· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Obiekt ten, leżący w hrabstwie Kent (którego nazwę zawarłem w nagłówku, stosując grę słów - wymowę podobną do słowa can't), powstał już w latach 20. XX wieku, na co wskazują pierwsze wzmianki o wyścigach na nim z roku 1926. Jego układ różnił się jednak znacząco od obecnego. Oficjalnie obiekt ten uznano za tor wyścigowy w 1950 roku - w efekcie Brands Hatch można nazwać pierwszym obiektem o przeznaczeniu organizacji wyścigów w Wielkiej Brytanii! W latach 60. dobudowano pętlę, która gościła m.in. GP Wielkiej Brytanii i Europy Formuły 1 oraz będzie gościła stawkę ExtremeF1 (z pewnymi zmianami). Jednakże tor ten ma również tragiczną historię - w 1971, w czasie "Victory Race", czyli odpowiednika dzisiejszego "Race of Champions" (ciekawostka: był to wówczas wyścig F1 niezaliczany do kalendarza) zginął Jo Siffert. Pociągnęło to za sobą zmiany na torze, mające podnieść bezpieczeństwo. W 2009 roku, w czasie wyścigu Formuły 2, zginął tu Henry Surtess. Przyczyną jego śmierci było uderzenie koła samochodu przed nim w jego kask. To pociągnęło za sobą zmiany w konstrukcji bolidów, m.in. wzmocnienie zawieszenia a także słynny już system Halo.
Kierowcy nie mieli jeszcze do czynienia z tym torem, więc pozwolę sobie po krótce opisać ten tor:
Jesteśmy na prostej startowej, czyli pochylonym łuku, uważamy na wyjazd z alei serwisowej i wjeżdżamy w pierwszy zakręt. Trzeba zdjąć nogę z gazu i unikać przycinania. Mocny spadek w dół, by po chwili znów piąć się w górę. Uwaga na wyjściu, bo tarka mocno spowalnia. Hamujemy do nawrotu, unikamy tarek. Kawałek prostej, ponownie hamowanie do lewego zakrętu. Mijamy padok i garaże, po czym hamujemy do zakrętu Surtess, długiego nawrotu w lewo. Należy uważać na wyjściu, gdyż każda utrata stabilności auta może prowadzić do spotkania z bandami. Kolejny, nieco dłuższy kawałek prostej i długi zakręt w prawo. Bierzemy go na pełnym gazie. Kawałeczek prostej i hamowanie do zdradliwego zakrętu w prawo. Wierzchołek jest niewidoczny, trzeba jednak trafić w niego idealnie, bo wylecimy na pobocze. kolejny odcinek na pełnym gazie i znów ślepy zakręt w prawo. Sprawia on wrażenie wolnego, jednakże na wyjściu się poszerza, dzięki czemu można spróbować pokonać go na pełnym gazie. Przechodzi on w lekki zakręt w lewo, przycinamy i szeroko wychodzimy. Średniej długości prosta i łuk w prawo przechodzący w prostą startową. Trzeba nieco odpuścić, bo może nas wynieść na pobocze. Staramy się wyjść na środkowej linii jazdy i rura do mety.
Co wiemy po inauguracyjnym wyścigu? Tak naprawdę wszystko i nic. Wiadoma jest forma Markovsky'ego oraz Szymussa. Ta dwójka na pewno będzie walczyć o mistrzostwo, jeśli nie spotkają ich problemy. Kubusa i Kręgiel powinni walczyć o trzecie miejsce, jednakże plany chce im pokrzyżować Kamilo. Barti chciałby piąć się wyżej w klasyfikacji, co mu się uda jeśli utrzyma swoją dyspozycję. Świetną formę prezentują także kierowcy Manora. Jeśli przełożą swoje tempo kwalifikacyjne na wyścig, to będą bardzo groźni. Nie znamy za to formy Benettona. Norbi nie mógł w ogóle wystartować z nieznanych przyczyn (możliwe, że to przez szalejące wtedy nad Polską burze), zaś Tarask postanowił kandydować do tytułu "Dzbana Sezonu". Jeśli ten duet pokaże na co ich stać, to walka w czołówce i środku stawki nabierze kolorytu. Nie znamy też stuprocentowego potencjału McLarena. Matiie nie dał rady zdobyć punktów, zaś nadzieja stajni z Woking na solidne zdobycze w postaci oZikaR'a odpadła z wyścigu z powodu problemów technicznych. Ferrari spodziewało się znacznie lepszego wyniku, zwłaszcza kiedy Muerte na pierwszych okrążeniach dzielnie walczył w środku stawki. Jaguar w ogóle nie pokazał na co stać ten zespół, gdyż Kiro tradycyjnie odpadł przez problemy techniczne, a Pitera nie było ze względów osobistych.
Ważne dane:
Nazwa toru: Brands Hatch
Lokalizacja: Hrabstwo Kent, Wielka Brytania
Długość toru: 3,916 km
Liczba zakrętów: 9
Liczba okrążeń: 42
Dystans wyścigu: 164,472 km
Dostępne mieszanki opon: Ultra Soft, Super Soft, Soft, Intermediate, Wet
Prognoza pogody: Angielska pogoda jest nieprzewidywalna. Prognozy sugerują ciepłi i słoneczny "weekend", jednakże ze względu na to, że rywalizujemy w Wielkiej Brytanii, nie należy traktować prognoz jako wyrocznię.
To by było na tyle, jeżeli chodzi o zapowiedź o GP Wielkiej Brytanii. Kto zwycięży na angielskiej ziemi? Czy kierowcy przetrwają pierwsze okrążenie (i pozostałe 41)? Czy Jaguar zapunktuje? Czy Tarask znowu coś oddzbani? Czy Patryk zetnie? Tego dowiecie się w relacjach z treningu i wyścigu, na które już dziś serdecznie zapraszam. I mam apel do kierowców: uważajcie na siebie, to trudny obiekt. Pokażmy, na co nas naprawdę stać i nie róbmy "hołoty".
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum