· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Jak już wiadomo, jedziemy bolidami z 1991 roku. Samochodów będzie tyle, ile mamy zgłoszeń, czyli trzynaście, każdy będzie jechał w osobnym teamie. O przydziale aut zdecyduje losowanie, które jest planowane na środę, 7 listopada, na godzinę 20 i w planach jest, że będzie ono relacjonowane poprzez slackowego Discorda. Zespoły, które będą dostępne to: McLaren, Williams, Ferrari, Benetton, Jordan, Tyrrell, Minardi, Dallara, Lotus, Brabham, Lola, Leyton House i Ligier. Planowane jest, że w modzie będzie całkowicie zablokowany setup, co ma jeszcze bardziej wyrównać rywalizację. Ostrzegam jednak, że mod łatwy nie jest. Mod ma być gotowy w czwartek. Spotkamy się na czterech klasycznych torach, w wersjach, które obowiązywały w tamtym czasie. Pierwszego dnia będziemy rywalizować na Silverstone, Hockenheimringu i Monzy, zaś w niedzielę przeniesiemy się na Spa-Francorchamps. Dlaczego taki dość nierówny podział? Już śpieszę z wyjaśnieniem.
Otóż chciałem spróbować nieco innej formuły turnieju i zrobić coś na kształt siatkarskiej Ligi Narodów, gdzie rywalizuje piętnaście krajów i w każdym tygodniu dany zespół gra z trzema innymi reprezentacjami, po czym powstaje zbiorcza tabela i najlepsze drużyny grają w turnieju finałowym. Oczywiście, nie dało się u nas tego przełożyć jeden do jednego, ale w pewnym sensie, po długim namyśle, udało się stworzyć takie podziały, aby zawodnicy pojechali z każdym lub prawie każdym rywalem przynajmniej raz. I dzień sobotni ma być ,,kwalifikacjami" do zawodów finałowych, planowanych na niedzielę. Mamy nieparzystą liczbę graczy, więc wiadomo, że w jednej grupie zawsze będzie więcej osób, niemniej nie jest to chyba wielkim problemem. Mam nadzieję, że każdy, kto zadeklarował udział w turnieju, pojawi się na torze. A teraz prezentuję podziały na grupy wraz z zasadami ustalania pozycji startowych:
Tor 1: Silverstone, 10.11.2018, godz. 19:30 (10 okr., pozycje startowe według poniższej kolejności):
Grupa 1 (hoster Markovsky): Adventure0, Piter1998, MikruseK, Kamilo, Norbi, Kubusa96, Markovsky.
Grupa 2 (hoster P. Kręgiel): Kiroshima, Matiie, After, P. Kręgiel, Szymusso, Tarask.
Tor 2: Hockenheimring, 10.11.2018, godz. ok. 20:15 (8 okr., pozycje startowe w kolejności odwrotnej do tabeli turnieju po Silverstone):
Grupa 3 (hoster Markovsky): Markovsky, Szymusso, Norbi, After, MikruseK, Kiroshima, Piter1998.
Grupa 4 (hoster P. Kręgiel): Tarask, Kubusa96, P. Kręgiel, Kamilo, Matiie, Adventure0.
Tor 3: Monza, 10.11.2018, godz. ok. 21 (10 okr., pozycje startowe w kolejności odwrotnej do tabeli turnieju po Hockenheim):
Grupa 5 (hoster Markovsky): Markovsky, Tarask, After, Kamilo, Matiie, P. Kręgiel
Grupa 6 (hoster Kubusa96): Szymusso, Kubusa96, MikruseK, Norbi, Adventure0, Kiroshima, Piter1998.
Podczas tych trzech wyścigów turnieju będzie obowiązywać następująca punktacja:
1. miejsce: 10 pkt
2. miejsce: 7 pkt
3. miejsce: 5 pkt
4. miejsce: 3 pkt
5. miejsce: 2 pkt
6. miejsce: 1 pkt
7. miejsce: 0 pkt
Ważna rzecz - aby móc otrzymać punkty za wyścig, należy dojechać do mety i nie zostać zdublowanym więcej niż dwa razy! Nie spełnienie któregoś z tych warunków będzie oznaczało zero punktów. Z pozostałych przepisów - zużycie paliwa i opon ustawione będzie na poziomie normalnym, a zasada pit-stopu nie będzie obowiązywać, chyba że po sprawdzeniu ogumienia okaże się, że będzie to konieczne. Każdy wyścig, tak jak w trakcie sezonu, poprzedzać będzie okrążenie formujące, a po zakończeniu należy przejechać okrążenie zjazdowe. Pozostałe przepisy są regulowane przez regulamin ligi.
A co z niedzielą? Otóż, po zakończeniu sobotniej rywalizacji powstaje zbiorcza tabela sumująca punkty wszystkich zawodników według punktacji podanej powyżej. Do finału, który zostanie rozegrany na torze Spa-Francorchamps w niedzielę o godzinie 20:30 na dystansie 15 okrążeń awansuje najlepsza szóstka sobotnich zmagań. Ale wcześniej, o godzinie 19:30, ci, którzy zajmą miejsca od siódmego do trzynastego dostaną szanse w barażu o awans do finału. Pojadą wyścig, także na torze Spa, na siedem kółek, a na starcie ustawią się według klasyfikacji sobotniego turnieju, to jest siódmy zawodnik z Pole Position itd. Do finału awansuje tylko zwycięzca tego barażu i w ten sposób w walce o wygraną w turnieju pozostanie siedmiu kierowców. Tutaj też pozycje startowe ustalane będą według klasyfikacji z soboty, czyli najlepszy pojedzie z PP itd. Wygra ten, kto po prostu w tym finale dojedzie do mety jako pierwszy.
Skomplikowane? Może tak to trochę wyglądać, ale na spokojnie możecie sobie to przeanalizować i pozostaje mieć nadzieję, że ten system sprawdzi się i będziemy mieć wspaniałą zabawę, która sprawi, że będziemy bardzo miło wspominać turniej i w dobrych nastrojach będziemy przygotowywać się do VII sezonu ligi. Tytułu broni Tarask. Co ciekawe, turnieju nie wygrał jeszcze Markovsky i teraz na pewno będzie głównym kandydatem do wygrania. A może doczekamy się takiej niespodzianki, jaka miała miejsce w pierwszej odsłonie turnieju, kiedy wygrał Barti? Przekonamy się w niedzielę. Liczę, że cała trzynastka pojawi się na torze i będziemy rywalizować od początku do końca. W razie pytań jestem do dyspozycji, a tymczasem w tym newsie to wszystko. Pozdrawiam, Kubusa96.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum