· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Pozwolę sobie jednak najpierw na nieco uproszczone przedstawienie tego obiektu. Nie będzie może jakoś bardzo szczegółowo, ale po pierwsze, nie chcę się za bardzo powtarzać (wszak miesiąc temu jechaliśmy na tym torze wyścig, do którego pisałem zapowiedź), a po drugie uważam, że nie to jest najważniejsze w tym newsie. Przechodząc już do rzeczy - obiekt ten jest wybudowany w miejscowości Le Castellet i ma długość 5842 metrów. Należy do tych najnowocześniejszych obiektów tego typu na świecie, czego dowodem może być fakt, że tor posiada podgrzewany asfalt oraz pobocza złożone z różnych rodzajów asfaltu. Stąd też te charakterystyczne "pasy", które rzucają się w oczy. Ten obiekt posiada także kilkanaście konfiguracji, co sprawia, że może być wykorzystywany przez niemalże każdą serię. Za niedługo odbędzie się tam wyścig Formuły 1 (dokładnie 24 czerwca) i jestem ciekaw, jak to będzie wyglądało na tym obiekcie, po nudnych wyścigach w Monako i Kanadzie? Tutaj może być jednak podobnie jak w ostatnim czasie, ale kto wie? Może czymś nas ten tor zaskoczy.
Nasza liga pojawi się na Paul Ricard po raz drugi, lecz tym razem nie będzie rywalizacji o punkty. Sam tor został wybrany na testy dlatego, że jest dość zróżnicowany - ma szybkie, długie łuki, wolne zakręty oraz długą prostą Mistral przedzieloną podwójną szykaną. To pozwala na dokładne sprawdzenie opon, bowiem jest to obiekt, na którym gumy dostają mocno w kość.
Teraz przejdźmy do znaczenia tych testów, które są przed nami. Co prawda nauka fizyki, sprawdzanie opon i aklimatyzacja z modem są ważnymi elementami, natomiast te testy dadzą nam odpowiedź na kluczowe pytanie, które będzie miało kluczowe znaczenie w wyglądzie szóstego sezonu. Przede wszystkim ma to być generalna próba dla moda z mieszanką krakowską bolidów. Sytuacja była już wyjaśniana wiele razy, także nie będę się też powtarzał. W przypadku problemów uniemożliwiających rozegranie sezonu na mixach, zostanie wdrożony plan alternatywny, czyli mod AL 2016, który był przygotowywany równocześnie z modem, który będziemy testować.
Jeżeli chodzi zaś o tempo kierowców, to trudno będzie wyciągać dokładne wnioski z testów. Można się o kilku rzeczach przekonać i przejrzeć kto radzi sobie lepiej a kto nie, natomiast nie jest to najważniejsza rzecz. Przede wszystkim zespoły będą celowały w realizację programów oraz zbieranie danych. Jak krążą słuchy, bolidy teraz są szybsze, co miało pozytywny wpływ na kierowców. Ostatecznie się o tym przekonamy na testach, gdzie będziemy mieli możliwość porównania czasów do tych, które mieliśmy w ubiegłym sezonie.
Program zajęć na torze Paul Ricard:
Dzień 1: 12.06 (wtorek), godz. 20:00, 60 minut jazdy, mokry tor
Dzień 2: 13.06 (środa), godz. 19:30, 30 minut jazdy + 13 okrążeń wyścigu (przed wyścigiem okrążenie formujące), suchy tor
To by było na tyle, jeżeli chodzi o zapowiedź pierwszej tury testów przed szóstym sezonem, który zapowiada się naprawdę pasjonująco, a pierwsze jazdy powinny nam dać już pierwsze odpowiedzi na ewentualny wygląd stawki w nadchodzącym czasie. Ja tymczasem dziękuję za uwagę i do zobaczenia następnym razem. Pozdrawiam, Markovsky.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum