· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tor Sears Point Raceway został wybudowany w listopadzie 1968 roku na terenie północnej Kalifornii. Pierwszy wyścig na nowopowstałym obiekcie został rozegrany niewiele później, bo w grudniu tego samego roku. Pomimo faktu, że był to wyścig jednej z lokalnych serii, przyciągnął on tłumy kibiców. W 1970 roku na tor zawitała również seria IndyCar, dla której była to jednorazowa wizyta. W tle jednak rozgrywała się walka o dalsze funkcjonowanie toru - problemy natury finansowej po sprzedaży toru grupie Filmways Corporation sprawily, że w latach 1970-1973 tor był zamknięty. Niedługo potem na tor przeniosła się wyczynowa szkoła jazdy Boba Bonduranta, który ze wspólnikiem, Billem Benkiem, przejął władzę nad obiektem w 1974 roku - oficjalnie konsorcjum Bonduranta wykupiło tor trzy lata później. Wtedy też na tor zawitały wyścigi amerykańskich Superbkie'ów. W 1981 roku nastąpiła pierwsza zmiana nazwy toru - od tej pory obiekt nazywano Golden State Raceway. W tym samym czasie problemy finansowe znów dały o sobie znać i grupa Filmways ponownie wykupiła tor. Został on jednak sprzedany po raz drugi - Jack Williams, Rick Betts i John Andersen kupili obiekt na aukcji, a cena zakupu wynosiła 800 tysięcy dolarów. Wrócono wówczas do dawnej nazwy, a w 1983 roku tor był sponsorowany przez Forda. W 1985 roku nastąpiła przebudowa toru, w skład której weszły: wymiana asfaltu na całej długości toru, wybudowanie pełnoprawnej alei serwisowej, a także prostej do wyścigów równoległych - z czego w 1987 roku nie omieszkała skorzystać NHRA, najsłynniejsza seria drag racingu. W 1988 roku zamknięto Riverside Raceway. Co to oznaczało dla Sears Point? Od 1989 roku na tym torze organizowane są wyścigi NASCAR. W 1994 roku nastąpiła kolejna przebudowa toru, która zaowocowała m.in. dodatkową aleją serwisową po drugiej stronie prostej startowej. "Gilligan's Island" jednak nie była oblegana przez zespoły, bo traciły dostęp do padoku. W 1998 roku z kolei utworzono sekcję "The Chute", czyli prostą między zakrętami nr 4 i 7 - korzysta z niej NASCAR. W 2002 roku "Gilligan's Island" została zlikwidowana poprzez przebudowę pit-lane, prostą startową przeniesiono obok prostej dla dragsterów, zaś w 2003 powstała szykana omijająca eski - korzystają z niej motocykliści. Wtedy też zmieniono nazwę toru z Sears Point Raceway na Infineon Raceway, by później zmienić ją na Sonoma Raceway. Aktualnie, poza NASCAR, na tym torze rozgrywane są wyścigi IndyCar, AMA Superbike oraz GT World Challenge America, a swego czasu rozgrywano tutaj wyścigi American Le Mans Series czy też WTCC. Wyścigi IndyCar goszczą na Sonoma Raceway jesienią - to tworzy słynne zdjęcia toru otoczonego wyschniętą trawą:
Okrążenie tego toru o długości 4,025 km posiada 14 zakrętów - 5 w lewo i 9 w prawo. Kluczowa jest tu duża siła dociskowa - nie należy zatem spodziewać się wysokich prędkości maksymalnych. Ponadto jest to dość ciasna pętla, więc ważna będzie dobra pozycja w kwalifikacjach. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was Tarask:
Pierwsza ligowa wizyta w USA miała miejsce już w I sezonie. Kierowcy ścigali się wówczas na torze Laguna Seca, gdzie z Pole Position startował Szymusso. Wyścig wygrał jednak Markovsky, przed Kubusą96 i TiDiEj'em. Ten wyścig pamiętamy głównie przez "wyścig życia" Kiroshimy - jadąc z potężnym bólem rąk dojechał na 7. pozycji - i nie była to ostatnia pozycja! W II sezonie wyścig odbył się na Circuit of the Americas. Pole Position zdobył Markovsky, który pewnie zwyciężył, dojeżdżając przed Kubusą96 i Szymussem. Ten wyścig zasłynął potężnym karambolem w eskach na pierwszym okrążeniu, w którym ucierpiał m.in. Extremento. W III sezonie kierowcy ponownie zawitali na tor Laguna Seca - z Pole Position startował Markovsky, który jednak na mecie był drugi. Wygrał Tarask, który przechytrzył Marka strategią, a podium uzupełnił Szymusso. Z tego wyścigu pamiętamy bardzo dobry, atomowy wręcz... falstart Kamila - dodatkowo zapomniał on o otrzymanej karze, a to musiało zakończyć się dyskwalifikacją, i się zakończyło. W IV sezonie kierowcy zawitali na Indianapolis, gdzie w strugach deszczu wygrał startujący z Pole Position Markovsky. Podium wówczas uzupełnili Kubusa96 i Barti. W tym wyścigu do mety dojechało tylko 5 kierowców - reszta stawki przegrała z warunkami atmosferycznymi. W V sezonie kierowcy wrócili do Teksasu, gdzie z Pole Position ruszał Tarask - wygrał jednak Markovsky, Tarask był drugi, a Kamillo99 uzupełnił podium. Imponujące osiągnięcie, jeśli weźmiemy pod uwagę jego lot na pierwszym zakręcie pierwszego okrążenia. W VI sezonie wyścig odbył się na torze Road America, gdzie z Pole Position nieoczekiwanie ruszał Yayo. Wygrał jednak Markovsky, zaś podium uzupełnili Tarask i Barti. W VII sezonie kierowcy zawitali na ulice Long Beach, gdzie z Pole Position ruszał Markovsky - podium jednak wyglądało tak samo jak sezon wcześniej na Road America. W VIII sezonie kierowcy zawitali na tor Sebring, gdzie z Pole Position ruszał Kamilo. Co ciekawe, kierowca Ferrari wygrał wyścig pokonując Taraska w równej walce! Podium wówczas uzupełnił Norbi. W IX sezonie liga zawitała na tor Road Atlanta, gdzie z Pole Position ruszał Tarask. Aktualny mistrz ligi odniósł wówczas zwycięstwo, dojeżdżając przed Patrique2001 i Norbim.
Kogo należy uważać za faworyta do triumfu? Mówi się, że ogromne szanse na triumf ma Patrique2001. Kierowca Toro Rosso musi jednak uważać na duet Brawna, a także Markovsky'ego, Rekady'ego oraz swojego zespołowego kolegę, Aftera. Do grona kandydatów do podium można wliczyć także Taraska, który wrócił już do Polski, a konkretnie do rodzinnych Moniek - tam czeka już na niego odpowiedni sprzęt. Do tego grona możemy także zaliczyć kierowców Renault oraz Pandodo. W walce o punkty liczyć się powinni kierowcy Force Indii, Wujek oraz Karlique - kierowców Minardi w USA nie zobaczymy. W dole tabeli kolejny epizod swojej świętej wojny stoczyć powinni Kiroshima i Scorpion - ten tor to dla nich duża szansa na punkty, gdyż jest to mało znany obiekt pełen różnych zdradliwych miejsc.
Informacje o torze:
Nazwa toru: Sonoma Raceway
Lokalizacja: Sonoma, USA
Długość: 4,025 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 38
Dystans wyścigu: 152,950 km
Prognoza pogody:
Zarówno w niedzielę, jak i w poniedziałek, kierowcy będą musieli zmierzyć się z temperaturami rzędu 25 stopni Celsjusza. Obowiązkowym wyposażeniem zawodników powinna być czapka, okulary przeciwsłoneczne, krem z filtrem SPF50 oraz przenośna lodówka z jakimś napojem (pełna dowolność).
Przed nami bardzo interesujące zmagania. Jest to bardzo wymagający tor, a kierowcy mieli bardzo długą przerwę. Czy staną oni na wysokości zadania? Kto zwycięży w Ameryce? Jak będą wyglądały różnice między zawodnikami? Czy będziemy świadkami czystej walki? Na te i inne pytania poznacie odpowiedź w relacjach z GP Stanów Zjednoczonych, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum