· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Na początek informacja o planie B, czyli modzie z jednego sezonu, którego użyjemy w razie niepowodzenia z mieszankami bolidów. Podjęliśmy wspólnie z innymi administratorami, należącymi do umownego ligowego FIA decyzję, że weźmiemy moda z roku 2016, produkcji AL. Jeżeli ktoś pamięta, ten mod miał obowiązywać w naszej pierwszej kampanii na rFactorze, czyli III sezonie, ale zrezygnowaliśmy z tego, że względu na pewne problemy graficzne i z fizyką. Teraz jednak staramy się o to, by problem z grafiką został rozwiązany, a fizyka (z moda MMG 2007 z własnymi przeróbkami) będzie oczywiście identyczna, jak ta, która będzie w mieszankach bolidów. Opony również będą rzecz jasna te same. Ma to na celu uniknięcie przeprowadzania dodatkowych testów, ponieważ zawsze na przedsezonowych jazdach następuje pierwsze zaznajomienie się z fizyką. Notabene słowo o mieszankach - będą one zaczerpnięte z moda WCP 2013, ale z własnymi przeróbkami i do tego dodanym oponami ultra miękkimi. Pozostajemy przy pięciu mieszankach, tak jak w V sezonie, a więc nie wprowadzamy opon hiper miękkich i super twardych, gdyż uznaliśmy to za zbędne. Na dany weekend wyścigowy dostępne będą oczywiście trzy rodzaje i w wyścigu wymagane będzie użycie przynajmniej dwóch - tu się nic nie zmienia. W najbliższą niedzielę, 3 czerwca, zostaniecie poproszeni o wybór zespołu z 2016 roku. Liczę tu na to, że dogadacie się i obejdzie się bez robienia jakiś zapisów. Dlaczego taka prośba? To proste - prace nad modem z bolidami z jednego sezonu już ruszyły i chcemy mieć go gotowego, by w razie czego mógłby być dostępny od razu po testach przedsezonowych.
Żebyście też jednak nie byli zdziwieni jedną rzeczą, muszę od razu uprzedzić - bolidy z jednego roku będą mieć ,,podkręcone" silniki do 18 tysięcy obrotów. Ich brzmienie jednak się nie zmieni, a do tego fizyka będzie tak zrobiona, że te wyższe obroty w ogóle nie będą odczuwalne, a taki zabieg jest konieczny, ponieważ wtedy unikniemy jakiś problemów z silnikiem i w ogóle z fizyką (rFactor nie jest zbytnio przystosowany do bolidów z silnikiem V6). Zresztą, w modzie z mieszankami będą już trzy samochody z 2016 roku i, podobnie jak bolidy z lat 2001 i 2005, będą miały silniki do 18 tysięcy obrotów, co jest logiczne, ponieważ każde auto, choć jest z różnej ,,epoki", musi być na tym samym poziomie i mieć takie same szanse.
A skoro już mowa o mieszankach bolidów - ciągle trwają pracę nad tym modem i nasi ligowi modderzy, czyli Patrique2001, Markovsky i Tarask, pracują w pocie czoła, byście mogli dostać naprawdę świetny produkt. Nie mówię tu oczywiście jedynie o wrzuceniu bolidów z różnych lat do jednego worka, ale o pracy nad fizyką i oponami, a to, wierzcie mi, nie jest łatwe. Mogę jednak uspokoić, wszystko zmierza w dobrym kierunku, a autorzy są zadowoleni z efektów i postępów, jakie się dokonują. Planowany termin premiery moda to najbliższy czwartek, 7 czerwca. Wtedy też poznacie ostateczny kalendarz na szósty sezon, ale żeby nie wszystko było owiane tajemnicą, mogę już teraz zdradzić, że sezon zacznie się czterema wyścigami europejskimi. Oprócz tego jeszcze 8 GP zostaną rozegrane na Starym Kontynencie (czyli razem 12, bardzo dużo), trzy w Ameryce Północnej, jedno w Ameryce Południowej (tu nie jest tajemnicą jakie to będzie, ponieważ już jakiś czas temu pisałem, że powrót Interlagos do kalendarza jest pewny), jedno w Australii i dwa (tylko?) w Azji. Przyznam też szczerze, że gdy zobaczyłem istniejący tor w Tajlandii, sondowałem możliwość wprowadzenia go do kalendarza, ale po zbadaniu go stwierdziłem, że to kolejny azjatycki ,,rak" podobny do Malezji czy Indii, dlatego też kandydatura tego państwa odpadła w przedbiegach.
Jeśli idzie o zasady rozgrywania wyścigów, niewiele się zmieni. O zasadach użycia opon już pisałem, ich zużycie i zużycie paliwa, a także mnożnik uszkodzeń nie ulegną zmianie. Dystans wyścigu ligowego nadal będzie połową dystansu wyścigu rzeczywistej Formuły 1, a awarie mechaniczne pozostaną wyłączone - możecie zatem skupić się jedynie na ściganiu. Natomiast zgodnie z zapowiedzią, od nowego sezonu będzie obowiązywać nowy system kwalifikacji, gdyż ten używany od trzeciego sezonu uważany był w ostatnim czasie za dość nudny. Oficjalnie mogę już powiedzieć, że poszedłem za życzeniem ludzi i teraz każdy kierowca będzie miał tylko jedno pomiarowe okrążenie, podczas którego nikt nie będzie mu przeszkadzał. Będzie to wyglądać jak na ostatnim ligowym turnieju - kierowcy wyjeżdżają w kolejności odwrotnej do klasyfikacji generalnej. Wraz z zapaleniem się zielonego światła wyjeżdża pierwszy kierowca, natomiast drugi będzie opuszczał garaż w momencie, gdy pierwszy wyjedzie na prostą start/meta i tak w kółko. Nie zdecydowałem jeszcze, czy zasada zakazu używania ESC nadal będzie obowiązywać, za to na pewno kierowca będzie musiał pojechać to okrążenie na takich oponach, na jakich zamierza wystartować do wyścigu. Na ile nowy system kwalifikacji sprawdzi się i czy przyniesie on wzrost emocji, przekonamy się w trakcie sezonu.
No i pozostaje jeszcze ogłosić harmonogram testów przedsezonowych. Zgodnie z zapowiedzią, będą one miały miejsce w dniach 12-16 czerwca, składać się będą z czterech dni i odbędą się na dwóch torach, co jest zmianą w porównaniu do poprzednich testów, które trwały trzy dni i przeprowadzane były tylko na jednym obiekcie. Ta decyzja jest oczywiście podyktowana tym, że trzeba przeprowadzić jak najbardziej wiarygodny test moda z mieszankami bolidów. Oczywiście, że teraz będziemy mieć przygotowany mod zastępczy, ale jednak chyba wszyscy bardzo by chcieli, by tym razem mieszanki wypaliły, dlatego też potrzeba trochę się pomęczyć. Mam głęboką nadzieję, że na tych testach pojawi się nas jak najwięcej, ponieważ jeżeli na te sesje przyjdzie jedynie 8 osób, to niestety, ale wiarygodnie nie będzie i będziemy mieć problem. Na tory testowe, po konsultacjach z FIA, wybrane zostały obiekty w Le Castellet (Paul Ricard) i w Baku. Na pewno tutaj zdziwieni jeszcze wyborem toru w stolicy Azerbejdżanu (bo Paul Ricard często był używany do testów w F1), ale zostało to podyktowane faktem, że to tor, który waży bardzo dużo i to na takim test może dać nam najwięcej. No i będzie to też bardzo dobre przetarcie przed sezonem, by móc dobrze się przystosować ponownie do warunków ligowych. Tradycyjnie też pierwszy dzień poświęcimy na przetestowanie opon na mokrą nawierzchnię. Oto jak będą wyglądać testy:
Dzień 1 (Paul Ricard): 12.06 (wtorek), godz. 19:30, 60 minut jazdy, mokry tor
Dzień 2 (Paul Ricard): 13.06 (środa), godz. 19:30, 30 minut jazdy + 13 okrążeń wyścigu (przed wyścigiem okrążenie formujące), suchy tor
14.06 (czwartek) - dzień przerwy
Dzień 3 (Baku): 15.06 (piątek), godz. 19:00, 60 minut jazdy, suchy tor
Dzień 4 (Baku): 16.06 (sobota), godz. 19:30, test nowego formatu kwalifikacji + 18 okrążeń wyścigu (przed wyścigiem okrążenie formujące) suchy tor
W trakcie drugiego i trzeciego dnia testów podczas wolnych jazd dostępne będą wszystkie mieszanki opon. W wyścigu na Paul Ricard natomiast obowiązkowe będzie stosowanie dwóch mieszanek. Jeśli zaś idzie o ostatni dzień testów, to będą obowiązywać zasady typowo sezonowe - w kwalifikacjach wybieramy opony, na których będziemy startować w wyścigu, a w nim będziemy musieli użyć co najmniej dwóch rodzajów opon. Dobór opon zostanie podany później. Na tych testach bardzo Was proszę o to, byście nie tylko testowali nowe bolidy, nową fizykę i opony. Ale także zwracali uwagę na to, czy mod nie sprawia problemów. Byście kontrolowali pingi swoje, innych, a także ilość fps-ów. Nie będzie to na pewno łatwe, ale bardzo na Was liczę i na to, że pojawicie się licznie, bowiem tylko wtedy testy będą miały sens.
To na ten moment wszystkie informacje, jeśli idzie o VI sezon. Kolejne będą pojawiać się stopniowo. W razie pytań lub wątpliwości proszę pisać do mnie, wszystko wyjaśnię. Wiem, że wielu z Was czeka już z niecierpliwością na rozpoczęcie kampanii i niektórych wręcz już ciągnie do bolidu, ale na razie - odpoczywajcie. Sezon będzie na pewno ciężki i wtedy będziecie musieli dużo trenować, bo walka zapowiada się na naprawdę ostrą, ale i ciekawą. Także jeszcze zdążycie się najeździć, a na razie - odpoczywajcie i cierpliwie czekajcie. To na ten moment wszystko. Pozdrawiam serdecznie, Kubusa96.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum