· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia wyścigów Formuły 1 w Meksyku rozpoczyna się w latach sześćdziesiątych XX wieku. Można ją podzielić na trzy części - pierwsza, w której wyścigi były rozgrywane w latach 1963-1970; druga, w której wyścigi odbywały się od 1985 do 1992 roku. Trzecia część powinna być już znana szczególnie młodym, bowiem rywalizacja o GP Meksyku powróciła w ubiegłym roku, w której najszybszy okazał się Nico Rosberg.
Meksykański obiekt początkowo miał równe 5 km długości. W latach 1985-1992 obiekt ten miał odpowiednio 4,421 km długości, zaś obecnie tor ma jeszcze mniej - 4,305 km. długości. Autodromo Hermanos Rodriguez słynie z wielu powodów. Jest to obiekt położony najwyżej w całym kalendarzu F1 (wysokość powyżej 2000 m.n.p.m.). Z tego powodu również wynika ciekawa rzecz, bowiem ciśnienie na takiej wysokości jest o wiele niższe od tego znad powierzchni morza, co oznacza bardzo małą gęstość powietrza. No dobrze, ale po co to piszę? Otóż właśnie po to, że silniki w bolidach są wystawione na niezwykle trudną próbę. Starsze wersje toru słynęły z bardzo nierównej nawierzchni, co faworyzowało bolidy z systemem aktywnego zawieszenia (głównie bolidy Williamsa). Tor miał również słynny zakręt Peraltada, który był nachylony i pokonywano go z przerażającą prędkością. W wyścigu w roku 1990 właśnie na tym zakręcie Mansell wyprzedził Bergera, by ostatecznie zająć drugie miejsce za Prostem i zdobyć dublet dla Ferrari. Na tym zakręcie wypadek miał Ayrton Senna, z którego wyszedł bez szwanku. Obecnie bolidy nie przejeżdżają przez ten zakręt, w zamian pokonują sekcję przy byłym stadionie baseballowym Foro Sol.
Faworytów do zwycięstwa w wyścigu jest wielu, z pewnością do tego grona można zaliczyć kierowców Ferrari, którzy chcą się zrehabilitować po bardzo pechowym wyścigu w Australii. TiDiEj i Markovsky zapewne nie złożą broni i również powalczą z "Red Brothers". Na dobry wynik liczy również duet z Toro Rosso, którzy sensacyjnie zdobyli dublet w poprzednim wyścigu. Nie zapominajmy również o pozostałych kierowcach, którzy rosną w siłę i stają się coraz lepsi.
Nazwa GP: Gran Premio de Mexico
Lokalizacja: miasto Meksyk, Meksyk
Nazwa toru: Autodromo Hermanos Rodriguez
Długość: 4,305 km
Liczba zakrętów 17
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Nico Rosberg, 1:19.480, Mercedes, 2015
Liczba okrążeń (F1): 71
Liczba okrążeń (liga): 31
Dystans wyścigu (F1): 305,049 km
Dystans wyścigu (liga): 137,272 km
Program GP:
Trening: 12.06 (niedziela), godz. 16:00
Kwalifikacje: 13.06 (poniedziałek), godz. 19:30
Wyścig: 13.06 (poniedziałek), godz. 20:10
Prognoza pogody: Możliwe przelotne opady podczas treningu, w trakcie wyścigu ciepło i słonecznie.
Pomimo wielu znaków zapytania możemy być pewni emocjonującego wyścigu. Czy Kubusę ominą problemy? Czy Ferrari wreszcie wygra wyścig? Na te i inne pytania poznacie odpowiedź w relacjach z GP Meksyku na które już dziś serdecznie zapraszam. Do zobaczenia na torze w niedzielę! Pozdrawiam, Markovsky.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum