header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia Lausitzringu rozpoczyna się w 1986 roku, kiedy to władze NRD planowały przerobić jedną z większych odkrywkowych kopalni węgla w tor wyścigowy, lecz z powodu działającego toru AVUS na ulicach Berlina, projekt zarzucono. Przypomniano sobie o nim dopiero pod koniec lat 90. XX wieku, kiedy to AVUS już przestał działać. Tak oto w 2000 roku narodził się tor nazwany EuroSpeedway Lausitz - co ciekawe, "Lausitz" to niemiecka nazwa regionu znanego jako Łużyce, którego część znajduje się w Polsce. Sam tor jest zlokalizowany bardzo blisko polskiej granicy - w linii prostej odległość ta wynosi około 70 kilometrów. W skład tego toru wchodzą: dwumilowy owal (przez fanów i znawców NASCAR określany jako Superspeedway) składający się z trzech bardzo szybkich zakrętów (w nomenklaturze NASCAR - tri-oval), tor drogowy dzielący z owalem prostą startową i ostatni zakręt, a także kolejny, znacznie dłuższy owal - ten jednak wykorzystywany jest jako tor testowy. Okazjonalnie tor testowy i drogowy łączy się ze sobą, przez co okrążenie ma aż 11 kilometrów długości - jednak z racji nieodpowiednich zabezpieczeń wariant ten jest wykorzystywany tylko w lokalnych seriach wyścigowych. Mimo że tor został skonstruowany według najnowszych standardów bezpieczeństwa, w pierwszym roku działania zdarzyły się na nim aż trzy poważne wypadki - z czego dwa śmiertelne. Pod koniec kwietnia 2001 roku, w trakcie testów startującego w 24-godzinnym wyścigu Le Mans prototypu Audi, smierć poniósł Michele Alboreto. Kilka dni później, bo na początku maja, w trakcie testów jednego z zespołów startującego w wyścigach aut turystycnych, zginął porządkowy. We wrześniu 2001 roku na owalu rywalizowała seria ChampCar, kiedy to miał miejsce trzeci poważny wypadek - na 13 okrążeń przed metą, na wyjeździe z boksów w poślizg wpadł Alex Zanardi (ten sam Zanardi, który w 1999 roku startował w F1 w barwach Williamsa, czy na początku lat 90. w Lotusie). Włoch jednak wpadł na wewnętrzną pierwszego zakrętu i z olbrzymią prędkością uderzył w niego Alex Tagliani. Zanardi cudem przeżył, ale stracił obie nogi - co jednak nie przeszkodziło mu się ścigać. Dwa lata później, bo w 2003 roku, ChampCar po raz drugi (i ostatni) zawitała na Lausitzring. Przed startem, na tor wyjechał sam Zanardi - za pomocą specjalnie przystosowanego samochodu dokończył te 13 okrążeń, co spotkało się ze sporym uznaniem 120-tysięcznej widowni (gdyż tyle wynosi pojemność trybun) oraz wszystkich startujących w wyścigu kierowców i członków ekip. Aktualnie na tor przyjeżdżają serie DTM, ADAC GT Masters oraz lokalne wyścigi motocyklowe. Pod koniec 2017 roku, cały tor przejęła DEKRA - która od początku władała torem testowym nieopodal głównego toru. DEKRA przekształciła Lausitzring w jeden wielki tor testowy, lecz wspomniane serie wyścigowe nadal są przyjmowane z otwartymi ramionami.

Okrążenie tego toru o długości 4,345 km posiada 14 zakrętów - 8 w lewo i 6 w prawo. Jest to dosyć specyficzny obiekt, bowiem w kilku miejscach można obrać wiele linii jazdy, a kilka zakrętów zawiera słabo widoczne wejście - jeśli nie trafi się z linią jazdy, można zostać podbitym na krawężniku i mieć problem w następnym zakręcie. Szczególnie trzeba uważać w pierwszym zakręcie, gdyż wierzchołek wyznaczony jest przez ścianę z opon - a ta z kolei może zniszczyć cały wyścig. Trudno tu znaleźć odpowiednie ustawienia, gdyż trzeba znaleźć kompromis między prędkością w trzecim sektorze i dociskiem w drugim. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was After:


ExtremeF1 swoją pierwszą wizytę w Niemczech zaliczyła już w I sezonie - gospodarzem wyścigu był tor Hockenheim, gdzie zwycięstwo odniósł Markovsky. Drugie miejsce zajął startujący z Pole Position TheNewRio, zaś trzeci był Szymusso. W tym wyścigu "popisał się" Adve, który będąc dublowanym zdzielił Kubusę96 - w efekcie "Zwierzu" został na kilka wyścigów zawieszony, ale jego przerwa długo nie potrwała, gdyż opuścił tylko jeden wyścig. Następna wizyta w Niemczech miała miejsce w III sezonie, ponownie na Hockenheimringu - zwycięstwo ponownie odniósł Markovsky, który dojechał przed Taraskiem i Patrykiem Kręglem. W tym wyścigu z kolei nie popisali się stratedzy Ferrari, którzy ściągnęli Patryka i Bartiego do boksów w tym samym momencie, przez co Barti został zablokowany przez kolegę z zespołu. O tym wyścigu chcieliby na pewno zapomnieć Kubusa96 i Szymusso, którzy bardzo szybko pożegnali się z wyścigiem - z walki wyeliminowały ich problemy techniczne. A szkoda, bo Kuba startował wtedy z Pole Position. W IV sezonie liga odwiedziła Sachsenring - była to jedyna wizyta na tym torze. W strugach deszczu zwyciężył Tarask, który dojechał przed startującym z Pole Position Markovskym oraz Afterem. O tym wyścigu na pewno zapomnieć chciałby Patryk, który w pewnym momencie miał szansę nawet na zwycięstwo - jednak popełnił błąd, przez co wyprzedził go Tarask, następnie dostał karę przejazdu przez boksy za przekroczenie prędkości w pit-lane, a na koniec się rozbił. W V sezonie liga zawitała na Nurburgring - tam z kolei wygrał Markovsky, który dojechał przed Taraskiem i Szymussem. W tym wyścigu "gwiazdą" był Kamilo, który na swoim ostatnim postoju w boksach założył opony spoza wybranej na ten wyścig puli. To musiało się skończyć dyskwalifikacją - i w ten sposób się skończyło. W VI sezonie GP Niemiec rozegrano po raz trzeci na Hockenheim - był to jedyny przypadek w lidze, kiedy GP Niemiec znalazło się w pierwszej połowie sezonu, gdyż przeważnie ten wyścig rozgrywany jest w drugiej części kampanii... cóż, jedyny przypadek aż do X sezonu. W każdym razie - zwyciężył Markovsky, a podium uzupełnili Szymusso i Patryk, który startował z końca stawki. W VII sezonie miała miejsce druga wizyta na Nurbugringu, gdzie wygrał - a jakże! - Markovsky, a podium uzupełnili Tarask i będący w swojej szczytowej formie Barti. O tym wyścigu nie chcą na pewno pamiętać w Toyocie - Matif6124 i Prezesdejmian nie pokonali więcej niż 3 okrążenia, gdyż popełnili falstart i zostali zdyskwalifikowani. W IX sezonie liga zawitała na Oschersleben, gdzie pewnie zwycięzył Tarask, a podium uzupełnili Markovsky i Kubusa96.

"Co tam panie w lidze", można zapytać. Otóż sytuacja ma się tak, że faworyta do zwycięstwa raczej nie należy upatrywać w Markovskym i Tarasku - sytuacja bardzo bezprecedensowa, gdyż kierowca BMW w Niemczech nie schodził nigdy poniżej drugiego miejsca. Kto więc jest największym faworytem do zwycięstwa? Mówi się, że jest nim Rekady - kierowca Saubera ponoć znów ma być lata świetlne przed resztą stawki. W grupie pościgowej powinni znaleźć się kierowcy Toro Rosso, Brawna oraz Pandodo - kibice już ostrzą sobie zęby na kolejny pojedynek Patryka z Karolem. Do tej grupy spokojnie dołączą Markovsky i Tarask, a także Mikrus i Rekady - w przypadku kierowcy z Gorzowa Wielkopolskiego kluczem do dobrego wyniku jest spokój, a o ten mu trudno. Za tą jednoosobową ucieczką i 9-osobowym peletonem czaić się powinno "grupetto" złożone z kierowców Minardi, Force Indii oraz Wujka - ich tempo może nie rzuca na kolana, ale są w stanie zawalczyć o punkty i namieszać w czołówce. A punkty szczególnie przydadzą się Wujkowi i Adve - są oni w stanie zapunktować, ale stale ktoś lub coś staje im na drodze. Do tej grupy można też zaliczyć Karlique'a - kierowca Red Bulla ma tempo, ale w wyścigach nie omijają go przygody - do tego trapią go problemy natury osobistej. Jeśli je rozwiąże, to wykona spory krok naprzód w kwestii dążenia do punktów - przydałyby mu się. Ostatnią grupę powinni stanowić Kiroshima i Scorpion - tempo tej dwójki pozwala póki co jedynie na walkę między sobą, ale mimo walki "o pietruszkę", liczą nadal na punkty. I to się liczy, bo punkty kiedyś przyjdą - muszą jednak więcej trenować i dobrze interpretować potencjalne kary.

Informacje o torze:
Nazwa toru: EuroSpeedway Lausitz
Lokalizacja: Klettwitz, Niemcy
Długość: 4,345 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 36
Dystans wyścigu: 156,420 km

Program GP:
Trening: 06.06.2020 (sobota), godz. 20:45
Kwalifikacje: 07.06.2020 (niedziela), godz. 20:15
Wyścig: 07.06.2020 (niedziela), godz. 21:00

Prognoza pogody:
W sobotę i w niedzielę istnieje niewielka szansa na opady deszczu - jednakże prawie na pewno zarówno trening, jak i kwalifikacje oraz wyścig odbędą się na suchym torze, a kierowcom towarzyszyć powinny chmury na niebie.

Przed nami bardzo emocjonujący wyścig. Mimo że tor jest krótki, to opony będą na nim mocno cierpiały. Do zwycięstwa kluczem będzie odpowiednia strategia. Kto zatem zwycięży w Łużycach? Czy pierwszy zakręt zbierze swoje żniwo? Czy Rekady będzie na prostych niczym rakieta? Na te i inne pytania odpowiedź poznacie w relacjach z GP Niemiec, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430