· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia toru Interlagos rozpoczyna się w 1926 roku - wtedy to zostały wykupione tereny na których obecnie znajduje się obiekt. Pierwotnie na tym obszarze miało zostać wybudowane osiedle mieszkaniowe, ale kryzys ekonomiczny - w tym wypadku na szczęście - pokrzyżował te plany i w 1938 roku rozpoczęto budowę toru, a pierwsze wyścigi rozegrano na nim w maju 1940 roku. W 1972 roku Interlagos dostąpiło zaszczytu goszczenia wyścigu Formuły 1, lecz był to jednak wyścig niezaliczany do kalendarza mistrzostw. Rok później, bo w 1973 roku, GP Brazylii trafiło do kalendarza i znajduje się w nim do dziś. Wygrał wówczas Emerson Fittipaldi, kierowca pochodzący właśnie z Sao Paulo. Udało mu się zwyciężyć także rok później, gdy rywalizacja odbywała się na mokrym torze. W 1975 roku zwycięstwo odniosł Jose Carlos Pace, który w 1977 roku zginął w wypadku samolotu - szacunek został mu należycie oddany w 1985 roku poprzez nazwanie toru jego imieniem. Sama F1 zrezygnowała z rywalizowania na Interlagos po 1980 roku, gdyż tor był już zbyt niebezpieczny - bardzo nierówna nawierzchnia i bolidy wykorzystujące efekt przyziemny nie były dobrym połączeniem. Przez to w latach 1981-1989 GP Brazylii gościło na torze Jacarepagua w Rio de Janeiro, który swoją drogą został wyburzony i w jego miejscu powstała wioska olimpijska wykorzystywana w czasie Letnich Igrzysk Olimpijskich w 2016 roku. A wracając do Interlagos - w 1990 roku otwarto nową pętlę, która skróciła tor z prawie 9 kilometrów do niewiele ponad 4. Wkład w jej projekt miał Ayrton Senna. Najsłynniejsze wyścigi F1 na tym torze miały miejsce w 2003, 2008 czy też 2016 roku - w tych przypadkach o atrakcyjność rywalizacji zadbał padający deszcz, przez co mieliśmy niespodzianki typu zwycięstwo Giancarlo Fisichelli w Jordanie (2003), tytuł mistrzowski Lewisa Hamiltona wyrwany Felipe Massie w ostatnim zakręcie ostatniego okrążenia poprzez wyprzedzenie Timo Glocka (2008), czy popis jazdy Maxa Verstappena w trudnych warunkach (2016).
Okrążenie tego toru o długości 4,309 km posiada 15 zakrętów - 9 w lewo i 6 w prawo. Trudno jest tu znaleźć optymalne ustawienia, gdyż pierwszy i trzeci sektor premiują wysoką prędkość maksymalną, a drugi z kolei wymaga dużej siły dociskowej. Do tego należy doliczyć bardzo nierówną nawierzchnię. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was Kiroshima:
ExtremeF1 po raz pierwszy zawitała w Brazylii w II sezonie - był to deszczowy wyścig, który pokrywał się z końcówką rzeczywistego wyścigu o GP Brazylii w sezonie 2016. Pole Position zdobył Markovsky, który odniósł zwycięstwo. Podium wówczas uzupełnił After, który na mokrym torze czuł się bardzo pewnie, oraz Kubusa96. Co warte odnotowania - na starcie stanęło 13 kierowców (na 16), a do mety dojechało aż 10, co w takich warunkach i w realiach F1 Challenge było dobrym rezultatem. Był to niestety ostatni oficjalny wyścig ExtremeF1 przed jej tymczasowym zamknięciem. Liga swój pierwszy wyścig na rFactorze rozegrała właśnie na Interlagos - w III sezonie Pole Position zdobył Szymusso, ale musiał uznać wyższość Markovsky'ego i obejść się drugim miejscem. Niespodziewanie trzecie miejsce zajął Piter1998, który strategicznie wykiwał praktycznie całą stawkę. Następny wyścig o GP Brazylii miał miejsce dopiero w VI sezonie, po raz trzeci na Interlagos. Pole Position ponownie zdobył Szymusso, który jednak nie ukończył wyścigu. Wygrał wówczas Markovsky, który dojechał przed Kubusą96 i Patrykiem Kręglem. W VII sezonie Brazylia ponownie inaugurowała sezon - Pole Position zdobył Markovsky, który dowiózł prowadzenie do mety, a podium z kolei uzupełnili Tarask oraz Pasiasty.
W przerwie między GP Argentyny a GP Brazylii otwarto okno transferowe. Od dłuższego czasu jednak trudno się spodziewać transferów, gdyż kierowcy się z sobą zżyli. Mówiło się jednak o jednym sensacyjnym transferze. Otóż, Rekady bardzo chciał jeździć w jednym zespole z Pandodo. Kierowca Lotusa niby dawał znaki, że jest chętny na zmianę zespołowego partnera, ale w oficjalnych wypowiedziach tego kierowcy nie było czuć entuzjazmu. Problemem jednak okazały się... zwierzęta. Konkretnie jedna koza, czyli Kiroshima, a także jeden osioł znany jako Scorpion - zarówno jeden, jak i drugi nie chcieli zmieniać swoich zespołowych partnerów, a pikanterii dodaje fakt, że ta dwójka ostro ze sobą rywalizuje.
Kogo należy uważać za faworyta do triumfu? Groźny może być na pewno Rekady, który może już nie ma ogromnej przewagi nad resztą stawki, ale nadal jest bardzo szybki - problemem dla kierowcy Saubera może być jednak kara przesunięcia o 7 miejsc na starcie za kolizję z Afterem. Plany mu pokrzyżować będzie chciał Markovsky, który także ma bardzo duże możliwości, ale ma też wiele przygód - głównie z kierowcami Toro Rosso. After szczególnie chce osiągnąć bardzo dobry wynik, gdyż Interlagos to jeden z jego ulubionych torów. Patryk z kolei także ma karę, której wymiar jest taki sam jak w przypadku Rekady'ego. Ten zawodnik z kolei ma problem taki że jest szybki, ale i niezbyt rozważny w walce - w drugiej połowie sezonu musi wyeliminować swoje mankamenty, bo stać go na czystą walkę. Zawodnicy stajni z Faenzy muszą jednak uważać na kierowców Brawna, których tempo na pojedynczym okrążeniu może nie jest oszałamiające, ale wyścig rządzi się swoimi prawami - efektem tego jest fakt, że to właśnie Kubusa96 i Szymusso prowadzą w klasyfikacji zespołowej. Drugą grupę stanowić powinni kierowcy Renault, Tarask oraz Pandodo - ich tempo jest nieco gorsze od czołówki, ale w wyścigu są w stanie się wmieszać w rywalizację o podium. Za nimi znajdować się powinni kierowcy Minardi, Force Indii, a także Wujek i Karlique - mają oni możliwości aby walczyć o punkty, a ponadto różnice między tymi kierowcami nie są wielkie, a więc rywalizacja między tą szóstką powinna być bardzo zacięta. Stawkę zamykać powinni Kiroshima i Scorpion - ich "święta wojna" nadal jest nierozstrzygnięta, gdyż żaden z tych kierowców nie zdobył punktu. Szansą na ten punkt dla nich powinien być mokry wyścig lub pech rywali.
Informacje o torze:
Nazwa toru: Autódromo Jose Carlos Pace
Lokalizacja: São Paulo, Brazylia
Długość: 4,309 km
Ligowy rekord okrążenia: Barti, 1:08.958 (sezon VI, 23.09.2018,Force India)
Liczba okrążeń: 36
Dystans wyścigu: 155,124 km
Prognoza pogody:
W poniedziałek kierowców przywita bezchmurne niebo i dosyć wysoka temperatura powietrza. Z kolei wtorkowe kwalifikacje i wyścig mają się odbyć przy zachmurzonym niebie i stosunkowo niskiej temperaturze. Ponadto istnieje niewielki procent szans na opady deszczu, także na to trzeba także wziąć poprawkę.
Przed nami bardzo interesujące zmagania. Jest to pierwszy od dawna obiekt, który znają praktycznie wszyscy - może to zwiastować niewielkie różnice między poszczególnymi grupami oraz dużo walki. Kto jednak zwycięży w Brazylii? Czy tym razem obejdzie się bez kontrowersyjnych manewrów? Jak będą wyglądały strategie poszczególnych zawodników? Na te i inne pytania poznacie odpowiedź w relacjach z GP Brazylii, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum