· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia wyścigów F1 w Baku jest stosunkowo krótka. Inauguracyjny wyścig, rozgrywany jako GP Europy, nie przeszedł zbytnio do historii, gdyż emocji było jak na lekarstwo, a termin również nie sprzyjał - władze FIA ustaliły kalendarz tak, że GP Europy pokrywało się z 24-godzinnym wyścigiem w Le Mans. Nie muszę dodawać, która impreza przyciągnęła większą uwagę... rok później nie popełniono tego błędu, przesuwając termin wyścigu Formuły 1, rozgrywanego już jako GP Azerbejdżanu. Tu sytuacja była odwrotna, gdyż ten wyścig był jednym z najciekawszych w sezonie. Pamiętnymi wydarzeniami była kolizja Sebastiana Vettela i Lewisa Hamiltona za Samochodem Bezpieczeństwa oraz szarża Valtteriego Bottasa po przebiciu opony na pierwszym okrążeniu, zakończona drugą pozycją. Wygrał wówczas Daniel Ricciardo, a podium dopełnił Lance Vance Dance Stroll. W tym roku rundę w Azerbejdżanie ponownie przeniesiono, tym razem na kwiecień. Był to kolejny emocjonujący wyścig, zapamiętany przez kolizję Daniela Ricciardo z Maxem Verstappenem oraz wypadek Romaina Grosjeana za Safety Carem, który wg kierowcy Haasa spowodował jadący kilkanaście metrów za nim Marcus Ericsson. Strzał z powietrza?
Nasza liga pojawi się w stolicy "ziemi ognistej" po raz trzeci, ale podobnie jak na Paul Ricard nie będzie to walka o punkty. Tor ten został wybrany na gospodarza testów ze względu na swoją wagę. To pomoże nam zebrać dokładniejsze dane na temat działania mieszanek samochodów w trybie Multiplayer. Jeśli w Baku wszystko będzie działać prawidłowo, to będzie to wymarzona sytuacja dla ligi. Testy te będą ważne również ze względu na małą rewolucję w systemie kwalifikacji. System z II turnieju ligowego (odbył się między IV a V sezonem), czyli jedno okrążenie pomiarowe na pustym torze, został od tego sezonu wdrożony na stałe do ligi. W sobotę kierowcy będą mieli okazję ten system przetestować, mając do dyspozycji opony Ultramiękkie, Supermiękkie i Miękkie. Na tychże oponach kierowcy przejadą również wyścig na dystansie 18 okrążeń, z obowiązkowym okrążeniem formującym i zjazdowym.
Mówiąc o formie poszczególnych zespołów, należy zwrócić uwagę na duet Williamsa oraz Taraska. Ta trójka wykręcała zdecydowanie najlepsze czasy w Le Castellet. Nie można też skreślać duetu Renault, a raczej Kamila. Marek poinformował wcześniej o swojej nieobecności na testach, więc wszystkie dane musi zebrać jego kolega z Bochni. Force India będzie w podobnej sytuacji - pod nieobecność Patryka, podwójny program testowy musi zrealizować Barti, który musi też uporać się ze swoimi problemami technicznymi. Poprawić swoją formę na pewno będzie chciał Norbi, który trochę zawodził Benettona w czasie pierwszej tury testów. Ferrari i McLaren też liczy na poprawę swojej formy, a duet Jaguara (jeśli Kiro się stawi na torze) jest raczej w takiej sytuacji, że może być tylko lepiej.
Program zajęć na ulicach Baku:
Dzień 3: 15.06 (piątek), godz. 19:00, 60 minut jazdy, suchy tor
Dzień 4: 16.06 (sobota), godz. 19:30, test nowego formatu kwalifikacji + 18 okrążeń wyścigu (przed wyścigiem okrążenie formujące), suchy tor
To by było na tyle, jeżeli chodzi o zapowiedź drugiej tury testów przed następnym sezonem ligi. To już ostatni dzwonek na oswojenie się z fizyką i oponami, gdyż tor Hockenheim już czeka na stawkę. Do zobaczenia na torze!
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum