· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia toru Arctic Circle Raceway rozpoczyna się w 1995 roku, kiedy to zakończyła się jego budowa. Ze względu na swoje położenie - stolica Norwegii, Oslo, jest oddalona o prawie 1000 kilometrów od toru, zaś do najbliższego miasta, Trondheim, jedzie się 7 godzin - tor gości głównie lokalne serie wyścigowe. Tak duża odległość od większych miast spowodowana jest tym, że tor leży blisko koła podbiegunowego (co wynika z nazwy obiektu). Z tego właśnie powodu większe serie wyścigowe skupiają się na południu Norwegii, a na torze w Mo i Ranie goszczą głównie lokalne wyścigi aut turystycznych czy też odbywają się szkolenia z zakresu wyczynowej jazdy samochodem. Co warte podkreślenia, przez swoje położenie, na Arctic Circle Raceway można zorganizować 24-godzinny wyścig w całości za dnia - taki stan rzeczy powoduje zjawisko "dnia polarnego", a z kolei zimą możliwa jest organizacja wyścigów na lodzie. Sam tor pierwotnie projektowano pod wyścigi motocyklowe, przez co jest on bardzo wąski dla samochodów. Sam tor jest uznawany za jeden z najlepszych w całej Skandynawii - wpływ na to ma ukształtowanie terenu, gdyż obiekt ten wybudowano na terenie byłego kamieniołomu.
Okrążenie tego toru o długości 3,753 km posiada 12 zakrętów - 7 w lewo i 5 w prawo. Charakteryzuje się on różnicą poziomów wynoszącą 31 metrów. Bardzo ważny jest tutaj docisk, gdyż tor składa się w dużej mierze z szybkich, następujących po sobie zakrętów. Z racji że jest on dość wąski, trudno tutaj wyprzedzać - kluczowa zatem będzie pozycja w kwalifikacjach. Szczególną uwagę należy zwrócić również na pola startowe i światła - różnice między polami startowymi są znikome, zaś światła startowe rządzą się swoimi prawami. Otóż, w tym samym momencie zapalają się wszystkie światła, a start wyścigu odbędzie się w momencie zmiany koloru świateł z czerwonego na zielony. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was Szymusso:
ExtremeF1 odwiedziła Norwegię raz - w I sezonie. Była to zarazem jak do tej pory jedyna wizyta naszej ligi w tymże kraju, choć część kierowców znała już ten tor z ligi F1CH-WORLD, która była protoplastą ExtremeF1. Ale do rzeczy - na starcie stanęło wówczas 10 kierowców, a z Pole Position ruszał Szymusso. Emocje udzieliły się kierowcom już na starcie, kiedy to Adve trochę się za bardzo rozluźnił i zaczął puszczać sprzęgło przed zgaśnięciem świateł. Z niewielką prędkością wjechał jednak w tył bolidu Luisa Garcii, przez co obaj musieli odbyć karę "Stop and Go" za falstart. W pierwszych dwóch zakrętach mieliśmy festiwal wypadnięć na pobocze i obrotów, ale do historii przeszła już sytuacja z zakrętu nr 9 - TiDiEj (dziś Patrique2001) uderzył w TheNewRio, przez co ten odpadł z rywalizacji i był strasznie wściekły na rywala - nie uspokoiła go nawet kara dla Tidka. Oczywiście, po pewnym czasie pojawiły się nowe okoliczności, kierowca startujący wówczas w Renault został wyrzucony z ligi, a Patryk został nieoficjalnie oczyszczony z zarzutów oraz otrzymał tytuł "zbawiciela narodów". Sama kolizja stała się również ligowym memem, okraszonym refrenem piosenki Zenona Martyniuka "Życie to są chwile". Swoje żniwo zebrał też zakręt nr 10, gdzie miała miejsce słynna misja Apollo. Czymże ona jest? Lekcja historii - w F1CH-WORLD swój bolid efektownie rozstrzaskał Markovsky, który kilkukrotnie przekoziołkował po podbiciu na nierówności i uderzeniu w bandę. W ExtremeF1 z kolei swój lot odbył Kubusa96, który "tylko" urwał przedni spojler. Sam wyścig wygrał Szymusso, dojeżdżając przed TiDiEj'em oraz Markovskym. Poniżej możecie obejrzeć skrót tego wyścigu:
Co można powiedzieć o faworytach do zwycięstwa? Na pewno jest nim Szymusso, który w I sezonie pewnie zwyciężył i teraz także pojawiają się sygnały, że może być tu bardzo mocny. Przypomnieć o sobie będą chcieli także Markovsky i Tarask, którzy o GP Australii chyba woleliby zapomnieć - na ich szczęście, tor w Mo i Ranie wydaje się być przyjemniejszy do jazdy na klawiaturze. Nie wolno także lekceważyć Rekadego, który na pojedynczym okrążeniu wyczynia cuda - w wyścigach jednak ostatnio nie dopisuje mu szczęście, ale szansa na zwycięstwo jest. Kubusa i Patrique także mogą pojechać dobry wyścig - kierowca Brawna czuje się bardzo dobrze na nietypowych dla F1 obiektach, a tor w Norwegii takim właśnie jest. Z kolei kierowca Toro Rosso ma przebłyski dobrego tempa, ale jego największym rywalem jest on sam - musi wystrzegać się agresji w walce z innymi, szczególnie na tym torze. Dobrze chcieliby także wypaść kierowcy Renault, After oraz Pandodo - muszą oni jednak unikać incydentów i zachować zimną krew, gdyż najmniejszy błąd może spowodować spadek poza pierwszą dziesiątkę. Za nimi czaić się powinni kierowcy Minardi, Force Indii oraz Wujek - grupa tych kierowców jest w stanie zaskoczyć bardzo dobrymi wynikami, jednakże powinni trzymać się z dala od incydentów. Jeśli to im się uda, to będą mogli w pełni wykorzystać nieprzewidywalność tego toru. Z kolei Karlique, Kiroshima i Scorpion powinni liczyć głównie na masowe błędy rywali, jeśli chcą zdobyć punkty. W przeciwnym razie powinni skupić się na swojej pracy - szczególnie Kiro, który przechodzi teraz trudny okres w życiu prywatnym.
Informacje o torze:
Nazwa toru: Arctic Circle Raceway
Lokalizacja: Mo i Rana, Norwegia
Długość: 3,753 km
Ligowy rekord okrążenia: Tarask, 0:57.554 (Sezon I, 10.08.2016, BAR Honda)
Liczba okrążeń: 41
Dystans wyścigu: 153,873 km
Prognoza pogody:
W poniedziałek, jak i we wtorek, kierowców przywita pochmurne niebo. Istnieje niski procent szans na opady deszczu, ale wszystkie sesje prawie na pewno odbędą się na suchym torze.
Przed nami bardzo emocjonujący, ale i ciężki wyścig. Kierowców czeka bowiem olbrzymie wyzwanie, jakim jest czysta walka na tak trudnym i wąskim torze. Czy staną oni jednak na wysokości zadania? Kto wróci ze Skandynawii jako zwycięzca? Czy będzie miała miejsce kolejna misja Apollo? Na te i inne pytania odpowiedź poznacie w relacjach z GP Norwegii, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
· Patrique2001 dnia maj 31 2020·
0 komentarzy · 243 czytań
·
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum