header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Pamiętne wyścigi ExtremeF1 - GP Polski, sezon III

Witajcie. W ostatnim czasie mieliśmy nieco szybsze tempo rozgrywania wyścigów, przez co zabrakło czasu na powspominanie. Teraz jednak znów możemy to zrobić, a to szczególnie ważne, że już wszyscy wiedzą o zakończeniu zmagań po sezonie dwunastym. W naszych wspominkach przyszedł czas na zakończenie rozdziału, w którym przedstawialiśmy wydarzenia w sezonie trzecim. Przypomnimy tym razem GP Polski, które zostało rozegrane na Torze Kielce 30 sierpnia 2017 roku. Zakończenie wyścigu w naszym kraju zaczęło stawać się ligową tradycją, do której powoli wszyscy przywykali. Wiadomo, w sezonie drugim GP w Polsce się nie odbyło ze względu na przedwcześnie skończony sezon, ale choćby w tej serii wspominaliśmy wyścig w sezonie pierwszym, który także rozgrywany był w Miedzianej Górze. I tak jak wtedy, tak jak i w trzeciej kampanii, a pierwszej na platformie rFactor, dopiero na tym torze mieliśmy poznać mistrza ligi. Jednak tylko matematyka tak naprawdę dawała szansę Taraskowi na powalczenie o tytuł - tracił bowiem 19 punktów do Markovsky'ego, któremu nie przeszkodziła nawet nieobecność na dwóch wyścigach ze względu na wakacyjny wyjazd. Formalności zostały dopięte przez kierowcę spod Tarnowskich Gór - bez problemu wygrał wyścig, a jego konkurent był dopiero czwarty. Na podium stanęli za to bracia jeżdżący w Red Bullu, którzy osłodzili sobie w ten sposób niepowodzenia z poprzednich GP, które odebrały im sporo punktów. Jak wyglądało zakończenie sezonu trzeciego ExtremeF1 - o tym w rozwinięciu newsa.
Konferencja prasowa po GP Gruzji

Jesteśmy po zmaganiach na torze Rustavi. W wyścigu nie zabrakło kontrowersji a także kar dla niektórych kierowców. Ostatecznie to Rekady ponownie zwyciężył, a podium uzupełnili kierowcy Toro Rosso – Patrique2001 przed Afterem. Na temat wyścigu a także o innych pierdołkach porozmawiałem sobie z moimi gośćmi, którzy akurat w tym wyścigu pierwszoplanowych ról nie odegrali. Mianowicie: kierowca McLarena – Graczek, kierowca Arrowsa – Norbi, oraz kierowca Red Bulla – Kiroshima. Zapraszam do rozwinięcia.

Kolejny krok Rekady'ego

Jeśli ktoś narzekał na brak emocji podczas poprzedniego wyścigu, to w Gruzji dostał ich aż nadto. Niestety - tych negatywnych też. Choć ogólnie obejrzeliśmy bardzo interesujące zawody i nie zabrakło intrygujących pojedynków w każdej części stawki, to niestety niektórzy się pogubili. Zobaczyliśmy kolejną dziwną kolizję w pit-lane, wypadek na zjeździe do alei serwisowej, oraz poszerzanie toru, nie wspominając o innych zdarzeniach, nie zabrakło też przekroczenia prędkości w boksie. Krótko mówiąc - było tam wszystko, ale chyba trochę za dużo. W efekcie mamy trochę kar, z czego aż trzy czasowe. I tak - MikruseK stracił podium, Norbi punkty, a Szprycek - kilka miejsc. Ten ostatni ma prawo czuć spore rozczarowanie, bo wywalczył Pole Position, wydawało się, że ma kapitalne tempo, tymczasem w wyścigu coś się popsuło po pierwszym pit-stopie i na deser - spowodował kolizję z Szymussem. A wygrał Rekady, którego dalej problemy omijają, wykorzystuje do maksimum szanse i zyskał potężną przewagę. Na ten moment trudno sobie wyobrazić, by ktoś miał odebrać kierowcy Ferrari mistrzowski tytuł. Na podium stanęli także kierowcy Toro Rosso, którzy w końcu komplecie zaliczyli udane zawody. Wyżej - Patrique2001. Z pozytywnych rzeczy - napisaliśmy kolejny raz historię. Po raz pierwszy zdarzyło się, by w wyścigu udział wzięli wszyscy zapisani kierowcy i wszyscy dojechali do mety. Relacja - w rozwinięciu newsa.

Szprycek z dużą przewagą przed GP Gruzji

Pierwsza oficjalna sesja w Gruzji dostarczyła nam sporo odpowiedzi, ale jeszcze więcej pytań. Bardzo duży ścisk w środku stawki i mało miejsc do wyprzedzania sprawiają, że bardzo ważna będzie strategia oraz kwalifikację. Najszybszy okazał się Szprycek, który dosyć komfortowo może spoglądać na wyścig. Na drugim miejscu dominator sezonu Rekady, a podium czasówki zamknął MikruseK z Arrowsa. Po więcej szczegółów zapraszam do rozwinięcia.

Komu chaczapuri? - Zapowiedź GP Gruzji

Dziesiąta runda XII, ostatniego w historii, sezonu ligi ExtremeF1 przed nami. Po nocnej przejażdżce po ulicach Singapuru, kierowców czeka kolejna wizyta w nowym dla siebie kraju - tym razem padło na Gruzję, by na torze Rustavi International Motorpark walczyć o zwycięstwo w GP tego właśnie kraju. Jaka jest historia tego toru, kto jest największym faworytem do zwycięstwa? Tego dowiecie się w rozwinięciu.

Okienko transferowe otwarte

Jesteśmy po dziewięciu wyścigach sezonu dwunastego. Zgodnie z regulaminem ligi, przyszedł zatem czas na umożliwienie zawodnikom zmiany zespołu. To jedyny dostępny moment dla kierowców, by mogli przenieść się do innego teamu. Biorąc pod uwagę ogłoszenie o zbliżającym się zakończeniu naszych rozgrywek - jest to ostatnie w historii ligi okienko transferowe. W ostatnich sezonach nie działo się podczas okien zupełnie nic, a otwierane było właściwie po prostu dla samego spełnienia regulaminu. Zdecydowanie przestało to być jakimś wielkim wydarzeniem, jak było kiedyś. Jednak teraz zapowiada się, że będzie nieco inaczej. Oczywiście, nie będą to ruchy porównywalne do tektonicznych tąpnięć, większość ekip swoje składy zachowa. Biorąc pod uwagę jednak, jak nudny był okres umożliwiający przeprowadzanie transferów w poprzednich sezonach - tutaj mamy w końcu coś, pewne plotki chodzą od jakiegoś czasu, a też do końca nie jest pewne, do jakich ruchów personalnych dojdzie. O wszystkim powinniśmy się przekonać niebawem.

Zasady przeprowadzania transferów nie zmieniają się w porównaniu do tego, jak to wyglądało w poprzednich kampaniach. Niemniej, aby wszystko było przejrzyste i czytelne, przypomnę ten mały regulamin. Dla ułatwienia, podaję obrazowy przykład, jak powinien zostać przeprowadzony transfer:

Zespół X: kierowca A, kierowca B
Zespół Y: kierowca C, kierowca D
Sytuacja: kierowca B chce przejść do zespołu Y i zamienić się miejscami z kierowcą C
Rozwiązanie: w tej sytuacji kierowca B musi poinformować kierowcę A, że odchodzi z zespołu i przechodzi do kierowcy D, a partnerem kierowcy A zostaje kierowca C. Jeżeli kierowca A wyrazi na to zgodę, wtedy zamiana jest możliwa. Kierowca B musi poinformować mnie, że:
1) kierowca A wyraził zgodę na transfer
2) kierowca C wyraził zgodę na zamianę
3) kierowca D wyraził zgodę na transfer

Sytuacja wygląda podobnie, w przypadku gdy w proces transferowy zamieszanych byłyby więcej niż dwa teamy. Informuję jednocześnie, że niespełnienie jakiegokolwiek z warunków, które zostały wypunktowane wyżej, nie daje możliwości przeprowadzenia transferu. Okienko transferowe jest otwarte do niedzieli, tj. do 23 stycznia do godziny 18:00. Przeprowadzenie jakiegokolwiek transferu po tym terminie nie będzie już możliwe.
Mam nadzieję, że wszystko jest jasne. W razie pytań jestem do dyspozycji. Pozdrawiam, Kubusa96.

Oświadczenie w związku z zakończeniem działalności ligi po sezonie XII

Witajcie. Jak już poinformowałem, trwający obecnie dwunasty sezon ExtremeF1 jest jej ostatnim w historii, a ja - zakończę swoją aktywność jako kierowca simracingowy. Z pewnością ta informacja dotarła już do zdecydowanej większości zainteresowanych osób - jeżeli nie wszystkich. Jednak chciałbym, żeby zostało to utrwalone, a najlepszy na to sposób - to strona, która w końcu jest podstawowym nośnikiem informacji na temat ligi. Wychodzę także z założenia, że słowo pisane zostaje z nami na dłużej i nie zniknie, zawsze można łatwo to odnaleźć. Ponadto - nie chcę jakichkolwiek spekulacji i domysłów, które mogłyby się pojawić w razie, gdyby ktoś jeszcze o tej decyzji nie wiedział. Dlatego też zdecydowałem o wystosowaniu oświadczenia, w którym przedstawię aspekty takiej, a nie innej decyzji oraz jak będą wyglądać najbliższe tygodnie. Proszę o zapoznanie się z treścią tego tekstu. Znajduje się ono w rozwinięciu tego newsa.
Konferencja prasowa po GP Singapuru

GP Singapuru już za nami. Wyścig co prawda nie obfitował w za dużo zwrotów akcji i walki na torze, ale nie mieliśmy też przysłowiowej hołoty. Wyścigu nie ukończyło aż pięciu kierowców, co na ostatnie ligowe standardy jest liczbą bardzo dużą. O tym wyścigu porozmawiałem z moimi znakomitymi gośćmi, duetem Toro Rosso, który może spokojnie wyjechać na tarczy z tego wyścigu, a zwłaszcza jedna połowa garażu. Mowa tutaj o kierowcy z Odolanowa - Afterze. W trochę gorszym nastroju może być jego zespołowy partner - Patrique2001, który na okrążeniu rozgrzewkowym urwał przednie skrzydło i był zmuszony startować z alei serwisowej. Nie wpłynęło to jednak na jego wypowiedzi, które były bardzo wyważone i merytoryczne. Pomiędzy nimi zasiadł młodszy z duetu BMW Sauber - Szymusso, który nie był za bardzo zadowolony, ale udało mi się z nim zamienić parę słów. Zapraszam do rozwinięcia!
Bezproblemowa wygrana Rekady'ego, koniec ligi po sezonie!

Nie nacieszyliśmy długo oczu widokiem kogoś innego na pierwszym miejscu, niż lider klasyfikacji generalnej. Jeśli idzie o GP Singapuru, to skończyło się tak, jak przeważnie - najpierw Rekady niby pomarudził, niby ponarzekał, potem zobaczył kto jakie ma wyniki i przygotował się tak, by być pierwszym. Po wygranych kwalifikacjach kontrolował wyścig od samego początku, do końca. Przy okazji wyszło na to, że lepszym pomysłem było jednak wykorzystywanie opon do maksimum i jazda na dwa pit-stopy, a nie trzy. Tak zrobił Rekady, tak zrobił After, który na metę przyjechał jako drugi, oraz Dymson, który również znalazł się - po raz pierwszy w ExtremeF1 - na podium, pokazując, że mimo urazu jest już na tyle gotowy do jazdy, że może też walczyć o najwyższe cele. Sam wyścig nie miał większej historii, nie obserwowaliśmy zbyt wiele walki bezpośredniej, raczej były to pojedynki korespondencyjne, kto jak wykorzysta wcześniejsze, lub późniejsze zjazdy. Odpadło za to aż pięciu kierowców - większości nie poszło na tym torze, popełniali błędy i wycofywali się z walki, tylko znowu Kubusa96 miał problemy techniczne. Po wyścigu - co nie miało związku z wynikiem - założyciel ligi ogłosił, że jest to jego ostatni sezon w ligach online Formuły 1. Tym samym - jesteśmy w trakcie ostatniej kampanii ExtremeF1. Pozostali przyjęli tą informację ze spokojem, być może trochę się jej spodziewając. O szczegółach - w rozwinięciu newsa.

Szprycek o krok przed resztą w treningu

Marina Bay Street Circuit to kolejny tor, który budzi skrajne emocje. Ten specyficzny uliczny obiekt jest o tyle ciekawy, że bardzo mocno zużywa opony i do tego trudno jest o utrzymanie równego tempa. Dlatego trening był dość istotny i można po nim wysnuć interesujące wnioski. Jeśli zaś idzie o wyniki, to Szprycek potwierdził to, o czym się mówiło w ligowym ,,padoku" przed rozpoczęciem GP, że jest niezwykle szybki i tak też się stało - pokonał kolejnych kierowców o ponad 0,4 sekundy, co jest naprawdę dużą przewagą i rysuje przed zawodnikiem McLarena szansę na pierwszą w lidze wygraną. Żeby było śmieszniej - dzieje się to na ulicznym obiekcie, a te były dotąd zmorą zawodnika z województwa świętokrzyskiego. Należy wziąć poprawkę na to, że nie było na treningu niemal pół ligi, ale jego wynik i tak robi wrażenie. Za jego plecami jest natomiast ciasno, aczkolwiek na drugim miejscu mała niespodzianka, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, że tor w Singapurze jest ulubionym Kubusy96. Z zawodnikiem BMW Sauber minimalnie przegrali Patrique2001 i MikruseK, blisko tej grupy jest także Dymson. Jak wyglądała sesja treningowa przed ostatnim w pierwszej połowie sezonu wyścigiem - o tym w rozwinięciu newsa.

Ciemną nocą... - Zapowiedź GP Singapuru

Dziewiąta odsłona XII sezonu ExtremeF1 już przed nami, a będzie to runda wyjątkowa. Drugi w tym sezonie wyścig na torze ulicznym i pierwszy pod osłoną nocy. GP Singapuru na torze Marina Bay w pełnej krasie. Kierowcy będą musieli się postarać i odpowiednio przygotować, aby przyzwoicie się pokazać podczas trwania tego GP. Po historię i więcej ciekawych informacji zapraszam do rozwinięcia.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430