header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tor Circuit Zolder, otwarty w 1963 roku, zadebiutował w Formule 1 w 1973 roku - przyczyniła się do tego przebudowa toru Spa-Francorchamps, który w tamtych czasach był zbyt niebezpieczny. Inauguracyjne GP Belgii na Zolder padło łupem Jackiego Stewarta, a podium uzupełnili François Cevert (Kiroshima lubi to!) oraz Emerson Fittipaldi. Rok później F1 rywalizowała na Nivelles-Baulers, by rok później wrócić na Zolder. Najsłynniejsza była jednak edycja z 1982, lecz przyczyna sławy była nienajlepsza - w trakcie kwalifikacji w zakręcie nr 7 Gilles Villeneuve zderzył się z Jochenem Massem. W wyniku wypadku kierowca Ferrari wypadł ze swojego samochodu, przeleciał kilka metrów, po czym zmarł. Ostatni raz Formuła 1 ścigała się na tym torze w 1984 - wygrał wtedy kierowca Ferrari, Michele Alboreto, którego samochód był oznaczony numerem 27 - a z takim numerem jeździł właśnie zmarły 2 lata wcześniej Villeneuve. Od 1985 roku F1 wróciła na tor Spa-Francorchamps, a na Zolder zawitały różne międzynarodowe bądź lokalne serie wyścigowe - w latach 2010-2011 ścigała się na nim seria WTCC, w 2007 roku zawitała tu amerykańska seria Champ Car, w latach 2003-2006 ścigała się tu seria World Series by Renault, a ponadto ten tor stale gości wyścigi aut GT typu GT World Challenge Europe oraz od 2019 roku ściga się na nim seria DTM - przed 2019 rokiem ostatnia wizyta niemieckiej serii na tym torze miała miejsce w 2002 roku. Co ciekawe, w 1969 i 2002 roku na Zolder gościły mistrzostwa świata w kolarstwie szosowym, a w 1970, 2002 i 2016 zorganizowano na nim mistrzostwa świata w kolarstwie przełajowym, ponadto od 2009 roku Zolder regularnie gości w grudniu Puchar Świata w tej dyscyplinie. Kończąc wątek powiązaniań tego toru z kolarstwem - w 2015 roku Zolder gościlo mistrzostwa świata w jeździe na rowerze BMX. Na terenie toru obowiązuje limit hałasu, którego granica wynosi 96 decybeli. W trakcie sesji testowych oraz większości wyścigów, ten limit jednak nie obowiązuje.

Okrążenie tego toru o długości 4,011 km posiada 10 zakrętów - 5 w lewo i 5 w prawo. Jest to dość szybki, lecz bardzo zdradliwy obiekt. Kluczem do przejechania dobrego okrążenia jest unikanie antyścinaczy w szykanach - są one w stanie obrócić, a nawet wysłać bolid w powietrze. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was Wujek:


Pierwsza ligowa wizyta w Belgii miała miejsce w I sezonie - kierowcy rywalizowali wtedy na torze Spa-Francorchamps. Pierwszy w historii ligi deszczowy wyścig wygrał Kubusa96, a dublet Ferrari uzupełnił startujący z Pole Position Szymusso. Podium dopełnił wówczas Markovsky. GP Belgii w I sezonie było także ligowym debiutem Aftera. Kolejna wizyta ligi w Belgii miała miejsce w III sezonie, ponownie na Spa. Wygrał wtedy Markovsky, przed Kubusą96 i Kamillo99. Startujący z Pole Position Tarask nie był w stanie nawet wystartować do wyścigu - ponownie jak kilku innych kierowców, został pokonany przez szalejące wówczas nad Polską burze. W IV sezonie kierowcy również ścigali się na Spa, gdzie z Pole Position ruszał Szymusso - dojechał on jednak na trzecim miejscu, zaś wyścig wygrał Markovsky, a Kubusa96 był drugi. W V sezonie liga zadebiutowała na Zolder - w deszczowych warunkach najlepiej czuł się Tarask, który startował z pierwszego pola i pewnie zwyciężył. Na podium towarzyszyli mu wówczas Markovsky i Patrique2001. Na Zolder kierowcy ścigali się także w VI sezonie - z Pole Position ruszał Szymusso, lecz ukończył dopiero piąty. Podium wówczas wyglądało dokładnie tak samo jak sezon wcześniej - wygrał Tarask, drugi był Markovsky, trzeci był Patryk Kręgiel. W VII sezonie liga wróciła na Spa - z Pole Position ruszał Markovsky, który pewnie zwyciężył. Kamilo dojeżdżając na drugim miejscu zapewnił McLarenowi dublet, zaś o trzecie miejsce walczyli ze sobą Kubusa96, Szymusso, Norbi i Patrique2001 - ostatecznie podium uzupełnił ostatni z wymienionych. Wielką szansę na triumf miał wówczas Tarask, ale odpadł z wyścigu przez rozłączenie z serwerem. W VIII sezonie ponownie rywalizowano na torze Spa, gdzie z Pole Position ruszał Kamilo. Dojechał on jednak drugi, gdyż zwyciężył Tarask, a trzeci był Szprycek, dla którego było to pierwsze z trzech ligowych podiów. Wyścig upłynął pod znakiem problemów z serwerem, przez co zdarzały się anomalie takie jak rozbicie bolidu przez Szymussa, który wpadł na "ducha" innego kierowcy.

Kogo należy uważać za faworyta do triumfu? Spore szanse na zwycięstwo na pewno będzie miał Markovsky, jeśli rywale go oszczędzą i nie będą próbowali go zabić. Musi jednak uważać, gdyż za jego plecami czai się rozpędzona lokomotywa zwana Brawn GP - Kubusa96 i Szymusso może nie są najszybsi na pojedynczym okrążeniu, ale na dystansie wyścigu są jednymi z najlepszych kierowców na gridzie. Za nimi czai się duet Toro Rosso, którzy z kolei są przeciwieństwem duetu Brawna - na pojedynczym okrążeniu są bardzo silni, ale w wyścigu często popełniają błędy bądź dopadają ich problemy techniczne. Za tą grupą czaić się powinni kierowcy Renault, Pandodo, Rekady oraz Tarask - MARCINU pewnie będzie chciał pójść za ciosem i pokazać, że jego wygrana na Sonomie to nie przypadek. MikruseK z kolei dalej jest bez podium w tym sezonie, co bardzo go frustruje i na pewno będzie chciał zmienić ten stan rzeczy w Belgii. Pandodo miał w USA ogromną szansę na zwycięstwo i przez niewytłumaczalny błąd w alei serwisowej ją stracił - kierowca Lotusa będzie na pewno chciał się odkuć. Rekady z kolei będzie musiał uważać na to, żeby nie uszkodzić ani siebie, ani rywali wokół - jest bardzo szybki, ale i agresywny w walce wręcz. Tarask z kolei będzie chciał przede wszystkim dojechać - wrócił do Polski, do rodzinnych Moniek, gdzie czekał na niego lepszy sprzęt. Jak się okazało, kierowca Red Bulla miał podobne odczucia z jazdy jak w Niemczech, czyli nienajlepsze. Za tą grupą powinni rywalizować kierowcy Force Indii - jeśli Ostachim się pojawi - a także Karlique i Wujek - kierowca Red Bulla zdobył w USA upragnione punkty, zaś kierowca BMW Sauber przejechał swój jeden z najlepszych wyścigów pomimo ograniczonego czasu na przygotowania. Na pewno będą chcieli pójść za ciosem. Niewiadomą jest obecność zespołu Minardi - do piątku Graczek raczej nie wróci z wakacji, zaś Kamilr2000 nie daje znać. Na końcu stawki należy spodziewać się kolejnego epizodu walki Kiroshima-Scorpion. Kierowca Lotusa odpadł w USA jeszcze przed startem, gdyż w kwalifikacjach miał problemy z połączeniem i nie był w stanie ich wyeliminować. Może tego bardzo żałować, gdyż miał ogromną szansę na zdobycie upragnionego punktu.

Informacje o torze:
Nazwa toru: Circuit Zolder
Lokalizacja: Heusden-Zolder, Belgia
Długość: 4,011 km
Ligowy rekord okrążenia: Patryk Kręgiel, 1:07.380 (Sezon VI, 01.09.2018, Force India)
Liczba okrążeń: 39
Dystans wyścigu: 156,429 km

Program GP:
Trening: 13.08.2020 (czwartek), godz. 20:30
Kwalifikacje: 14.08.2020 (piątek), godz. 20:00
Wyścig: 14.08.2020 (piątek), godz. 20:45

Prognoza pogody:
W czwartek możliwe są opady deszczu, a nawet burze. W piątek z kolei kierowcy powinni rywalizować przy zachmurzonym niebie, jednak istnieje duża szansa na opady deszczu. Temperatura powietrza w oba dni spokojnie przekroczy 20 stopni Celsjusza, zatem pomimo potencjalnych opadów będzie dość ciepło.

Przed nami bardzo ciekawy wyścig. Charakterystyka toru powinna sprawić, że różnice między kierowcami będą znikome. Kierowcy będą musieli jednak przemyśleć swoje manewry, gdyż znaczna część toru to szybkie zakręty, zaś szykany pomimo możliwości opóźnienia hamowania są bardzo ciasne. Kto jednak zachowa zimną krew i zwycięży na Zolder? Czy będziemy świadkami czystej walki między kierowcami? Czy antyścinacze zbiorą swoje żniwo? Kto pofrunie po "rekord skoczni" w pierwszej szykanie? Na te i inne pytania poznacie odpowiedź w relacjach z GP Belgii, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430