· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Kierowcy po raz drugi mają okazję zbierać dane na Bliskim Wschodzie - pierwszy raz na Półwyspie Arabskim testowaliśmy przed V sezonem, a gospodarzem był tor Bahrain International Circuit w Bahrajnie. Tym razem, jak już wspomniałem, testy odbędą się na Yas Marina Circuit w Bubu Zubu Abu Dhabi. Kierowcy mieli styczność z tym torem w III oraz w V sezonie. Pierwszy wyścig w Zjednoczonych Emiratach Arabskich został zapamiętany z powodu "pancernego słupka" na wierzchołku 1. zakrętu, który zebrał swoje żniwo w osobach Kamila, który uszkodził na nim zawieszenie, oraz Taraska, który zawisł na "policjancie" i musiał zakończyć wyścig. Wyścig w V sezonie został zapamiętany z powodu zarówno świetnej walki na torze, jak i "świetnej" strategii Renault - mimo dokładnych wyliczeń, Bartiemu wystrzeliła opona i nie ukończył tego wyścigu. Jego zespołowy partner, realizujący tę samą strategię, dojechał bez problemu... żeby było śmieszniej, przed tym wyścigiem i po nim, obliczenia obu stron garażu się pokrywały. Teraz jednak żaden kierowca nie musi się martwić o zużycie - zespoły mają dostęp do wszystkich mieszanek opon. Mówi się, że na jeden zespół przypada jeden garaż z wyposażeniem ekipy, oraz jeden garaż z ogumieniem. Pomnóżmy to razy 8... wyjdzie tego sporo. Paddy Lowe i Siergiej Sirotkin mogą w dalszym ciągu pękać z dumy.
Co można powiedzieć po pierwszej turze testów? Właściwie to wszystko i nic. Wiadomo, że bardzo szybki w tym sezonie będzie Tarask, ale nie wiadomo, gdzie dokładnie z tempem znajduje się Markovsky. Bracia z Renault będą na pewno liczyć się w walce o duże punkty, ale tempo Kuby pozostawia nieco do życzenia. "Rozwód" Bartiego i Patryka (który wrócił do używania nicku) wyszedł na dobre kierowcy z Ostrowca Świętokrzyskiego, jeśli chcemy sugerować się czasami. Należy jednak pamiętać, że w Barcelonie kierowca z Radlina nie korzystał z opon supermiękkich i ultramiękkich, zatem ma on spore rezerwy. Norbi, jako przykładny "wingman", nieco odstaje od Taraska, ale ma tempo wystarczające do tego, by mieszać w strefie między czołówką a środkiem stawki. Kierowcy Toyoty mieli w Barcelonie problemy techniczne, więc nie można powiedzieć zbyt wiele o czasach Aftera i Mikrusa, a właściwie tylko Mikrusa - After bowiem nie przejechał żadnego pomiarowego okrążenia. Kierowcy BMW plasowali się w środku stawki, gdzieś na pograniczu pierwszej i drugiej dziesiątki, Matki Boskiej żaden kierowca nie widział - można to uznać za dobry prognostyk. Kamil, podobnie jak Marek, nie skupiał się w Barcelonie na wykręcaniu najszybszych okrążeń, tylko dokładnym poznaniu bolidu. Nie można więc powiedzieć zbyt wiele o kierowcy z Bochni. Kiro z kolei stale zmniejsza swoją stratę do czołówki, więc jest progres kierowcy BAR-a. I oby tak dalej.
Co nas czeka w trakcie drugiej tury testów? Pierwszego dnia kierowcy dostaną "wolną rękę" oraz godzinę na realizację swoich planów testowych. Jak już wspomniałem, dostępne będą wszystkie mieszanki opon. Drugi dzień będzie symulacją wyścigowego weekendu, z wyłączeniem treningu. Zaczniemy sesją kwalifikacyjną, według zmodyfikowanego systemu z VI sezonu - kierowcy będą wypuszczani na tor pojedynczo, aczkolwiek w losowej kolejności. Każdy ma do przejechania 3 okrążenia - wyjazdowe, JEDNO pomiarowe, oraz zjazdowe. Użycie klawisza ESC kosztuje utratę wywalczonej pozycji, anulowanie czasu i oddawanie szacunku przez resztę stawki poprzez literę "F" (Press [F] to pay respects - mem). Po sesji kwalifikacyjnej odbędzie się wyścig na dystansie 20 okrążeń, z obowiązkowym postojem w alei serwisowej. Nadal jednak dostępne będą wszystkie mieszanki, ale bądźmy szczerzy - wątpię, że ktoś założy na wyścig opony twarde.
Program zajęć na Yas Marina Circuit:
Dzień 1: 17.11 (sobota) 20:00, 60 minut, sucho
Dzień 2: 18.11 (niedziela) 20:00, sesja kwalifikacyjna + 20 okr wyścig, sucho
To by było na tyle, jeżeli chodzi o zapowiedź drugiej tury testów przed kolejną ligową kampanią. Zespoły muszą wykorzystać ten czas na wykrycie i potencjalną naprawę problemów technicznych, aby uniknąć "niespodzianek" w trakcie rywalizacji o punkty. Do wyników nadal powinno podchodzić się z dystansem, jednakże stała Bensona może być już spokojnie stosowana (dla przypomnienia, wynosi ona 1,6 sekundy - odejmuje się ją od swojego najlepszego okrążenia, wychodzi wtedy potencjalne najlepsze okrążenie). Zatem, Panowie - kierownice, klawiatury, czy inne kontrolery w ruch, zasiadajcie wygodnie na swoich stanowiskach i zbierajcie dane! Dziękuję za uwagę i pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum