· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Na torze pojawiła się trzynastka zawodników - zabrakło Szymussa i Matifa, lecz w jego miejsce pojawił się Adventure0, ale o tym w dalszej części newsa. Warunki pogodowe były dosyć niepewne, bowiem nad torem wisiały ciężkie, ciemne chmury, mimo to nawierzchnia pozostawała sucha. O godzinie 19:30 na wyjeździe z alei serwisowej zapaliło się zielone światło i sesja wystartowała.
Kierowcy tradycyjnie rozpoczęli sprawdzanie tempa wyścigowego, lecz nie wszyscy - na czoło od razu wyszedł Markovsky, który zszedł poniżej minuty i siedmiu sekund. Ze stratą grubo ponad sekundy plasowali się Kamilo, Matiie i Barti. Piąte miejsce, ze stratą prawie dwóch sekund, należało do Aftera. Można wnioskować, że ta grupka testowała tempo kwalifikacyjne. Miejsca nr 6 i 7, ze stratą ponad 2 sekund, zajmowali odpowiednio Tarask i Kubusa96. Pół sekundy za nimi plasował się Patryk Kręgiel, który przez dłuższy czas nie mógł się dogadać ze swoim samochodem. Efektem tego były obroty na wyjściu na prostą startową, bądź efektowny lot w zakręcie nr 1. Tuż za nim, na 9. miejscu, znajdował się Kiroshima, który sprawdzał swoje tempo na supermiękkich oponach oraz pomagał zbierać dane kierowcom Williamsa. Za kierowcą Jaguara plasował się Adve, który postanowił odwiedzić kierowców ligi na torze. Można śmiało powiedzieć, że "Hype Train" dojechał do stacji końcowej. Miejsca nr 11 i 12 należały do Mikrusa i Karlika, którzy również mieli problemy z aklimatyzacją na torze.
W połowie sesji część kierowców rozpoczęła symulację kwalifikacji. Efektem tego był między innymi awans Kręgla na szóste miejsce. Co ciekawe, identyczny czas jak kierowca Force Indii wykręcił... jego zespołowy kolega, Barti. Należy jednak zaznaczyć, że kierowca z Ostrowca Świętokrzyskeigo zrobił to na "czerwonych" gumach, a kierowca z Radlina na "żółtych". Czyżby zespół z Silverstone miał w planach użycie alternatywnej strategii? Przed kierowcami Force Indii plasowali się Markovsky, Matiie oraz After, a na czoło tabeli wskoczył Tarask, który jeszcze przebił czas mistrza ligi - poprzeczka była więc zawieszona na 1:06.795. Za świętokrzyskim duetem znaleźli się Kamilo oraz Kubusa - niewielkie różnice między tą grupą mogą świadczyć o bardzo ciekawej i wyrównanej rywalizacji w wyścigu. Pół sekundy straty do tej grupy miał Norbi, którego zatrzymały sprawy prywatne w postaci odbioru i kursu obsługi nowego telefonu. Nie jest to raczej iPhone, ale... jak się nie ma co się ma, to się lubi czego się nie lubi. Tuż za kierowcą Benettona znaleźli się Karlik i MikRY, których dzieliły raptem dwie tysięczne sekundy... bardzo niewiele. Dwunaste miejsce okupował Adve, który czaił się na kierowcę Ferrari oraz Manora - czyżby znów liczył na coś z kierowcą z Gorzowa Wielkopolskiego? Nie wnikam. Trzynaste, a więc ostatnie miejsce, okupował Kiro, który konsekwentnie zbierał dane dla Jaguara i Williamsa.
Ostatnie minuty sesji to tradycyjny pokaz pełni możliwości bolidów. Czasów nie poprawili Taras i Marek, ale za to na trzecie miejsce, ze stratą 0.3 sekundy do kierowcy z Gdyni, wskoczył Kuba. Matiie do kierowcy Williamsa stracił 0.1 sekundy. Tuż za tą dwójką znalazł się Barti, który miał z kolei "bezpieczną" przewagę nad Kamilem. Z kolei kierowca Renault nie mógł tego powiedzieć o sobie i Norbim, który stracił do niego 6 setnych. Do tej grupki dołączył również After, a jak się okazało - dzięki czasowi z symulacji kwalifikacji dołączył do niej także Patryk, którego zatrzymały problemy natury technicznej. Na dziesiąte miejsce wskoczył za to Adve, który miał 0.7 sekundy przewagi nad Karlikiem i Mikrusem oraz sekundę nad Kiroshimą. I w taki oto sposób zakończył się ostatni trening sezonu VI.
Cała trzynastka zmieściła się w 3.5 sekundy, a różnice pomiędzy poszczególnymi kierowcami są naprawdę niewielkie. To może być zwiastunem pasjonującego finału sezonu, na miarę wyścigu z sezonu poprzedniego. Faworytami do triumfu są Tarask i Markovsky, ale za ich plecami czają się Kuba, nieobecny dziś Szymek, Barti oraz jego "skrzydłowy" w postaci Patryka. Jeśli ominą ich problemy techniczne i inne objawienia Matki Boskiej, to walka o trzecie miejsce na koniec sezonu oraz o podium w wyścigu może być bardzo, ale to bardzo interesująca. W środku stawki również może się sporo dziać, a to za sprawą świetnej dyspozycji Matiiego, Kamila, Norbiego oraz Aftera. Karlik i MikRY skoncentrują się raczej na zdobyciu skromnego "oczka" na zakończenie sezonu, choć kierowca Manora raczej liczy na sam dojazd do mety. Na to samo liczy też Kiro, lecz powoli puka do punktowanej dziesiątki. Gdyby udało mu się zdobyć tutaj punkt, to byłby to prawdopodobnie najcenniejszy punkt w jego karierze, bowiem zdobyty na własnej ziemi, jednocześnie byłby symbolem "powrotu" do swojej najlepszej formy. Czy tak się jednak stanie? Kto zwycięży w Wielkopolsce? Czy Barti zakończy sezon na 3. miejscu? Czy kierowców ominą problemy techniczne? Tego dowiecie się w relacji z wyścigu o GP Polski, na który serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum