header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Trzask, gratuluję powrotu na podium. Chciałbym jednak najpierw zapytać o wybór strategii. Dlaczego na początek wybrałeś opony ultra miękkie? I czy uważasz z perspektywy czasu, że była to dobra decyzja?
Tarask: Dziękuję. Nietypowa strategia którą obrałem wynikała z tego, że na oponach ultramiękkich przy pustym baku jechało mi się strasznie słabo, więc w wyścigu wystartowałem na nich mając największą ilość paliwa. Później chciałem po prostu jak najdłużej trzymać się rywali na twardszych oponach, by mieć pod koniec szansę wyprzedzenia ich, mając lepszy stan ogumienia. Nawet się to udało, chociaż szkoda, że zgubiłem Markovsky'ego, ale i tak by mnie podciął, bo zjechał na drugi postój okrążenie wcześniej. Pewnie gdybym na tym torze na namiękkszych oponach radził sobie lepiej, pojechałbym strategią taką, jak większość, czyli supermiękkie opony na start, a później dwa stinty na ultramiękkich. Tylko na tym torze miałem problemy z ultrasoftami, ale chyba wiem, dlaczego tak było. Uważam, że start na ultramiękkich oponach był dobrą dla mnie decyzją, bo później jechałem na twardszych oponach, na których czułem się zdecydowanie lepiej.

Jak myślisz, czy miałeś jakieś szanse na wygraną tutaj?
Miałem, ale o to było naprawdę ciężko. Na twardszych oponach musiałem korzystać z tunelu aerodynamicznego, by utrzymać się za Markovskym. Tutaj nie było tak łatwo trzymać się za rywalem, trzeba było naprawdę dobrze przejechać 90-tki w pierwszym i drugim sektorze. Niestety Marek mi tam w pewnym momencie odjechał, a on błędów za bardzo nie popełnia i musiałby się zdarzyć cud, bym mógł znowu jechać tuż za nim. Później nieuniknione było to, że Szymek wreszcie do mnie dojedzie, i tym razem musiałem trzymać się za nim. Tak czy inaczej, nawet gdyby nie błąd Szymka, to miałbym podium, co było moim celem i jestem naprawdę zadowolony..

Twój kolega zespołowy narzeka na problemy z oponami, które u Ciebie nie występują. Z czego to wynika i czy masz jakiś pomysł jak temu zaradzić?
Norbi miał podobne problemy co ja - nie radził sobie dobrze na ultramiękkich oponach. Jeśli chodzi o różnicę w zużyciu, to nie jest ona taka wielka, ale on chciał jechać na twardszych oponach, bo również lepiej na nich się czuł. Oczywiste jest to, że Norbi jeżdżąc na klawiaturze jest trochę z tyłu ze zużyciem, ta różnica jest akceptowalna, ale my nadal staramy się kombinować, by ją zmniejszyć.

Norbi, ósma lokata tym razem. Chciałbym jednak zapytać, skąd decyzja o wyborze miękkich opon na kwalifikacje i start? Byłeś jedynym, który zdecydował się na taki krok.
Norbi: Taka była moja strategia by startować na miękkich oponach i potem dwa razy użyć supersofty ale niestety użycie drugi raz supersoftów uniemożliwił mi jeden zawodnik i musiałem zjechać na przedwczesny pit-stop, stąd dopiero ósme miejsce.

Jednak Twój zespołowy kolega użył dwa razy opon ultra miękkich i raz super miękkich. Podobnie postąpiła większość. Skąd tak duża dysproporcja między Twoją strategią, a pozostałych?
Mam swoje problemy z zużyciem opon i dlatego taka strategia, staram się mocno nad tym pracować ale nie zawsze to wychodzi.

Jak skomentujesz swój incydent z Kiroshimą? I czy miałeś szansę na jeszcze lepszy wynik, pomijając tę sytuację?
Gdyby nie ten incydent z Kiro to albo bym dojechał pewnie na 7 miejscu albo powalczył bym z Kubą, na 6 lokatę już szans nie miałem raczej.

Karol, ostatecznie nie dojechałeś do mety. Początek miałeś jednak naprawdę porządny. Opisz, jak wyglądały Twoje pierwsze okrążenia i czemu nie udało się tego utrzymać?
Karlik: Start był taki jak się spodziewałem, After i Patryk nie chcieli się patyczkować z końcem stawki i chcieli się przebić jak najszybciej... Wykorzystałem kraksę Patryka z Matim na t1, potem znalazłem się za Kubą. Czułem że potrafię utrzymać jego tempo... Chyba na 3 okrążeniu na początku 3 sektora wyjechałem tyłem na tarkę i mnie obróciło Yayek nie miał szans na ucieczkę i uderzył we mnie urywając mi przednie skrzydło... Potem te same błędy (tarki) i nie uwaga w pitlane gdzie dostałem dwie kary za speeding w pit-lane.

Czy Twoim zdaniem, byłeś w stanie zdobyć tutaj punkty? I czego zabrakło, by udało się to osiągnąć?
Szczerze? Zdecydowanie tak, punkty były jak najbardziej osiągalne. Według mnie zabrakło doświadczenia, które ciągle zdobywam i tak potrzebnego mi szczęścia.

Jak zapatrujesz się na swoją przyszłość w ExtremeF1? Wciąż chcesz nabywać doświadczenia i próbować stawać się coraz lepszy? Czy widzisz jakieś pozytywy?
Akurat teraz sezon trwa w okresie letnim, gdzie nie zawsze mam czas. To nie tak że jazda w ExtremeF1 mi się znudziła, bo już takie opinie pod swoim adresem słyszałem. Ciągle obserwuję termin GP i staram się układać swoje plany, aby nie kolidowały z GP, jednak to nie jest łatwe. Mam nadzieję, że ciągle będę mógł brać udział w ściganiu się. Pozytywy? Pomimo tego, że GP Australii zupełnie nie wyszło, jestem zadowolony bo zauważyłem poprawę tempa.

Przez blisko połowę dystansu, mimo trudnego obiektu, jechało piętnastu kierowców. Były jednak błędy, różne sytuacje przy przepuszczaniu, ale też długo była walka o wygraną. Jak ogólnie ocenicie ten wyścig?
Tarask: Początek wyścigu był naprawdę dobry. Trójka kierowców walczyła z sobą o pierwsze miejsce, z tyłu również się działo. Z biegiem czasu zaczęła się rozjaśniać kwestia tego, kto wygra wyścig, ale za to z tyłu zaczęło się dziać więcej. Szymusso i Barti popełnili bardzo kosztowne błędy, co było sporym zaskoczeniem, obaj zrobili to przy walce z innymi kierowcami i to na tym samym okrążeniu, a każdy pewnie do końca martwił się o to, czy Force India zakończy passę 3. miejsc w tym sezonie, a tu takie coś. To chyba najbardziej mnie w tym wyścigu zaskoczyło, w pewnym momencie wyścigu pomyślałem, że skoro brakuje jednego miejsca dla kierowcy Force India na podium, to ktoś z czołówki musi coś narozrabiać. No i zrobił to Szymek, bardzo mi go szkoda, bo świetnie mu tutaj szło. Jeśli o cały wyścig chodzi, był on dobry, szkoda niektórych wpadek z przepuszczeniami i kolizjami, ale ten tor był wymagający, spisaliśmy się bardzo dobrze.

Norbi: Wyścig moim zdaniem był nieco chaotyczny, było dużo niebezpiecznych sytuacji, tor też nie pomagał w bezpiecznej jeździe, mam mieszane uczucia co do tego toru i gorsze co do samego wyścigu. Tor jak dla mnie jest o wiele gorszy od Monaco, nie lubię się na nim ścigać a wyścig cóż, było dobre tempo na softach, potem na supersoftach ale niestety zdarzył się incydent i straciłem 7 pozycję.

Karlik: Ciężko pytać o opinię kierowcę, który większość wyścigu jechał na szarym końcu i sporą część czasu spędził w pit-lane (śmiech).

Kolejny wyścig odbędzie się na torze w Okayamie, znanym wcześniej jako Aida. Czy mieliście okazję jeździć kiedyś po tym torze i czego się spodziewacie?
Tarask: Nie miałem takiej okazji, ale myślę, że to jest tor, który może mi naprawdę pasować. Przewaga szybkich zakrętów to jest to, co lubię. Pozostaje tylko liczyć na to, że będę mógł pojechać w tym wyścigu, bo niestety w najbliższym czasie mogę nagle wypaść w jednym dniu, nie wiedząc o tym wcześniej. Ale trudno. Myślę, że odbędzie się tutaj dobry wyścig, który przyniesie wiele emocji.

Norbi: Nie znam tego toru, aczkolwiek jeśli uda mi się przezwyciężyć problemy z oponami i odpowiednio ustawić auto oraz dopracować tempo to mogę powalczyć o wyższe lokaty w topie stawki.

Karlik: Hmm, tak jeździłem kilka razy na tym torze. Spodziewam się dominacji Marka, przez całe GP i szalenie goniącego go Szymona z Tarasem. Dzisiaj bardzo dobrze pokazał się After wg. mnie może być czarnym koniem w następnym GP... Po sobie spodziewam się dobrej postawy raczej lubię ten tor, mam głęboką nadzieję na fajną, zaciętą walkę o punkty.

To tyle. Dziękuję serdecznie za poświęcony czas.
Tarask: Dziękuję i pozdrawiam.

Norbi: Też dzięki.

Karlik: Dzięki również.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430