· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Witaj Barti, gratuluję kolejnego podium w tym sezonie. Czy pojechałeś najlepiej jak mogłeś, a może wkradły się jakieś błędy?
Barti: Witam. Jeżeli chodzi o sam wyścig to wkradło się dużo dosyć mało znaczących ale jednak błędów. Dosyć często uciekał mi tył bolidu i musiałem się ratować kontrami. Jednak tempo w drugiej części wyścigu było świetne i wydaje mi się, że w tym sezonie co raz lepiej radzę sobie na torze.
Na razie zespół Force India spisuje się świetnie i gdyby nie pech Twojego team-mate, zapewne wasz zespół byłby pierwszym w konstruktorce. Czy mimo niewielkich zgrzytów w przeszłości, wasza współpraca zaczyna się układać po waszej myśli?
Czy zgrzyty u nas było widać? <śmiech> O ile na torze nam czasami nie szło to prawda to raczej jesteśmy do siebie przyjaźnie nastawienie i staramy się działać na dobre zespołowi. Współpraca nasza w tym sezonie wydaje się być lepsza niż kiedykolwiek, wydaje mi się, że w tym sezonie jest spora szansa, aby zająć miejsce na podium w konstruktorkach.
Czy w porównaniu do poprzednich sezonów, jest to najlepszy dla Ciebie początek sezonu w karierze?
Patrząc na poprzednie sezony i na statystyki moje i liczbę punktów po 4 wyścigach w danych sezonach tak to najlepszy sezon w karierze. Jeżeli mam patrzyć na liczbę błędów i styl jazdy myślę, ze też jest to najlepszy sezon. Chociaż spodziewałem się zupełnie innego sezonu.
Kuba, dobry wyścig w Twoim wykonaniu, a podium było naprawdę blisko. Co ostatecznie przesądziło o tym, że ukończyłeś za Bartim?
Kubusa: Przesądził mój błąd. Na 31. okrążeniu w zakręcie kończącym drugi sektor Barti zaskoczył mnie opóźnionym hamowaniem. Nie wyprzedził mnie wprawdzie, ale było blisko, bo wziął wewnętrzną. Więc na kolejnym kółku skupiłem się na przyblokowaniu wewnętrznej. Problem w tym, że zahamowałem za wcześnie, więc Barti skorzystał. Potem jemu uciekał tył, ale nie umiałem z tego skorzystać. Szkoda, że drugi raz z rzędu przegrywam podium nie dlatego, że rywal był lepszy, tylko dlatego, że dostał ode mnie prezent. Niemniej gratuluję Bartiemu i dziękuję za walkę. Przed wyścigiem czwarte miejsce brałbym jednak w ciemno. Wszyscy wiedzą, jak teraz wygląda moje życie i że moje przygotowania były bardzo krótkie. Tor mi nie pasował, początkowo miałem fatalne tempo. Ale coś tam udało się skombinować, duża też w tym zasługa brata. W trakcie wyścigu tempo o dziwo było dobre. Także jest dobrze, ale jednak jeden większy i kilka mniejszych błędów sprawiło, że uciekło podium. Nie narzekam jednak. Taki Patryk punktów w ogóle nie zdobył, więc cieszę się, że ja zdobyłem ich 12.
Co decyduje o tym, że Williams jak na razie radzi lepiej, niż na początku poprzedniego sezonu?
Tak naprawdę to w największym stopniu to, że nie mamy problemów technicznych. Możemy w pełni skupić się na jeździe. Na początku poprzedniej kampanii różnie z tym bywało. Oby to się utrzymało. Poza tym fizyka pasuje nam trochę bardziej, choć szczerze mówiąc, liczyłem na to, że Szymek będzie bliżej Marka i Taraska. A oni znowu mają przewagę. Na tym modzie dużo pracują skrzynią biegów. Czy to, że oni mają manualną tak pomaga? Nie wiem. Ale to nieistotne. Poza tym opony już nie faworyzują tak bardzo innych, a też mam wrażenie, że mamy niezłe setupy na wyścig. To cieszy. Dodatkowo, z Szymkiem wiemy doskonale, czego potrzebuje ten drugi i uzupełnieniamy się perfekcyjnie. Najważniejsze, że dobrze się bawimy. Wyniki są niezłe, więc... chwilo trwaj.
Czyli bez względu na wyniki ważne jest dla was, byście dobrze się bawili i byli zadowoleni jazdą?
Wiadomo, że wyniki determinują atmosferę i nastawienie do jazdy. Niemmiej my po prostu swoje już zrobiliśmy. Możemy z czystym sumieniem powiedzieć, że osiągnęliśmy dużo. Dlatego teraz możemy po prostu się bawić. Tak naprawdę dobra zabawa daje dobre wyniki, bo gdy się podpalasz, zawsze w końcu coś popsujesz. Dla mnie ta zabawa jest o tyle ważna, że nie wiem, ile jeszcze potrwa. Nie chcę jeszcze tego kończyć, ale wszyscy są świadomi tego, że teraz moje życie powywracało się do góry nogami. Cóż, mam 22 lata, co w simracingu jest prawie wiekiem emerytalnym, co pokazuje ogrom obowiązków, jakie teraz mam i - wszystko na to wskazuje - będę miał wkrótce. Dlatego chcę się cieszyć tym, że jeżdżę w tak fajnej grupie i naprawdę polecam to innym. Wiadomo, że wyniki nie zawsze mogą być idealne, no chyba że nazywasz się Markovsky. Ale jednak polecam jazdę na totalnym luzie i żeby wszyscy traktowali to w ten sposób - jako dobrą rozrywkę i okazję do fajnej rywalizacji z fajnymi ludźmi. Bo też poziom poszedł mocno w górę. Skuteczność mojego podejścia najlepiej pokazuje to, że po wyścigach jestem opanowany i wyluzowany, a wyniki też w większości osiągałem takie, na jakie było mnie stać. Szymek też tak robi i działa, choć jeszcze nie tak, jak ja to sobie wyobrażam. Niemniej zamierzamy się tego trzymać, bo wtedy naprawdę mamy z tego frajdę.
After, 8. miejsce może być dla Ciebie lekkim rozczarowaniem patrząc na dwa ostatnie wyścigi. Jak myślisz, o które miejsce mógłbyś walczyć, gdyby nie błąd w pit-lane?
After: Ciesze sie ze w ogóle wystartowalem w tym wyscigu. Liczylem na troszke wiecej, ale mimo wszystko jestem zadowolony. Przez chwile udalo mi sie jechac na podium, ale nie dotrzymalem później tempa. Te dodatkowe sekundy podczas pobytu w alei serwisowej z pewnością sporo mi odebrały, ale cóż takie jest życie. Walczyc moglem o pozycje kolo 5, 6
Co może być powodem tego, że w kwalifikacjach dobór opon Manora na start jest zazwyczaj inny, niż większości?
Ja staram sie na początku zawsze brac najlepsza mieszanke zeby uciec od przeciwników, gdyż wiem że jeżdżą szybciej ode mnie, dlatego próbuje ich oszukać taktycznie i jak widać działa to <śmiech>
Czy przed sezonem spodziewałeś się, że będziesz tak dobrze sobie radził? Czy w ogóle myślałeś o tym, że możesz zajmować tak wysokie miejsca, jak w dwóch poprzednich wyścigach? Staralem sie zmazac czarną plamę po ostatnim sezonie, ale aż takich wyników na tych torach sie nie spodziewałem. Nie przepadam za nimi, spodziewałem się dobrego wyniku na Interlagos lub w Montrealu, ale nie tu. Jestem zadowolony, gdyż ciężka praca w końcu przyniosła efekty.
Pierwsza część sezonu za nami. Jak ocenicie swoje występy na europejskich torach?
Barti: Wyścigi były dosyć spokojne w moim wykonaniu owszem kilka błędów było m.in kwalifikacje w których zdarzały mi się błędy, oraz starty i zachowanie w pierwszych okrążeniach, to na pewno trzeba poprawić. Jeżeli chodzi o tempo nie jest złe jest bardzo dobre i myślę, że formę przygotowań do danego GP nie będę zmieniał.
Kubusa: W skali szkolnej to tak na 4 z plusem. Wyścig na Hockenheim był w moim wykonaniu naprawdę bardzo dobry. Na Brands Hatch miałem pecha, że wpadłem w Muerte. W Walencji i Portimao z kolei popełniłem albo błąd strategiczny, albo błąd przy obronie pozycji. Poza tym jednak miałem całkiem dobre tempo, a liczba popełnionych przeze mnie błędów była nieduża, choć nie było jeszcze tak, jak chciałem. Najważniejsze jednak, że miałem z tej jazdy dużą przyjemność i też mogłem stoczyć kilka naprawdę bardzo dobrych pojedynków, z kilkoma kierowcami. O żadnym nie mogę powiedzieć jakiegoś bardzo złego słowa. No, może trochę Patryk przesadzał ze smyraniem po tyłku, albo divebombami, ale jednak było ogólnie naprawdę fajnie. Także jest dobrze, ale może być jeszcze lepiej.
After: Jesli chodzi o Niemcy to spory niedosyt, w Anglii i w Hiszpanii bardzo dobre wyniki, a w Portugalii nie mogłem w sumie liczyć na nic innego jak na punkty.
Czekają nas dwa wyścigi w Ameryce, najpierw zagościmy w Meksyku na dosyć znanym torze Autódromo Hermanos Rodriguez. Co myślicie o tym torze i czy po raz kolejny liga pojedzie dobry wyścig?
Barti: Fajny tor. Tor trochę pod mój styl jazdy dwie długie proste szybkie zakręty. Liga na tym torze na pewno pojedzie dobry wyścig już chłopaki pokazali w poprzednich wyścigach które były bardziej wymagające, że potrafią jeździć szybko, ale na limicie.
Kubusa: Nie lubię tego toru, nie pasuje mi, jazda po nim nie sprawia mi aż takiej przyjemności. Ale to nie koncert życzeń, więc dam z siebie wszystko. O postawę kierowców jestem raczej spokojny, choć nie chcę ich przechwalić. Myślę, że dobrze wiedzą, że jeszcze dużo pracy przed nami i że stać nas na jeszcze więcej. Ale zmierzamy ku dobremu. Boję się trochę, czy nie będziemy mieć problemu z poszerzaniem toru, ale liczę, że kierowcy wykażą się rozsądkiem i nie będzie trzeba stosować niepotrzebnych środków.
After: Samą pętlę toru lubię, jest to szybki tor, za którym przepadam. Na dohamowaniu do pierwszego zakrętu z pewnością ujrzymy mnóstwo manewrów wyprzedzania. Bedzie to dobre widowisko.
To tyle z mojej strony, dziękuję serdecznie.
Barti: Dzieki rowniez
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum