header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tor Sears Point Raceway został wybudowany w listopadzie 1968 roku na terenie północnej Kalifornii. Pierwszy wyścig na nowopowstałym obiekcie został rozegrany niewiele później, bo w grudniu tego samego roku. Pomimo faktu, że był to wyścig jednej z lokalnych serii, przyciągnął on tłumy kibiców. W 1970 roku na tor zawitała również seria IndyCar, dla której była to jednorazowa wizyta. W tle jednak rozgrywała się walka o dalsze funkcjonowanie toru - problemy natury finansowej po sprzedaży toru grupie Filmways Corporation sprawily, że w latach 1970-1973 tor był zamknięty. Niedługo potem na tor przeniosła się wyczynowa szkoła jazdy Boba Bonduranta, który ze wspólnikiem, Billem Benkiem, przejął władzę nad obiektem w 1974 roku - oficjalnie konsorcjum Bonduranta wykupiło tor trzy lata później. Wtedy też na tor zawitały wyścigi amerykańskich Superbkie'ów. W 1981 roku nastąpiła pierwsza zmiana nazwy toru - od tej pory obiekt nazywano Golden State Raceway. W tym samym czasie problemy finansowe znów dały o sobie znać i grupa Filmways ponownie wykupiła tor. Został on jednak sprzedany po raz drugi - Jack Williams, Rick Betts i John Andersen kupili obiekt na aukcji, a cena zakupu wynosiła 800 tysięcy dolarów. Wrócono wówczas do dawnej nazwy, a w 1983 roku tor był sponsorowany przez Forda. W 1985 roku nastąpiła przebudowa toru, w skład której weszły: wymiana asfaltu na całej długości toru, wybudowanie pełnoprawnej alei serwisowej, a także prostej do wyścigów równoległych - z czego w 1987 roku nie omieszkała skorzystać NHRA, najsłynniejsza seria drag racingu. W 1988 roku zamknięto Riverside Raceway. Co to oznaczało dla Sears Point? Od 1989 roku na tym torze organizowane są wyścigi NASCAR. W 1994 roku nastąpiła kolejna przebudowa toru, która zaowocowała m.in. dodatkową aleją serwisową po drugiej stronie prostej startowej. "Gilligan's Island" jednak nie była oblegana przez zespoły, bo traciły dostęp do padoku. W 1998 roku z kolei utworzono sekcję "The Chute", czyli prostą między zakrętami nr 4 i 7 - korzysta z niej NASCAR. W 2002 roku "Gilligan's Island" została zlikwidowana poprzez przebudowę pit-lane, prostą startową przeniesiono obok prostej dla dragsterów, zaś w 2003 powstała szykana omijająca eski - korzystają z niej motocykliści. Wtedy też zmieniono nazwę toru z Sears Point Raceway na Infineon Raceway, by później zmienić ją na Sonoma Raceway. Aktualnie, poza NASCAR, na tym torze rozgrywane są wyścigi IndyCar, AMA Superbike oraz GT World Challenge America, a swego czasu rozgrywano tutaj wyścigi American Le Mans Series czy też WTCC. Wyścigi IndyCar goszczą na Sonoma Raceway jesienią - to tworzy słynne zdjęcia toru otoczonego wyschniętą trawą:



Okrążenie tego toru o długości 4,025 km posiada 14 zakrętów - 5 w lewo i 9 w prawo. Kluczowa jest tu duża siła dociskowa - nie należy zatem spodziewać się wysokich prędkości maksymalnych. Ponadto jest to dość ciasna pętla, więc ważna będzie dobra pozycja w kwalifikacjach. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was Tarask:


Pierwsza ligowa wizyta w USA miała miejsce już w I sezonie. Kierowcy ścigali się wówczas na torze Laguna Seca, gdzie z Pole Position startował Szymusso. Wyścig wygrał jednak Markovsky, przed Kubusą96 i TiDiEj'em. Ten wyścig pamiętamy głównie przez "wyścig życia" Kiroshimy - jadąc z potężnym bólem rąk dojechał na 7. pozycji - i nie była to ostatnia pozycja! W II sezonie wyścig odbył się na Circuit of the Americas. Pole Position zdobył Markovsky, który pewnie zwyciężył, dojeżdżając przed Kubusą96 i Szymussem. Ten wyścig zasłynął potężnym karambolem w eskach na pierwszym okrążeniu, w którym ucierpiał m.in. Extremento. W III sezonie kierowcy ponownie zawitali na tor Laguna Seca - z Pole Position startował Markovsky, który jednak na mecie był drugi. Wygrał Tarask, który przechytrzył Marka strategią, a podium uzupełnił Szymusso. Z tego wyścigu pamiętamy bardzo dobry, atomowy wręcz... falstart Kamila - dodatkowo zapomniał on o otrzymanej karze, a to musiało zakończyć się dyskwalifikacją, i się zakończyło. W IV sezonie kierowcy zawitali na Indianapolis, gdzie w strugach deszczu wygrał startujący z Pole Position Markovsky. Podium wówczas uzupełnili Kubusa96 i Barti. W tym wyścigu do mety dojechało tylko 5 kierowców - reszta stawki przegrała z warunkami atmosferycznymi. W V sezonie kierowcy wrócili do Teksasu, gdzie z Pole Position ruszał Tarask - wygrał jednak Markovsky, Tarask był drugi, a Kamillo99 uzupełnił podium. Imponujące osiągnięcie, jeśli weźmiemy pod uwagę jego lot na pierwszym zakręcie pierwszego okrążenia. W VI sezonie wyścig odbył się na torze Road America, gdzie z Pole Position nieoczekiwanie ruszał Yayo. Wygrał jednak Markovsky, zaś podium uzupełnili Tarask i Barti. W VII sezonie kierowcy zawitali na ulice Long Beach, gdzie z Pole Position ruszał Markovsky - podium jednak wyglądało tak samo jak sezon wcześniej na Road America. W VIII sezonie kierowcy zawitali na tor Sebring, gdzie z Pole Position ruszał Kamilo. Co ciekawe, kierowca Ferrari wygrał wyścig pokonując Taraska w równej walce! Podium wówczas uzupełnił Norbi. W IX sezonie liga zawitała na tor Road Atlanta, gdzie z Pole Position ruszał Tarask. Aktualny mistrz ligi odniósł wówczas zwycięstwo, dojeżdżając przed Patrique2001 i Norbim.

Kogo należy uważać za faworyta do triumfu? Mówi się, że ogromne szanse na triumf ma Patrique2001. Kierowca Toro Rosso musi jednak uważać na duet Brawna, a także Markovsky'ego, Rekady'ego oraz swojego zespołowego kolegę, Aftera. Do grona kandydatów do podium można wliczyć także Taraska, który wrócił już do Polski, a konkretnie do rodzinnych Moniek - tam czeka już na niego odpowiedni sprzęt. Do tego grona możemy także zaliczyć kierowców Renault oraz Pandodo. W walce o punkty liczyć się powinni kierowcy Force Indii, Wujek oraz Karlique - kierowców Minardi w USA nie zobaczymy. W dole tabeli kolejny epizod swojej świętej wojny stoczyć powinni Kiroshima i Scorpion - ten tor to dla nich duża szansa na punkty, gdyż jest to mało znany obiekt pełen różnych zdradliwych miejsc.

Informacje o torze:
Nazwa toru: Sonoma Raceway
Lokalizacja: Sonoma, USA
Długość: 4,025 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 38
Dystans wyścigu: 152,950 km

Program GP:
Trening: 09.08.2020 (niedziela), godz. 20:45
Kwalifikacje: 10.08.2020 (poniedziałek), godz. 20:15
Wyścig: 10.08.2020 (poniedziałek), godz. 21:00

Prognoza pogody:
Zarówno w niedzielę, jak i w poniedziałek, kierowcy będą musieli zmierzyć się z temperaturami rzędu 25 stopni Celsjusza. Obowiązkowym wyposażeniem zawodników powinna być czapka, okulary przeciwsłoneczne, krem z filtrem SPF50 oraz przenośna lodówka z jakimś napojem (pełna dowolność).

Przed nami bardzo interesujące zmagania. Jest to bardzo wymagający tor, a kierowcy mieli bardzo długą przerwę. Czy staną oni na wysokości zadania? Kto zwycięży w Ameryce? Jak będą wyglądały różnice między zawodnikami? Czy będziemy świadkami czystej walki? Na te i inne pytania poznacie odpowiedź w relacjach z GP Stanów Zjednoczonych, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430