· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
III turniej ligowy
Na początek jednak informacja nie związana z następnym sezonem, ale należy o niej powiedzieć, skoro są takie plany. Otóż chcę wspólnie z pozostałymi administratorami rozegrać trzecią edycję turnieju ligowego. Miałby on odbyć się w ciągu dwóch dni, konkretnie w dniach 10-11 listopada. Jednak to, jak i sam format turnieju, zależy od ilości zgłoszeń. W ogóle, rzecz jasna, turniej odbędzie się tylko wtedy, gdy będzie określona liczba chętnych. Dlatego już teraz proszę o informowanie w prywatnych wiadomościach, czy jesteście zainteresowani udziałem w tych dniach. Inny termin nie jest możliwy. Turniej ma być nawiązaniem do klasycznych czasów F1, aby umożliwić ludziom rywalizację na starych wersjach torów, gdyż w trakcie sezonu nie jest to możliwe. Rywalizacja prawdopodobnie odbędzie się na czterech obiektach, a będą to stare wersje: Silverstone, Spa-Francorchamps, Hockenheimringu i Monzy. Modem ma być F1 1991, a setup ma zostać całkowicie zablokowany. Jednak jeszcze parę rzeczy wymagałoby kosmetyki. Niemniej podkreślam, że to, czy turniej się odbędzie, jest zależne tylko od Was. Zatem czekam na informacje od Was, do najbliższego piątku, 2 listopada.
Sezon (prawie) bez V6
W zakończonym w zeszłym tygodniu szóstym sezonie połowa stawki to były bolidy z silnikiem V6. Czy to dużo, czy mało, to już sami sobie odpowiecie, ale wiadomo już, że w kolejnej kampanii ta liczba będzie znacząco mniejsza. Do ligi wraca zespół Mercedesa z bolidem z 2014 roku i to będzie jedyny przedstawiciel bieżącej generacji. Pozostali poszli w stronie pierwszej dekady XXI wieku, chyba z tęsknoty za tymi czasami. Znów na tory zawitają auta BAR Hondy i Toyoty, oba wystawiają specyfikacje z 2005 roku. Ponownie w lidze zobaczymy też zespół BMW Sauber, który wystawia, tak jak w drugim sezonie, bolid z roku 2009. Z tego samego roku ujrzymy też zespół Renault, którego nie mogło zabraknąć w stawce, podobnie jak McLarena (2007 rok) i Ferrari, które zdecydowało się wystawić auto z 2008 roku. Oprócz ekipy z Maranello, także Williams zdecydował się na powrót do tamtego roku. Tak oto znamy wszystkie osiem zespołów kolejnej kampanii. Wśród ligowiczów już chodzą głosy, że tak pięknej różnorodności jeszcze nie było. A zatem można już teraz zapowiedzieć - będzie na co patrzeć. Pamiętajmy jednak, że mieszanki bolidów mogą nie wypalić. Wobec tego mamy plan awaryjny - mod F1 2007. Tym samym serdecznie proszę, aby, tak jak przed sezonem VI, dokonać wyboru bolidu z 2007 roku, dogadując się zresztą. Ostateczne decyzje także proszę przekazać mi do 2 listopada. Fizykę dla tych obu modów (aby nie trzeba było robić dodatkowych testów) wybierzemy już wkrótce. Lada chwila powinny rozpocząć się testy moda, aby przygotować dla Was najlepszy produkt. Mod ligowy powinien być gotowy w okolicach 10 listopada.
Rewolucja w przepisach? Nie u nas
Przed sezonem pytałem ludzi o różne rzeczy związane z ligą. Chcę w tym miejscu podziękować za miłe słowa i wsparcie dla moich decyzji. To pokazuje Wasze zaufanie i to, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Wypowiedzieliście się także w kwestiach regulaminowych, czy mają one się zmienić. Można powiedzieć, że raczej za rewolucjonistów uchodzić nie możecie, gdyż wszyscy, lub prawie wszyscy nie chcieli zmian w konkretnych kwestiach. I tak zakaz tankowania w lidze nadal będzie obowiązywał. Bez zmian pozostaną również kwestie związane z używaniem opon w trakcie weekendu. Również w punktacji nie zajdzie żadna regulacja, tak samo w kalendarzu nadal będzie osiemnaście wyścigów. Natomiast rzeczą najważniejszą jest system kwalifikacji, który odniósł zaskakujący sukces. Wobec tego nie ulegnie on zmianie i nadal kierowca będzie miał tylko jedno okrążenie. Ale, żeby urozmaicić nieco rozgrywkę, już nie będzie tak, jak dotychczas, że wyjeżdżaliśmy w kolejności odwrotnej do klasyfikacji generalnej. W siódmym sezonie, przed każdym wyścigiem, kolejność wyjazdu w kwalifikacjach będzie losowana. Ma to jeszcze uatrakcyjnić rywalizację i sprawić, by w miarę sprawiedliwie było w kwestii wiedzy, kto ma jaką strategię. Jak bowiem wiadomo, pierwszy ma pod tym względem najgorzej, więc będziemy próbować to w miarę wyrównać.
Znana lokalizacja testów
Jeśli idzie o testy, będą miały one taką samą formułę, jak te czerwcowe, przed VI sezonem. A więc potrwają pięć dni, z dniem przerwy i odbędą się na dwóch torach. Tym razem będą to Barcelona i Abu Dhabi. Ma to na celu jak najdokładniejsze sprawdzenie moda z mieszankami bolidów. W razie problemów - wiadomo już, co robimy. Będziemy też szukać jak ,,najcięższych" wersji torów, ze względu na to, że da to najbardziej wiarygodny test. Pierwsze dwa dni rozegrane zostaną w Barcelonie, z czego tradycyjnie pierwszy dzień poświęcony będzie na testy opon deszczowych, z krótkim wyścigiem. Drugi potrwa nieco krócej w kwestii wolnej jazdy, a później wyścig liczący 11 okrążeń. Po dniu przerwy udamy się na Yas Marina, gdzie pierwszy dzień to 60-minutowa sesja czasowa, a drugi to test kwalifikacji i wyścigu, liczącego na tym torze 20 okrążeń. Najprawdopodobniej będziecie mieć dowolność w użyciu mieszanek opon w każdym dniu. Najbardziej prawdopodobny termin to 14-18 listopada. A zatem już rezerwujcie czas, bo nie ukrywam, że aby testy miały sens, potrzeba nas naprawdę jak najwięcej.
ExtremeF1 - liga z nagrodami?!
Tak, to możliwe. Coś, o czym jeszcze niedawno nikt by nie pomyślał, jest teraz realne. I co najważniejsze - Was nie będzie to absolutnie nic kosztowało. Jednak nie chcę, żeby to wszystko wyglądało jak jakieś obiecywanie, bo potem nie wypali i będziecie chcieli mnie linczować. Wszystko zależy od tego, jaki będzie stan finansów w najbliższym czasie. Niemniej na pewno w okolicach lutego poznacie, co ostatecznie w tej kwestii nastąpi. W każdym razie informuje, że jest taka szansa i nie jest ona bardzo nierealna. Ale zobaczymy, jak będzie się układać. Plan zakłada puchar dla mistrza ligi, medale dla najlepszej trójki i pamiątkowe dyplomy dla tych, którzy pojadą w więcej niż połowie wyścigów. Byłoby zatem o co walczyć, jednak podkreślam raz jeszcze, że absolutnie w tej chwili nie jest to pewne, to na razie sfera planów. Niemniej - możliwych planów.
Tak wyglądają plany na najbliższy czas. W kwestii kolejnych wydarzeń, gdy tylko pojawi się coś nowego, zostaniecie poinformowani. Mam nadzieję, że dzięki tym wiadomościom jeszcze bardziej nie możecie się doczekać VII sezonu. Na razie jednak - odpoczynek. I proszę o informowanie mnie w kwestii uczestnictwa turnieju i wyboru bolidu z 2007 roku. W razie wszelakich pytań czy też propozycji pozostaję do dyspozycji. A na teraz to już z mojej strony wszystko. Pozdrawiam, Kubusa96.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum