header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
 Regulamin ligi




REGULAMIN LIGI:


1. Ogólne
a) Na stronie można mieć tylko jedno konto.
b) Nie obrażamy innych użytkowników strony.
c) Nie wolno przeklinać!
d) Nie spamujemy i nie piszemy niepotrzebnych rzeczy.
e) Za spam użytkownik otrzyma BANA.
f) Nie można reklamować innych stron bez zgody głównego administratora.

2. Serwer
a) Serwer będzie stawiany najpóźniej 5 minut przed daną sesją. Zawodnicy powinni pojawić się na serwerze do momentu planowanego rozpoczęcia sesji.
b) W przypadku możliwych opóźnień z postawieniem serwera z różnych przyczyn, kierowcy zostaną o tym uprzednio poinformowani.
c) Serwer stawia osoba wyznaczana do tego przez głównego administratora.

3. Liga
a) Jeździmy na platformie rFactor, na modzie, w którym znajdują się bolidy z sześciu różnych sezonów rzeczywistej F1, z autorskimi modyfikacjami fizyki oraz opon. Ponadto wiele ustawień setupu jest zablokowane. Ma to na celu wyrównywanie stawki. Oprócz tego obowiązkowy jest RFE Plugin, pozwalający na jazdę w deszczu. Tory będą dodawane przed każdym GP. Korzystamy także z programu Radmin, który jest wymagany, by połączyć się z serwerem. Wszystko znajduje się w download.
b) W lidze jest 16 miejsc w 8 zespołach.
c) Wyłączone są następujące pomoce: Asystent hamowania (F3), Asystent odzyskiwania kierunku (F5), Niezniszczalność (F6) oraz Asystent Pit-Lane (F10). Asystent sterowania (F1) ustawiony może być maksymalnie na poziomie średnim.
d) Zniszczalność bolidów jest ustawiona na poziomie 35%.
e) Awarie mechaniczne: Wyłączone
f) Zużycie opon: x2
g) Zużycie paliwa: normalne
h) Zmiana zespołu w trakcie sezonu jest dozwolona TYLKO I WYŁĄCZNIE w trakcie okienka transferowego, które będzie miało miejsce w połowie sezonu. W innym przypadku jest to niemożliwe.
i) Absolutnie niedozwolone jest przekraczanie prędkości w pit-lane w każdej oficjalnej ligowej sesji. Za łamanie tego punktu będą kary.
j) Niedozwolony jest wyjazd z alei serwisowej przy czerwonym świetle. Jeżeli kierowcy opuszczą garaż w momencie, gdy pali się czerwone światło, zobowiązani są ustawić się przy linii pit-lane GĘSIEGO (jeden za drugim). Łamanie tych postanowień będzie karane.
k) Jeżeli administracja przyłapie kierowcę na jakiejkolwiek formie oszustwa, zawodnik ten opuszcza ligę ze skutkiem natychmiastowym.
l) Jeżeli zawodnik nie pojawi się na trzech GP z rzędu bez żadnego usprawiedliwienia, administracja może usunąć go z ligi.
ł) Aby móc jeździć w lidze, wymagana jest obecność kierowcy na ligowej platformie Slack. Tam podawane są wszystkie szczegółowe komunikaty dotyczące serwera, spraw ligowych itp.
m) Celem ligi jest wspólna zabawa oraz integracja jej członków, dlatego kierowców, którzy są na ligowej platformie Slack, prosi się o stosowanie się do tych zaleceń, by wspólna rywalizacja była jeszcze przyjemniejsza.
n) Administracja zastrzega sobie prawo do kontroli, czy zawodnicy prawidłowo zainstalowali wszystkie pliki potrzebne do uczestnictwa w lidze, celem sprawdzenia, czy wszystko jest w porządku i czy dany zawodnik nie spowoduje problemów z grą, bądź też świadomie nie manipuluje przy plikach gry.
o) Jeżeli będzie taka możliwość, najlepsi zawodnicy otrzymają nagrody.

4. Zasady rozgrywania GP
a) Jedno GP odbywa się w dwa lub trzy dni i składa się z jednego treningu, kwalifikacji i wyścigu.
b) Trening trwa 60 minut i nie jest obowiązkowy. Na treningu może jeździć każdy, kto tylko chce.
c) Kwalifikacje i wyścig odbywają się w jednym dniu, dzień lub dwa po treningu, obecność na nich jest obowiązkowa.
d) W kwalifikacjach i wyścigu uczestniczyć mogą TYLKO I WYŁĄCZNIE kierowcy mający stałe miejsce w teamie.
e) Dane GP odbędzie się w terminie ustalonym przez wszystkich. Ma to sprawić, by było nas jak najwięcej.
f) Możliwe jest rozegranie w jednym tygodniu więcej niż jednego GP, ale nie więcej niż trzech.
g) Możliwa jest dłuższa przerwa między wyścigami, jednak nie powinna ona być dłuższa niż dwa tygodnie.
h) Aby GP zostało rozegrane, wymagana jest obecność minimum 7-8 kierowców.
i) Pogoda na serwerze będzie pogodą ,,skryptową". Skrypt pogodowy zostanie wygenerowany przez specjalny generator, na podstawie prognozy pogody dla miejsca, w którym odbywa się dany wyścig o danej porze.

5. Kwalifikacje
a) Kwalifikacje są rozgrywane w terminie ustalonym po konsultacjach z kierowcami.
b) Każdy przed kwalifikacjami musi wyłączyć wszelkie komunikatory typu GG, Skype itp. Zalecamy także wyłączenie podczas sesji antywirusa, gdyż niektóre mogą powodować problemy z łączem.
c) Podczas kwalifikacji obowiązuje CAŁKOWITY ZAKAZ używania klawisza ESC poza stanowiskiem serwisowym. Jeżeli kierowca wyjedzie z garażu po naciśnięciu tego klawisza, od tego momentu jego czasy będą anulowane. Dodatkowo, jeżeli zawodnik spowoduje wtedy zagrożenie na torze, zostanie zdyskwalifikowany z całej sesji.
d) W trakcie kwalifikacji obowiązuje całkowity zakaz pisania na czacie.

6. System kwalifikacji
a) Kwalifikacje podzielone są na dwa segmenty - Q1 i Q2.
b) Do Q1 przystępują wszyscy kierowcy, którzy pojawią się na serwerze.
c) Q1 trwa 15 minut.
d) Po Q1 odpada połowa kierowców obecnych na serwerze. Przykładowo - jeśli na serwerze pojawi się 16 kierowców, odpada 8, jeśli 14 - odpada 7 i tak dalej. W przypadku nieparzystej liczby kierowców liczba ta jest dzielona na pół i zaokrąglana w dół. Przykładowo - jeśli na serwerze pojawi się 15 kierowców, odpada 7, jeśli 13 - odpada 6 i tak dalej.
e) Kierowcy, którzy awansują do Q2, muszą startować na oponach, na których wykręcili najlepszy czas w Q1. Kierowcy, którzy odpadną po Q1, mają dowolność w kwestii wyboru opon na start.
f) Q2 trwa 10 minut.
g) Kierowca, który będzie najszybszy w Q2, jest zwycięzcą kwalifikacji i ta sesja ustala wyniki czasówki.
h) Kierowcy jadący w Q2 mają dowolność wyboru opon w tej sesji. Muszą jednak pamiętać, że startują na oponach, na których wykręcili najlepszy czas w Q1.
i) W przypadku gdy kierowca na okrążeniu wyjazdowym, bądź pomiarowym rozbije bolid, ma obowiązek nacisnąć natychmiast klawisz ESC, aby nie stwarzać zagrożenia na torze. Traci tym samym możliwość dalszej jazdy w danej części czasówki. Z kolei gdy kierowca utraci przedni spojler, może dojechać do boksu i wyjechać wtedy ponownie, jednak musi zachować szczególną ostrożność.
j) Należy zachowywać podczas kwalifikacji szczególną ostrożność i przepuszczać szybszych kierowców najszybciej, jak to możliwe.
k) Zabronione jest ścinanie zakrętów i poszerzanie toru niezgodne z przepisami, tj. wyjazd czterema kołami poza białą, lub żółtą linię wyznaczającą granicę toru. Administracja zastrzega sobie prawo do wyrywkowych kontroli okrążeń kwalifikacyjnych poszczególnych kierowców.

7. Wyścig
a) Wyścig trwa 50% realnego dystansu wyścigu.
b) Wyścig poprzedzony jest okrążeniem formującym. W jego trakcie NIE WOLNO nikogo wyprzedzać (wyjątkiem jest sytuacja, gdy jeden z kierowców obróci się, wtedy należy go wyprzedzić, a on musi spokojnie jechać na końcu, nikogo nie wyprzedzając), ani też powodować groźnych sytuacji, gdyż będzie to karane.
c) W przypadku poważnych uszkodzeń bolidu w trakcie okrążenia formującego, kierowca musi wystartować z pit-lane.
d) Po przełączeniu sesji z Warmup na wyścig każdy ustawia się na swoim polu startowym i czeka na rozpoczęcie okrążenia formującego. Po jego zakończeniu należy się ustawić na swoim polu startowym i oczekiwać na zapalenie czerwonych świateł.
e) Podczas startu zmieniamy tor jazdy tylko raz.
f) Należy zachować szczególną ostrożność w pierwszym zakręcie! Za nieprzestrzeganie tego punktu, będą surowe kary.
g) Staramy się nie wjeżdżać nikomu w tył bolidu, bo to także będzie karane surowo.
h) Nie można ścinać zakrętów, ani poszerzać toru tj. wyjeżdżać czterema kołami poza białą, lub żółtą linię wyznaczającą granicę toru. Administracja zastrzega sobie prawo do kontroli okrążeń poszczególnych kierowców. Wyjątkową sytuacją, w której można ściąć lub poszerzyć zakręt, jest bronienie się przed wypadkiem, lub uniknięcie karambolu.
i) Nie można wyprzedzać przy żółtej fladze.
j) Kierowca dublowany, widząc niebieską flagę oraz szybszy bolid za sobą, bezwzględnie musi go przepuścić najszybciej jak to możliwe, nie powodując zagrożenia.
k) W wyścigu obowiązuje nakaz zastosowania obu mieszanek opon w suchym wyścigu. Niezastosowanie się do tego punktu będzie skutkowało bezwzględną dyskwalifikacją.
l) Na każdy wyścig sezonu obowiązują dwa typy opon na suchy tor: miękkie (oznaczone czerwonym kolorem), oraz twarde (oznaczone białym kolorem).
ł) Obowiązkowy jest przynajmniej 1 pit-stop. Obowiązuje zakaz tankowania.
m) Obowiązuje zakaz przekraczania białej/żółtej linii przy wyjeździe z pit-lane.
n) Kierowca, który odpadł, musi przejechać 1/3 dystansu, aby otrzymać połowę punktów, a 2/3 daje pełne punkty.
o) W trakcie wyścigu obowiązuje całkowity zakaz pisania na czacie.
p) Restart jest możliwy w sytuacji, gdy odpadnie na pierwszych dwóch okrążeniach połowa stawki, bądź w innej nadzwyczajnej sytuacji, gdy administracja uzna to za stosowne.
r) Kierowca, który jako pierwszy przekroczył metę wygrywa.
s) Po ukończeniu wyścigu NIE MOŻNA UŻYWAĆ KLAWISZA ESC! Należy przejechać okrążenie zjazdowe i ustawić się na prostej startowej w taki sposób, jak w pit-lane ustawiają się zawodnicy w prawdziwej F1, chyba, że główny administrator postanowi inaczej. Wciśnięcie klawisza ESC i opuszczenie serwera jest możliwe TYLKO I WYŁĄCZNIE po zezwoleniu głównego administratora ligi.

8. Po wyścigu
a) Punktacja: Punktowane jest dziesięć pierwszych miejsc:
1. miejsce 25 pkt
2. miejsce 18 pkt
3. miejsce 15 pkt
4. miejsce 12 pkt
5. miejsce 10 pkt
6. miejsce 8 pkt
7. miejsce 6 pkt
8. miejsce 4 pkt
9. miejsce 2 pkt
10. miejsce 1 pkt

b) Nie przyznajemy punktu za najszybsze okrążenie wyścigu.
c) Należy zachować powtórkę po wyścigu przez 48 godzin od zakończenia wyścigu.

9. Kary
a) Doliczanie pozycji na starcie następnego GP
b) Start z ostatniej pozycji w następnym GP
c) Doliczanie kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu sekund do czasu końcowego GP
d) Dyskwalifikacja z wyścigu
e) Przejazd przez aleję serwisową w przeciągu trzech pierwszych okrążeń w następnym GP
f) Start z pit-lane w następnym GP
g) Zawieszenie na 1 wyścig
h) Zawieszenie na 3 wyścigi
i) Zawieszenie na 5 wyścigów
j) Wyrzucenie z ligi
k) W przypadku nieobecności na kolejnym GP po otrzymaniu kary, przechodzi ona na kolejne GP, w którym kierowca się pojawi

10. Usprawiedliwienia/Skargi:
a) Jeżeli zawodnika nie będzie na danej sesji, powinien to napisać w dziale usprawiedliwienia, według podanego wzoru. Termin składania usprawiedliwienia mija 2 godziny przed daną sesją. Po tym terminie usprawiedliwienia nie będą brane pod uwagę!
b) Jeżeli zawodnik chce złożyć skargę na innego zawodnika, powinien to napisać w dziale skargi, według podanego wzoru. Termin składania skargi mija 12 godzin po wyścigu. Po tym terminie skargi nie będą brane pod uwagę!

11. Postanowienia końcowe:
a) Administracja zastrzega sobie prawo do nieznacznego (maksymalnie pół godziny) opóźnienia startu poszczególnych sesji z powodów technicznych, bądź na prośbę kierowcy z ważnego powodu. W innych wypadkach o zmianę terminu poproszeni zostaną wszyscy członkowie ligi.
b) Administracja prosi kierowców o jak najszybsze odpowiadanie na propozycje terminów rozegrania GP, co usprawni działanie ligi.
c) Administracja zachęca do aktywnego udziału w życiu ligi - integracji, zgłaszania propozycji i pomysłów, uczestnictwa w konferencjach prasowych po wyścigu, oraz podcastach na ligowym kanale YouTube.
d) Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu w trakcie trwania sezonu. Kierowcy o zmianach zostaną poinformowani.
e) Wszystkie kwestie sporne nie objęte powyższym regulaminem rozstrzyga główny administrator.
f) Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania!!!

Podpisano:
Kubusa96, główny administrator strony, szef ligi.
Rada FIA w składzie:
Szymusso
Patrique2001
MikruseK
Pandodo
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430