header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Tor Anderstorp Raceway wybudowano w 1968 roku na bagnach, jednak jego popularność urosła w latach 70. za sprawą sukcesów Ronniego Petersona i Gunnara Nilsona. Formuła 1 gościła tu w latach 1973-1978, a obiekt ten był świadkiem zwycięstw dwóch słynnych aut - w 1976 roku wygrał tu sześciokołowy Tyrrell P34, za kierownicą którego siedział Jody Scheckter, zaś w 1978 triumfował Niki Lauda w Brabhamie BT46B, słynnego "Fan Cara". Jak się okazało, był to jedyny wyścig, w którym ten samochód został wystawiony, bowiem został uznany za niezgodny z regulaminem po tymże wyścigu. Po opuszczeniu toru przez F1, zawitały tu wyścigi aut turystycznych oraz aut GT, również na kilkuletnie okresy. W 2007 po raz ostatni odbyły się tu zawody pod egidą FIA - w zastępstwie za tor Istanbul Park w Turcji, trafiła tu seria World Touring Car Championship. Sam wyścig wypadł z kalendarza na następny sezon, robiąc miejsce dla Imoli.

Przejdźmy do samej pętli toru. Dawniej obiekt ten wyróżniało to, że aleja serwisowa znajdowała się w połowie okrążenia, gdy prosta startowa była w zupełnie innym miejscu, między obecnymi zakrętami nr 3 (Laktar) a 4 (Startkurvan). Ostatecznie linia startu i mety została przeniesiona wna prostą równoległą do pit-lane, między zakręty Gislaved i Sodra. Ciekawostką jest fakt, że tor wykorzystuje płytę lotniska, które wg moich informacji nie jest używane. Nawroty na tym torze są bardzo zdradliwe, bowiem są one pochylone, co sprawia wrażenie jazdy po owalu - patrząc na mapę odnosi się wrażenie, że dany zakręt trzeba pojechać z mniejszą prędkością, jednak nachylenie powoduje, że można go pokonać szybciej. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie to, że pochylony jest każdy nawrót, literalnie każdy. Zdradliwe są również tarki na wyjściach z zakrętów, bowiem są one bardzo wysokie - każdy szeroki wyjazd kończy się sporymi stratami czasowymi. Miejsc do wyprzedzania jest niewiele, o ile jakieś są, zatem ważna jest pozycja w kwalifikacjach. W nich może być duży ścisk, bowiem czasy okrążeń będą bardzo szybkie. Aleja serwisowa również dostarcza emocji. Wjazd oznaczony jest znakiem w odległości paruset metrów od zjazdu do niej. Z racji nachylenia nawrotu Karusell, zjazd do pit-lane jest "ślepy". Jest on poprowadzony w takim stopniu, że wjeżdża się z ogromną prędkością na wąską drogę prowadzącą wprost na bariery, zatem trzeba mocno hamować. Wyjazd to inna historia - musisz objechać pierwszy zakręt kilkadziesiąt metrów od niego, z prędkością 80 km/h. Po drodze mijasz bariery z opon stojące na wyjeździe z boksów aby na pewno się nie rozbić wracając na tor... a tak naprawdę mają one na celu zatrzymać auta, które wypadły z pierwszego zakrętu. Ograniczenie prędkości przestaje obowiązywać w momencie wjazdu na płytę lotniska. W tym momencie należy mieć oczy dookoła głowy, bowiem nie widzisz wyjazdu z nawrotu, przez co możesz wpaść pod koła innemu kierowcy. Zawodnik wyjeżdżający z tego nawrotu również musi uważać, bowiem nie widzi wyjazdu z boksów. Ponadto, nawierzchnia jest bardzo nierówna, zwłaszcza na "karuzeli" - jazda po tym zakręcie to jak jazda Passatem po kartoflisku. Nie pomaga też fakt, że opony dostają tu mocno w kość, przez co zespoły i kierowcy mają strategiczny ból głowy.

Za nami pierwsza połowa sezonu, za nami też okno transferowe. Tym razem przebiegło ono praktycznie niezauważenie - składy kierowców są już "zabetonowane" od paru sezonów, więc nie zanosi się na jakiekolwiek transfery. W tym czasie Yayo wybrał swój numer startowy (#3), a do ligi wrócił Matif6124, który wybrał sobie numer 25, a zastąpi on oZikaRa, który zrezygnował z udziału w lidze z przyczyn prywatnych. Cóż, witaj ponownie Matif! Wracając do GP Szwecji - faworytem do triumfu wydaje się być Tarask, który ma szczęście na takich niekonwencjonalnych torach. Plany mu będzie chciał pokrzyżować Markovsky, główny przeciwnik jazdy tutaj. Dużo można się spodziewać po duetach Williamsa i Force Indii (a może Racing Point Force Indii?), które walczą zaciekle ze sobą niezależnie od toru i warunków atmosferycznych. Dużo może też namieszać MikruseK, który podobno jest w świetnej formie. W świetnej dyspozycji na pewno jest Yayo, uskrzydlony podium w Chinach liczy na kolejny dobry wynik dla Ferrari. O mniejsze punkty mogą powalczyć After, Norbi, Matiie, Kamil oraz Karlik. Od Matifa na razie nie należy niczego wymagać. To samo można powiedzieć o kierowcach Jaguara, którzy powinni skoncentrować się na samym dotarciu do mety.

Ważne informacje:
Nazwa toru: Anderstorp Raceway
Lokalizacja: Anderstorp, Szwecja
Długość toru: 4,025 km
Liczba okrążeń (F1): 76
Liczba okrążeń (liga): 38
Dystans wyścigu: (F1): 305,900 km
Dystans wyścigu (liga): 152,950 km
Dostępne mieszanki opon: Super Soft, Soft, Medium, Intermediate, Wet

Program GP:
Trening: 26.08.2018 (niedziela), godz. 19:30
Kwalifikacje: 27.08.2018 (poniedziałek), godz. 19:45
Wyścig: 27.08.2018 (poniedziałek), godz. 20:15

Prognoza pogody: Możliwe są opady deszczu zarówno w niedzielę, jak i w poniedziałek. W obawie przed kolejną nietrafioną prognozą z mojej strony, radzę się mnie nie słuchać i siedzieć z nosem w radarach.

To by było na tyle, jeżeli chodzi o zapowiedź GP Szwecji. Wyścig zapowiada się bardzo pasjonująco, a pikanterii dodaje nieznajomość toru oraz możliwy deszcz. Swoją obecnością zaszczycić może Premier Szwecji, który doprowadził Kimiego Schumachera do 18 zwycięstw w FIA, NBA i NHL. Kto wróci z Anderstorp jako zwycięzca? Czy Kręgiel wykona manewry w stylu Maxa Verstappena? Czy Ferrari ponownie stanie na podium? Czy kierowcy przeżyją pierwsze okrążenie? Tego dowiecie się w relacjach z treningu, kwalifikacji oraz wyścigu o GP Szwecji, na które już dziś serdecznie zapraszam. A na zakończenie zostawię mema:



 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430