header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Początkowo na torze pojawiło się dziewięciu kierowców, w połowie czasówki dołączyli Tarask i Patryk Kręgiel, a dopiero przed wyścigiem po raz pierwszy w bolidzie Manora zobaczyliśmy Mikrusa, który znowu miał jakieś problemy. Nie uświadczyliśmy zespołu Renault - Markovsky już do końca testów nie pojedzie ze względu na wycieczkę szkolną, Kamilo dziś natomiast miał jakieś problemy techniczne. Oprócz nich także Kiroshima nie jechał, twierdząc, że jazdy indywidualne mu wystarczą (to bardzo ciekawa teoria, szkoda jednak przy tym wszystkim, że miał gdzieś prośbę o to, by pojawiło się jak najwięcej ludzi...), a ostatni z nieobecnych to After, o którego trudnych przygotowaniach do bierzmowania pisaliśmy jeszcze w V sezonie. Większość kierowców raczej nie chciała się bawić w testowanie tempa wyścigowego i szukała ustawień bolidu. Pod nieobecność wicemistrza ligi pierwsze 20 minut toczyło się zdecydowanie pod dyktando zespołu Williamsa. Prowadził Szymusso, który regularnie poprawiał czas, aż zatrzymał się na 1:33.144 i wyprzedzał swojego brata o blisko 0,7 sekundy. Reszta stawki była bardzo daleko w tyle. Trzeci oZikaR, który zaczyna coraz śmielej sobie poczynać, tracił ponad dwie sekundy do lidera. Na czwarte miejsce wskoczył Barti, ale miał niewielką przewagę nad kierowcami Ferrari, którzy zaskoczyli naprawdę niezłym tempem. Zwłaszcza postawa Karlika była miłą niespodzianką. Za to niespecjalnie szło Norbiemu, który plasował się jedynie przed zdecydowanie najwolniejszymi Matiiem i Piterem1998. Gdy dołączył Tarask, od razu wskoczył na drugie miejsce, natomiast Kręgiel skupił się na sprawdzeniu opon miękkich, co starczyło mu na ósmy czas. Na koniec sesji najpierw oZikaR zszedł poniżej 1:35, potem uczynił to Muerte (warto też odnotować, że kierowca Ferrari pokonał najwięcej okrążeń), pokazując, że może być naprawdę groźny, ale i tak przebił ich Barti, zajmując ostatecznie czwarte miejsce. Najlepszy Szymusso, co pozwala myśleć, że może znów zacząć rywalizować na takim poziomie jak w sezonach III i IV.

Pozycja Kierowca ZespółCzasStrata
1. Szymusso Williams1:33.144-
2. Tarask Benetton1:33.4790:00.335
3. Kubusa96Williams1:33.8010:00.657
4. Barti Force India1:34.7600:01.616
5. oZikaRMcLaren1:34.9150:01.771
6. Muerte19991Ferrari1:34.9900:01.846
7. KarlikFerrari1:35.4010:02.257
8. Patryk KręgielForce India1:35.4350:02.291
9. NorbiBenetton1:36.1740:03.030
10. MatiieMcLaren1:37.6410:04.497
11. Piter1998Jaguar1:38.4260:05.282


Do wyścigu kierowcy startowali w kolejności takiej, jaką wyznaczała czasówka, oczywiście z MikrusKiem jako tym ostatnim, na dwunastym polu. Zawodnicy mieli już do dyspozycji tylko opony super miękkie i ultra miękkie i musieli użyć ich obu w trackie wyścigu. Wybór mieszanki na start był dowolny. I tak na przykład Szymusso i Tarask zaczęli na super miękkiej, ale już Kubusa czy Kręgiel na ultra miękkiej. Dominował jednak wybór na start z oponą oznaczoną czerwonym paskiem. Liczący 13 okrążeń wyścig został poprzedzony okrążeniem formującym, które nie przyniosło żadnych niespodziewanych momentów i nastąpił start. A tam walka rozgorzała na całego. Początkowo wydawało się, że to Tarask będzie prowadził, ale że wyjechał za szeroko w drugim zakręcie, to liderem był Szymusso. Kilku kierowców próbowało zaatakować Kubusę, najbardziej zależało na tym zawodnikom Force India, ale wyszło wielkie doświadczenie kierowcy Williamsa i obronił trzecią lokatę. Kręgiel jednak i tak był czwarty, ale straty poniósł Barti, który spadł do tyłu stawki. Tam natomiast mieliśmy kontakty między Karlikiem, Norbim i Mikrusem, przez co tych dwóch ostatnich straciło nieco czasu. Na długiej prostej kończącej pierwszy sektor i zaczynającej drugi doszło do walki Szymussa i Taraska. Na dohamowaniu do zakrętu jednak wicemistrz się zagapił i uderzył rywala, spychając go na pancerne pachołki. Efektem strata przedniego skrzydła i poważne straty. Na drugie miejsce od razu więc wskoczył Kubusa i zaczął pościg za kierowcą Benettona.

Walka trwała w najlepsze i na czwartym okrążeniu w końcu to Kubusa objął prowadzenie, choć był tam drobny kontakt. Coś dla siebie próbował ugrać Patryk, ale zagapił się w jednym zakrętów i stracił mnóstwo czasu, przez co na trzecią lokatę wskoczył oZikaR. Ale tylko chwilowo, bo kierowca McLarena także potem popełnił błąd i się obrócił. Z tyłu cisnął Szymusso i dzięki bardzo szybkiej jeździe był w stanie wskoczyć na szóste miejsce, bardzo dobry występ notował też Muerte, a przyzwoity Karlik. Po serii pit-stopów prowadził Kubusa, ale Tarask, mający szybszą mieszankę, był tuż za nim. Początkowo wydawało się, że może być ciekawie, bo po zawodniku Benettona widać było, że nie chciał prowadzić do niepotrzebnych zapalnych sytuacji. Ale los okazał się dla niego łaskawy już na końcu siódmego okrążenia, kiedy w ostatnim zakręcie Kuba za szeroko wyjechał i tym samym pochodzący z Moniek zawodnik mógł sobie spokojnie odjechać, co też uczynił. Ale podopieczny Franka Williamsa nie mógł być zawiedziony, bo Kręgiel, mając te same opony, zupełnie nic nie odrabiał. Spokojnie na czwartym miejscu jechał oZikaR, wielkiego pecha miał za to Barti, którego zawiodła zupełnie nowa kierownica i przekroczył prędkość w pit-lane. W wyniku kary był w stanie jedynie wywalczyć dziesiąte miejsce. Długo z Norbim nie mógł się uporać Szymusso, udało się dopiero na przedostatnim okrążeniu i wywalczył piąte miejsce, co pokazuje, że miał naprawdę bardzo mocne tempo. Dalej Muerte i Mikrus, który okazał się lepszy od Karlika. Dość spore straty poniósł Mattie, a bardzo słaby występ zaliczył Piter, który znów na tym torze się nie popisał i stracił aż dwa okrążenia. Tarask popisał się też najszybszym okrążeniem wyścigu - 1:33.004 to od teraz nowy rekord obiektu w Le Castellet.

Pozycja Kierowca ZespółCzas/Strata
1. TaraskBenetton0:21:02.452
2. Kubusa96Williams+ 0:09.170
3. Patryk KręgielForce India+ 0:22.964
4. oZikaRMcLaren+ 0:26.917
5. SzymussoWilliams+ 0:30.833
6. NorbiBenetton+ 0:34.392
7. Muerte19991Ferrari+ 0:41.716
8. MikruseKManor+ 0:56.387
9. KarlikFerrari+ 1:02.096
10. BartiForce India+ 1:05.051
11. MatiieMcLaren+ 1:22.681
12. Piter1998Jaguar+ 2 okr.


Najważniejsze w tym wszystkim było to, jak spisuje się mod. Informacje (czy mówiąc bardziej językiem naszych ligowiczów - dane), które zebraliśmy, są bardzo pozytywne. Przygotowana przez nas specyfikacja nie sprawia problemów na ten moment, jedyne kłopoty jakie odnotowano są graficzne, ale to jest problem bardzo niskiej wagi i nie mający aż takiego wpływu na rywalizację. Oprócz tego nikt nie skarżył się na problemy z fps-ami, a pingi były u wszystkich bardzo stabilne i niemal jednakowe. O tyle jest to dla nas bardzo korzystna wiadomość, że nie jechaliśmy na serwerze Markovsky'ego, który ma zdecydowanie najlepsze łącze. Z tego miejsca chcę bardzo gorąco podziękować wszystkim, którzy wzięli w tej pierwszej turze testów udział, a zwłaszcza dzisiaj. Dwanaście osób zdecydowanie pozwala na to, by móc otrzymać w miarę wiarygodne wyniki. Dziękuję też za wszystkie spostrzeżenia, uwagi i raporty, bo naprawdę było to bardzo istotne.

A jeśli idzie o wyniki? Oczywiście bardzo ciężko coś wyrokować, ale wygląda na to, że Szymusso może być bliżej Taraska i Markovsky'ego niż w poprzednim sezonie. Zobaczymy, czy faktycznie tak będzie i jak spisywał się będzie mistrz ligi. Czy do tego grona zbliżą się Kubusa i Patryk? Nie jest to wykluczone. Potwierdza się, że walka o punkty będzie naprawdę pasjonująca. Na czele tej grupy wydają się być Barti i oZikaR, szczególnie ten drugi może się okazać czarnym koniem sezonu. Pochwały należą się zawodnikom Ferrari, widać, że ich rozwój zmierza w odpowiednim kierunku. Nie zapominajmy o Norbim, który na razie nieco odstaje, ale już nie raz udowodniał nam swoją klasę i należy się spodziewać, że będzie coraz szybszy. O Mikrusie na razie wiemy najmniej, ale po jeździe wyścigowej można wnioskować, że może być jeszcze lepszy niż w poprzednim sezonie. Tym bardziej, że chodzą słuchy o dobrej formie Aftera. Matiie i Piter natomiast na razie mają bardzo duże straty i przed nim naprawdę ciężka praca. O ile jednak coś mi mówi, że kierowca McLarena jeszcze nam pokaże się z lepszej strony, tak jeśli Piter nie weźmie się do porządnego treningu i nie poprosi o pomoc, to zespół Jaguara czeka bardzo przykry i pełen rozczarowań sezon. Niestety, ale takie są w tej chwili brutalne fakty.

Teraz czwartek, który dla zawodników jest dniem przerwy. W piątek i sobotę natomiast będą testować na torze w Baku i będzie to jeszcze ważniejszy sprawdzian niż ten na Paul Ricard. Wyścig bowiem będzie dłuższy, a tor jest bardziej wymagający dla gry i komputerów, także bardzo proszę o możliwie jak największą frekwencję, a zwłaszcza w sobotę, bo będzie to naprawdę szalenie istotne. Z tego miejsca serdecznie dziękuję wszystkim za udział w jazdach na francuskim torze i za to, że tak poważnie podeszliście do moich próśb. Cieszę się, bo to pokazuje, że zmierzamy w dobrym kierunku. Oby tak dalej. Na ten moment to już wszystko. Pozdrawiam, Kubusa96.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430