header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Okayama International Circuit (do 1 maja 2004 roku Tanaka International Aida) to obiekt, który gościł Formułę 1 w latach 1994-95, czyniąc Japonię jednym z pięciu krajów w historii, w której odbył się więcej niż jeden wyścig w sezonie. Jednak ten fakt coś ze sobą niesie - nazwa GP Japonii nadal pozostała przy rundzie na torze Suzuka, toteż postanowiono, że na Aidzie zostanie rozegrane Grand Prix... Pacyfiku. Właścicielem toru pierwotnie była firma Tanaka International, jednak w 2003 roku inna spółka - Unimat zakupiła tor od TI, po czym go przemianowała na wspomnianą wcześniej nazwę. Z ciekawostek należy powiedzieć, że oba wyścigi o GP Pacyfiku wygrał Michael Schumacher, jeżdżący wówczas dla Benettona. Legenda sportu, która posiada wiele rekordów, które być może ktoś jeszcze zdoła je podkręcić, raczej na zawsze pozostanie jedynym zwycięzcą GP Pacyfiku, bo nie zanosi się na to, by w przyszłości odbył się jakikolwiek wyścig pod tą co najmniej dziwną (jak nie zabawną) nazwą.

Przyjrzyjmy się zatem temu niepozornemu - na pierwszy rzut oka - obiektowi. Jest bardzo krótki (ma mniej niż 4 km długości), ma tylko 10 zakrętów (esek Mossa nie liczymy, bo pojedziemy na wersji bez nich), ale za to bardzo podchwytliwych. Fundamentalną rolę odgrywają różnice wysokości, czego dobitnym przykładem jest wyjście z T4, gdzie mamy taką "hopkę", na której bardzo łatwo zgubić trakcję i się obrócić. Ale to nie wszystko - chwilę potem mamy kolejne dwa wolne nawroty, na których się wspinamy pod górę. Tylne opony dostaną mocno w kość w tych wolnych zakrętach, które stanowią jednak większość na tym torze, bo szybkich zakrętów (poza T2 i T9) ze świecą szukać.

Dość często dzisiaj podkreślam niepozorność tego obiektu, bo rzeczywiście coś w nim jest, że traktowany jest lekko w lekceważący sposób. Ale taka mieszanka połączona z nieprzewidywalnością, która towarzyszy przy nowych torach w kalendarzu może dostarczyć nam pewnych niespodzianek. Szanse zawsze na to są, ale czy tak się stanie - trudno powiedzieć. Na pewno można powiedzieć, że Szymusso liczy na zrzucenie z rowerka pierwszego miejsca Markovsky'ego. Jednak po pewnych plotkach, które gdzieś krążą wokół padoku doszły słuchy, że będzie w próbie detronizacji mistrza osamotniony - nie wiadomo, czy Tarask weźmie udział w tym GP, co mocno pokrzyżowałoby plany zespołu Benettona. Norbi po nieudanych ostatnich dwóch wyścigach chciałby zaliczyć dobry wynik, jednak istnieje ryzyko jazdy bez team mate'a. Pewnym jest to, że zabraknie Patryka Kręgla na tym wyścigu, co też stawia duży znak zapytania przy obsadzie trzeciego miejsca na pudle. Pozytywne dla hinduskiego zespołu jest fakt, że Barti w tym sezonie spisuje się nadzwyczaj równo i dowozi bardzo duże punkty. Dla kierowcy z Ostrowca Świętokrzyskiego zagrożenie będzie stanowić Kubusa, który pokazuje się w tym sezonie z niezłej strony, choć ostatnio w Adelajdzie zaliczył dość dużą wpadkę. Nie był jednak jedynym, który miał nieprzyjemne przygody podczas tamtego wyścigu - Kamilo chciałby w końcu pojechać normalnie w wyścigu i się w jakimś tam stopniu zrehabilitować, Yayo liczy na świetny wybór opon. Mikrusek liczy, że będzie coś z Adve natomiast chciałby utrzymać dobrą formę Manora wraz z Afterem, choć to kierowca rodem z Odolanowa dowiózł większość punktów zdobytych przez zespół. O pozostałych możemy powiedzieć, że chcieliby pojechać w miarę spokojny i udany wyścig.

Informacje, o których musisz wiedzieć:
Nazwa toru: Circuit Gilles Villeneuve
Lokalizacja: Montreal, Kanada
Długość toru: 4,361 km
Liczba zakrętów: 15
Liczba okrążeń: 35
Dystans wyścigu: 152,635 km
Dostępne mieszanki opon: Super Soft, Soft, Medium, Intermediate, Wet
A dla Yayo specjalnie opony Master, Pro i opony z kauczuku.

Program GP:
Trening: 09.08.2018 (czwartek), godz. 19:30
Kwalifikacje: 10.08.2018 (piątek), godz. 19:45
Wyścig: 10.08.2018 (piątek), godz. 20:15

Prognoza pogody: Na jutro prognozy są bardzo obiecujące, w piątek mogą pojawić się przelotne opady, jednak z przewagą słońca.

To by było na tyle, mówiąc już na sam koniec. To już jest koniec zapowiedzi o GP Pacyfiku Japonii, które zapowiada się dość interesująco. Mimo tego, że może zabraknąć kilku ważnych postaci teatralnych, to spektakl może okazać się bardzo emocjonującym. Czy tak będzie? O tym, przekonamy się w piątek. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam, Markovsky.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430