· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Jak można wywnioskować ze wstępu, tylko pięciu kierowców stawiło się na sesji. Dały o sobie znać wakacje - już sam termin był dość problematyczny do ustalenia, a dzisiejszy dzień był po prostu pechowy. Jedni są w trakcie przeprowadzek, inni mieli zaplanowane od dawna wyjazdy, jeszcze innym wypadły różne obowiązki... Dość powiedzieć, że na pewno na wyścigu nie zobaczymy Patryka Kręgla i oZikaRa, oraz prawie na pewno Pitera1998. Trudno coś napisać o treningu, na którym była tak niska frekwencja, niemniej spróbujmy.
Warte podkreślenia jest, że choć była tak niska frekwencja, to jednak zawodnicy nie zamierzali dać się ponieść atmosferze nudy i od razu cała piątka wyjechała na tor wykonywać pracę. Kierowcy Renault standardowo zaczęli od wyjazdu z małą ilością paliwa, przez co dość szybko Markovsky wykręcił czas poniżej sporo poniżej 1:07 i miał niecałą sekundę przewagi nad Kamilem. Pozostała trójka natomiast wyjechała na ogumieniu miękkim, z dużą ilością paliwa, choć Barti dość szybko z tego zrezygnował i wprawdzie wrócił później na tor z tymi samymi oponami, ale już bez dużego obciążenia benzyną. Sprawił przy tym wrażenie, jakby jego bolid lepiej sprawował się z małą ilością paliwa, niż z dużą. Bardzo przeciętne tempo prezentował Karlik, natomiast nie do końca zadowoleni byli w Williamsie. Wprawdzie dane zebrane na oponach miękkich były jeszcze niezłe, jednakże potem Kubusa wyjechał na oponach super miękkich i już tak dobrze nie było, bowiem czasowo nie było lepiej, niż na ogumieniu teoretycznie wolniejszym. To skłoniło stajnie z Grove do tego, by wypuścić swojego kierowcę jeszcze raz z zamiarem testu opon super miękkich, co długo nie trwało, ale to dlatego, że Williams osiągnął to, co chciał.
W tym czasie Markovsky ustanowił czas na poziomie 1:06.378 i dopiero wtedy w Renault stwierdzili, że mogą sprawdzać tempo wyścigowe. Mistrz ligi wyjechał na oponach pośrednich, ale nie zamierzał się zdradzać z zużyciem, bowiem przejechał raptem kilka okrążenie, wprowadzając tym samym zasłonę dymną. Kamilo tym czasem miał inny plan na tę sesję, a gdy wykręcił czas poniżej 1:07 stwierdził, że starczy i na 20 minut przed końcem opuścił bolid i poszedł na sushi. Za to wtedy do roboty zabrali się Kubusa i Karlik, testując szybkie okrążenia. Pierwszy z nich rozkręcał się stopniowo, aż w końcu popisał się wynikiem raptem 0,072 gorszym od Markovsky'ego, co wywołało małe zdziwienie, zwłaszcza w szeregach Force Indii, bowiem do tej pory bolid z numerem 11 raczej nie stanowił większego zagrożenia. Barti więc też stale się poprawiał, jednak ostatecznie był o ponad 0,2 sekundy wolniejszy od Kubusy, którego z kolei o pomoc poprosił Karlik. O współpracy Ferrari z Williamsem większość ludzi wie, dlatego to nie dziwiło, niemniej zawodnik pochodzący z okolic Legnicy nie był zachwycony swoim tempem. Trudno się dziwić, odstawał bowiem wyraźnie. Natomiast w samej końcówce sesji Markovsky jeszcze raz postanowił poprawić swoje tempo, bowiem zdawał sobie sprawę, że jego cała przewaga wypracowana została w pierwszym sektorze. Dopracował więc drugi, świetnie przejechał trzeci i tym samym odskoczył Kubusie pokazując, że nawet na tym torze o pokonanie go będzie piekielnie trudno.
Przewidywanie jutrzejszego wyścigu jest bardzo trudne. Nie sposób przewidzieć, jaka będzie frekwencja, niemniej bez względu na wszystko, faworytem jest Markovsky i bardzo trudno będzie go pokonać. Na tym torze różnice naprawdę nie będą wielkie, dlatego też blisko 0,4 sekundy różnicy to naprawdę niezły zapas. Wprawdzie nie znamy tempa Taraska i Szymussa, ale nie ma co zaklinać rzeczywistości - panowie będą musieli wymyślić coś ekstra, by móc w ogóle myśleć o pokonaniu rywali. Na pozostałych miejscach zapowiada się nieprawdopodobnie ostra walka. Trudno przypuszczać, by lepszego tempa nie miał Kamilo. Szybkiego tempa możemy się też spodziewać po Afterze i Norbim. Uwagę zwracamy też na Mikrusa i Matiiego. Pierwszy jedzie sezon życia, drugi natomiast - jeśli wierzyć pogłoskom z paddocku i zaufanych źródeł - może tutaj być naprawdę czarnym koniem. Zatem zapowiada się bardzo interesujące widowisko i obyśmy takie zobaczyli. Kwalifikacje planowo mają się rozpocząć o godzinie 19:45. Planowo, bowiem nie jest jednak takie pewne, czy jutro pojedziemy. A wszystko przez niepokojącą prognozę pogody, która przewiduje burze. W razie problemów, będziemy na pewno tak kombinować, by w wyścigu wzięła udział jak największa liczba osób. Niemniej bądźcie gotowi na jutro. Zatem oby wszystko dobrze się ułożyło i zapraszam serdecznie do rywalizacji. Pozdrawiam, Kubusa96.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum