· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Mark, gratuluję wygranej, strategia była zaskakująca, ale skuteczna. Czy gdybyś pojechał na dwa pit-stopy, to o pierwsze miejsce byłoby trudniej?
Markovsky: Witam i dziękuję. Trudno mi powiedzieć, czy byłoby trudniej, gdybym jechał na dwa pity. Na pewno wyścig wyglądałby zupełnie inaczej, bo jechałbym zdecydowanie więcej w kontakcie z rywalami. Jakie wtedy miałbym tempo na tle Szymka czy Taraska? Nie jestem w stanie tego określić. Na pewno miałbym łatwiej w kwalifikacjach, ale start pokazał, że wyższa pozycja na starcie nie byłaby jakimś dużym zyskiem.
Po 1/3 sezonu masz już spory zapas punktowy nad drugim miejscem. Czy daje to Tobie trochę luzu, czy nadal będziesz tak samo skupiony jak dotychczas?
Na pewno jest trochę spokoju, ale też wiem, że dalej trzeba robić swoje i to utrzymywać. Tym bardziej, że trzeba w tym sezonie dawać jeszcze więcej niż chociażby w poprzednim, nie mówiąc już o S4. Stawka jest znacznie bardziej zbita, przede wszystkim nie ma dziury pomiędzy czołówką a reszty stawki, co automatycznie zmniejsza margines błędu.
Na razie największym pechowcem tego sezonu wydaje się być Twój kolega z zespołu. Czy myślisz, że limit pecha Kamila już się wyczerpał i następne wyścigi będą już normalne?
Mam nadzieję, że tak. W ostatnich dwóch wyścigach stracił trochę punktów zupełnie nie ze swojej winy i wierzę, że w następnych wyścigach nie będzie już żadnych problemów. Jednak do normalnych wyścigów jeszcze sporo brakuje, przynajmniej w jego wykonaniu. Brak problemów technicznych to jedno, ale trzeba do tego jeszcze dołożyć równą jazdę w wyścigach, bo na razie z tym ma największe problemy. Tempo jest, tylko musi zacząć je wykorzystywać. Jak ten element ulegnie poprawie, to wyniki same przyjdą. A może potrzebuje jakiegoś pozytywnego impulsu, który da mu po prostu kopa? Była na to już szansa w Meksyku, ale wszyscy wiedzą, jak się to skończyło. Może w Adelajdzie nam się uda? Pożyjemy, zobaczymy.
Szymek, gratuluję drugiego miejsca. Czy gdybyś pojechał tą samą strategią co Mark, mógłbyś powalczyć z nim o zwycięstwo?
Szymusso: Dziekuje. Szczerze mówiąc to nie wiem. Nie chciałem ryzykować strategią na jeden pitstop bo bałem się że będe miał słabe tempo. Może gdybym nie utknął za Kamilem to mógłbym powalczyć z Markiem. Ale i tak jestem zadowolony z drugiej pozycji bo pojechałem wyścig bez błędów i głupich przygód.
Czy myślisz, że w tym sezonie wreszcie uda Ci się wygrać wyścig? Ostatnie Twoje zwycięstwo było w 1. wyścigu czwartego sezonu, co może być szokujące, a ostatnio dwa razy byłeś wygranej bardzo blisko.
Na pewno bym chciał. Ale chcieć to jedno a móc to drugie. Wszyscy widzą w jakiej dyspozycji jest Marek i pokonanie go graniczy z cudem.
Czy postawiłeś sobie jakiś cel na sezon, patrząc na minioną część sezonu, może jest szansa na drugie miejsce w klasyfikacji?
To sprawa drugorzędna. Chce się dobrze bawić i tyle.
Patryk, gratuluję podium, czy spodziewałeś się takiego wyniku przed wyścigiem, mając na uwadze start z końca stawki?
Patryk Kręgiel: I tak i nie. Gdybym jechał w kwalifikacjach, to byłbym w stu procentach pewien podium. Ruszając z końca stawki musiałem mieć oczy dookoła głowy, bo przede mną byli kierowcy McLarena, Manora, czy też Jaguara. Także no, nie wiedziałem czego można się po nich spodziewać. Na szczęście jakoś przeżyłem pierwsze okrążenie, potem robiłem tylko to, co do mnie należało.
Czy według Ciebie, gdyby nie start z końca, miałbyś szansę powalczyć z Szymussem i Markovskym?
Może. W kwalifikacjach na pewno, ale w wyścigu... nie wiem. Przez jakiś czas miałem tempo pozwalające nieco dogonić Szymka i Marka, ale wraz ze zużyciem opon, spadało.
Czy uważasz, że jesteście w stanie razem z Bartim powalczyć o mistrzostwo konstruktorów?
Jeśli utrzymamy swoją formę, oraz będą nam sprzyjać okoliczności, to kto wie...
Adam, kolejny solidny wyścig i świetne 5. miejsce. Czy to było maksimum, czy może była szansa powalczyć z Bartim o czwarte miejsce?
After: Szczerze liczyłem tu na troszkę więcej, jednakże mimo wszystko jestem bardzo zadowolony z tego wyniku. Szkoda mi tego pierwszego okrążenia i stłuczki z Norbim, ale cóż czasu nie cofniesz. Po tym incydencie jechalem ile sił do samego końca i opłaciło się, długo jechałem poza punktami, ale strategia i kilka błędów innych kierowców dały mi tę pozycję.
Zajmujesz 6. miejsce w klasyfikacji generalnej, co jest sporym zaskoczeniem. Czy myślisz, że uda się utrzymać tą lokatę do końca sezonu?
Mam nadzieję, że uda mi się ją utrzymać. Sporo pracuje nad tymi wynikami i nie chciałbym żeby to poszło na marne.
Czy w porównaniu do poprzednich sezonów trenujesz więcej? Co sprawia, że masz więcej motywacji do trenowania?
Tak, trenuję o wiele wiele więcej. Miałem dość ciąglego przekonania, że się wypaliłem, że już nie potrafię walczyć o wysokie lokaty. Postawiłem sobie ultimatum, albo zacznę się starać i walczyć o dobre wyniki, albo kończę.
Przed wyścigiem kierowcy sprawdzali ciągle prognozy pogody, gdyż były szanse na deszcz, który ostatecznie nie spadł. Czy ten brak deszczu był dla Was sprzyjający, czy może wolelibyście deszczowy wyścig?
Markovsky: Dla mnie wielkiej różnicy nie było. Deszcz nie byłby dla mnie problemem, byliśmy przygotowani i na to, i na to.
Szymusso: O wiele lepiej czuje się na suchym torze. Deszczu nie chciałem i bardzo dobrze, że nie spadł
Patryk Kręgiel: Na mokrym torze też miałbym dobre tempo, ale było większe ryzyko tego, że się rozbiję. Więc tak... suchy tor mi sprzyjał.
After: Hmm, dobre pytanie, dla mnie to było bez różnicy, lubię ten tor, w deszczu oczywiście byłoby trudniej, ale lubię deszcz.
Przed nami GP Australii na torze ulicznym w Adelajdzie. Czy jest to tor, na którym dobrze się odnajdujecie i jesteście w stanie powalczyć o dobry rezultat?
Markovsky: Tak, lubię tutaj jeździć. Obiekt jest moim zdaniem bardziej wymagający niż Albert Park, które mieliśmy w ubiegłym sezonie. Dobrze się na nim czuję, dlatego powinno być dobrze.
Szymusso: Myślę, że tak. Lubie uliczne tory a w Adelajdzie dobrze mi się jeździ. Liczę tam na kolejny udany wyścig.
Patryk Kręgiel: Pierwsze jazdy wskazują na to, że mogę o coś powalczyć. A na końcu okaże się, że będzie P3, P5 albo DNF.
After: Na spf jechałem na tym torze po raz pierwszy i bardzo polubiłem go. Ogólnie w ostatnich sezonach polubiłem tory uliczne, wąskie, ciasne. Chciałbym tu powalczyć.
To wszystko, dziękuję bardzo.
Markovsky: Dziękuję wzajemnie.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum