· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Kuba, kolejny dobry wyścig w Twoim wykonaniu i pierwsze "pudło" w tym sezonie. Powiedz nam, jak oceniasz swój (do tej pory) najlepszy wynik w sezonie?
Kubusa96: Jak łatwo się domyślić, cieszę się z podium, niemniej jest mały niedosyt, bo nie ma ono aż takiej wartości jak choćby moje ostatnie podium. Nie było bowiem Taraska i Kręgla. Gdybym ich pokonał, byłbym w 100% zadowolony. Ale nie narzekam. Wiedziałem, że jestem tu szybki i że mogę zdziałać dużo. Tak też się stało, początek ułożył się bardzo dobrze, odskoczyłem od grupki za mną, a że byłem nieco od niej szybszy, to potem wszystko kontrolowałem. Trochę się obawiałem, czy strategia wypali, ale okazało się, że trafiłem z nią świetnie, bowiem inni też, oczywiście z wyjątkiem Markovsky'ego, jechali na trzy postoje, a do tego zjeżdżali później. Szkoda, że z Szymkiem nie mieliśmy jakiejkolwiek szansy na walkę o wygraną, ale trudno. Podwójne podium to bardzo dobry wynik i trzeba się z niego cieszyć.
Na początku wyścigu podjąłeś próbę walki z Szymkiem, nawet chwilę jechałeś przed nim. Czy zależało ci na walce z Szymkiem na początku, czy jednak to był element planu na ten wyścig?
Walka wyniknęła z tego, że pierwsze okrążenia były lepsze w moim wykonaniu. Szymek nie mógł złapać z rytmu, nie hamował dobrze, więc wjechałem przed niego. Potem jechał lepiej i wrócił na przód. Po pit-stopach znalazł się 3 sekundy przede mną, a że mieliśmy podobne tempo, to nie mogłem specjalnie się zbliżyć. Może później byłem nieznacznie szybszy i jeszcze chciałem trochę brata postraszyć i zmusić do wysiłku, ale jednak wielkich szans na dogonienie nie było. To był jeden z nielicznych wyścigów gdy mogliśmy powalczyć ze sobą, ale długo to nie trwało. I myślę, że z perspektywy klasyfikacji lepiej było, że zajęliśmy pozycje, które zajęliśmy.
Walka w klasyfikacji konstruktorów pomiędzy Wami a Renault, Force Indią czy Benettonem zapowiada się bardzo ciekawie. Jakie szanse upatrujesz w tym pojedynku?
Jeśli mam być szczery, to pokonanie Renault będzie bardzo trudne. Markovsky non stop wygrywa, a 25 punktów to jest bardzo dużo. Bardzo ciężko jest zdobyć więcej. Do tego nie chce mi się wierzyć, że Kamilo będzie miał resztę sezonu taką samą. W końcu jego wyniki będą lepsze. Oczywiście, znacznie lepiej dla widowiska jest, gdy taki stan rzeczy trwa jak najdłużej, ale musimy być przygotowani na różne warianty. Niemniej jeśli będziemy mieć szansę na rywalizację, to damy z siebie 100% i będziemy chcieli ugrać tyle, ile to możliwe. Niemniej należy podejść do tego na luzie. Mając już kilka tytułów zespołowych, możemy tak postąpić. Zdobycie podium będzie bardzo dobrym wynikiem. Tym bardziej, że teraz klasyfikacja konstruktorów ma większe znaczenie i jest trudniej. A jeśli pojawi się szansa na więcej, zrobimy co tylko się da. Ale z luźnym podejściem.
Barti, zająłeś czwarte miejsce na mecie, po dość intensywnym pojedynku z Norbim. Jak oceniasz sam pojedynek oraz swoją postawę w wyścigu?
Barti: Moja postawa w wyścigu powiedzmy sobie szczerze start niesamowity z 6 pozycji przebić się na 3 to było coś tylko że popełnienie błędu pod koniec 1 okrążenia i spadek na 6 pozycję. Wyścig był dosyć trudny dla mnie, gdyż tempa nie miałem zbytnio szybkiego, widać było że After i Norbi mają dużo szybsze tempo i jedyną szansą na wyższą pozycję było podcięcie rywali. Udało się to potem też jak byłem przed rywalami próbowałem jakoś się bronić, lecz nie udało się tego zrobić i na 2 stincie znowu Norbi i After byli przede mną. Później przykra sytuacja z Afterem i błąd Norbiego trochę mnie powiedzmy sobie szczerze zmobilizowały do walki o wyższą pozycję. Walka z Norbim do ostatniego zakrętu to było coś, dlatego też wysyłam mu podziękowania za walkę i liczę na więcej walki w kolejnych wyścigach. Ogółem wyścig w skali od 1-10 oceniam na mocną 7.
Myślisz, że gdyby nie incydent Aftera z Kiroshimą, byłoby ciężej o ten wynik?
Podejrzewam że byłoby ciężej, chociaż na moje oko pod koniec wyścigu zacząłem trochę szybciej jechać i wydaje mi się że After mógłby popełnić jakiś błąd, który na pewno bym starał się wykorzystać. Chociaż trzeba też podkreślić to, że na tym torze niezbyt pewnie się czułem i zdarzały się drobne kłopoty np. uślizgi czy za szeroki wyjazd na zakrętach. Na pewno po kwalifikacjach 4 miejsce brałbym w ciemno.
Za nami już prawie połowa sezonu, jak na razie zajmujesz dość nieoczekiwanie trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Czy jest to dla Ciebie wynik ponad stan, czy wręcz przeciwnie - zamierzasz powalczyć o miejsce na pudle na koniec sezonu?
Wynik na pewno ponad stan. Podkreślmy przed sezonem chciałem być w TOP 10 klasyfikacji generalnej a jestem w czołowej trójce, to cieszy, motywuje do jazdy, ale patrząc na rywali to utrzymanie miejsca w TOP 3 jest niemożliwe w tym momencie. Na pewno chce powalczyć o TOP 5, ale chce też zachować obecną formą i nastawienie. Co będzie pod koniec sezonu zobaczymy. Liczę na solidną jazdę.
Mikry, zająłeś siódme miejsce, które jednak jest na pewno lepsze niż jazda czy tempo w wyścigu. Wyjaśnij nam, co mogło być powodem gorszej dyspozycji w Japonii?
MikruseK: Hejka. Miałem trudny okres w ostatnim czasie. Najpierw przeprowadzka, co zajmowało trochę czasu, potem doszlo przeziębienie, przez ktore 4 dni byłem uziemiony w łóżku. Zabrało mi to możliwośc jakiegokolwiek przygotowania. Wszystko zrobiłem 2 godziny przed samym wyścigiem. Brak udzialu w treningu tez dał sie we znaki, gdyz nie moglem podglądać jazdy innych i sam nie spędziłem czasu na torze. Caly wyścig towarzyszył mi męczący suchy kaszel. Do tego wszystkiego byłem jakiś przygnębiony. I prócz pierwszych kółek zupełnie nie mogłem sie odnaleźć i znaleźć odpowiedniego tempa.
Wspomniałeś o tym, że nie miałeś możliwości przygotować się do wyścig. Zatem jak ważne dla Ciebie jest odpowiednie przygotowanie i ile średnio czasu na nie poświęcasz?
W moim wypadku jest to kluczowe. Potrafie trenować i trenować, dopóki nie uznam, że lepiej się nie da. Jak widać w tym sezonie, czasem to pomaga, a czasem brakuje czegoś innego, aby uzyskać dobre wyniki. Znów zaliczyłem spadek formy, jednak pozostaje mi tylko podtrzymać to co mówiłem przed sezonem, aby trenować. Myślę, ze przed samym wyścigiem mam na liczniku średnio kolo 400 kółek. Sam nie wiem, czy to dużo, bo nie mam porównania. Traktuję to bardzo poważnie i czasem trenowanie nawet stawiam ponad zycie prywatne w pewnych kwestiach, taka ciekawostka.
Jak przebiega Twoja współpraca z Afterem? Jak istotne jest wsparcie od kierowcy, który ma sporo doświadczenia pod kątem chociażby treningu?
Współpraca przebiega bardzo dobrze, świetnie się razem dogadujemy, i uzupełniamy różnymi charakterami. Na plus dochodzi też fakt, że znaliśmy się już sporo wcześniej. Takie połączenie mi odpowiada. Staram się pomagać Adamowi w kwestiach technicznych i raczej częściej przynosi to korzyści. Adam z kolei bardzo dobrze doradza mi jakie ścieżki obierać, gdzie pojechac agresywniej... Iiiii jakos się to trzyma.
Za nami wyścig na torze w Mimasace, który dla wielu mógł być zupełnie nowy. Czy miałeś styczność z tym torem wcześniej oraz jak oceniasz ogólnie ten wyścig?
Kubusa96: To był mój pierwszy raz. Słyszałem o tym torze już dawno, ale jakoś nigdy nie miałem okazji na nim jechać. Niemniej od razu mi się spodobał i do tego pasował do mojego stylu. Dlatego cieszy tak dobry wynik. A sam wyścig? Szczerze mówiąc, myślałem, że różnice będą mniejsze. Jednak specyfika toru nie pasowała niektórym i po prostu nie potrafili się odnaleźć. Ale sam wyścig był moim zdaniem ciekawy. Walka o czwarte miejsce trwała cały wyścig i była bardzo fajna. Początkowo walczyło też czterech ludzi o siódme miejsce, szkoda, że dłużej to nie potrwało. Niemniej był to kolejny dowód, że idziemy do przodu, ale są jeszcze rzeczy, na które muszę zwrócić uwagę i zajmę się tym w najbliższych dniach. Myślę, że reszta sezonu też będzie fajna i ten wyścig był tego zapowiedzią. Jedną z wielu.
Barti: Jeżeli chodzi o tor pierwszą styczność miałem z nim i na pewno nie przypadł mi do gustu. Jeśli chodzi ogółem o wyścig na pierwszym miejscu bez zmian czego się można było spodziewać. Zaskoczyła na pewno forma Williamsów i Norbiego, przez co wydaje mi się że walka w klasyfikacji konstruktorów będzie jeszcze bardziej zacięta. Szkoda, że Kiro nie ma dawnej formy bo miałby szanse na punkty, które na pewno by go zmobilizowały.
MikruseK: Był to moj pierwszy raz hehe. Wyścig był w porządku. Bez większych zgrzytów. Poza tym, ze nie potrafiłem tu jeździć to reszta jechala bardzo dobrze. Szczególnie Mattiie, ktory na 7 miejsce zasługiwał, bo odstawił mnie konkretnie.
Następny wyścig zostanie rozegrany na dobrze znanym torze w Szanghaju. Czy spodziewacie się podobnego wyścigu jak w poprzednim sezonie? Jak zapatrujecie się na następne GP?
Kubusa96: Jestem zdecydowanie zdania, że wyścig będzie tak dobry jak w kwietniu, a nawet może być lepszy. Wiem, na co stać tych ludzi i co potrafią. Liczę więc, że pokażą się z najlepszej strony, a do tego pomogą kroki, które chcę poczynić. Nie będą one nie wiadomo jakie, ale jednak chcę, żeby odniosły zamierzony skutek. Jeśli idzie o wyścig, to chciałbym, żeby Marek miał trudniej, żeby było jak najwięcej ludzi, żeby nikt nie miał problemów, żeby walka zwłaszcza o punkty była zacięta, żeby dużo się działo. Myślę, ze tor temu sprzyja i powinniśmy zobaczyć świetne zawody. Ja sam lubię tam jeździć, ale nie spodziewam się, bym miał znów walczyć o podium. Celem będzie to, co zawsze - bezbłędna jazda i taka, która da mi dużo frajdy.
Barti: Na pewno będzie to ciekawy wyścig, tak jak wcześniej wspominałem jeżeli wszyscy utrzymają taką formę jaką prezentują to może być jeden z ciekawszych o ile nie najciekawszy wyścig w tym sezonie. Na to GP zapatruję się z przymrużeniem oka, gdyż tor jednak też nie należy do moich ulubionych i sądzę, że tutaj trzeba będzie minimalizować straty. Liczę, że Patryk wróci już na to GP i będziemy próbowali jakoś gonić zespół Renault i Williamsa.
MikruseK: Z zeszłego sezonu pamiętam tylko, ze mi tu nie poszło. Postaram się oczywiście jak najlepiej przygotować do GP i nie pozwolić sobie na błędy. Kierowcy raczej lubią ten tor, więc moze byc ciezko o jakies wielkie popisy.
To by było na tyle. Dzięki za poświęcony czas.
Kubusa96: Nie ma za co i dziękuję za zaproszenie.
Barti: Również dzięki. Powodzenia w Szanghaju wszystkim.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum