulton Park
8.
Grand Prix Chile
Autodromo Codegua
9.
Grand Prix Argentyny
Potrero de los Funes
10.
Grand Prix Brazylii
Autodromo Jose Carlos Pace
11.
Grand Prix Stanów Zjednoczonych
Sonoma Raceway
12.
Grand Prix Belgii
Circuit Zolder
13.
Grand Prix Portugalii
Algarve International Circuit
14.
Grand Prix Hiszpanii
Circuito de Navarra
15.
Grand Prix Włoch
Pista di Fiorano
16.
Grand Prix Republiki Południowej Afryki
Phakisa Freeway
17.
Grand Prix Austrii
Red Bull Ring
18.
Grand Prix Polski
Tor Poznań
Nowe projekty
Jak już było wspominane, na X sezon przygotowywanych jest kilka projektów. Pierwszym z nich będzie ligowa odmiana quizu "Pod napięciem", który u nas będzie się nazywał "Bez napięcia". Będzie to stała seria, w której uczestniczyć będą 2-osobowe zespoły (ich skład nie musi być taki sam jak na listach startowych) i będą oni musieli zmierzyć się z pytaniami z wiedzy o lidze, a te z kolei wysyłać może każdy członek ligowej społeczności. Ponadto prowadzący będzie stale się zmieniał, aby została zachowana różnorodność. Do tego planowane jest powstanie podcastu o roboczej nazwie "Misja ExtremeF1". Będzie on poruszał dowolne tematy, a ponadto prowadzący również będzie się zmieniał, aby zachować jakąś różnorodność. Do tego liga prawdopodobnie porzuci skróty z wyścigów na rzecz kompilacji "The best of" z każdego wyścigu - będzie się w nich zawierały pojedynki między kierowcami, czy też nagrania z różnych sytuacji na torze. Te filmy, a także wspomniane quizy i podcasty trafią na ligowy kanał na YouTube.
Tak przedstawia się więc plan na X sezon. Premiera moda ma nastąpić dnia 20 kwietnia. Szykuje się bardzo ciekawy sezon na torze jak i poza nim. W razie pytań administracja ligi jest do Waszej dyspozycji. Na ten moment to tyle z mojej strony. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum