header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia wyścigów F1 w Adelaide rozpoczyna się pod koniec lat 80. XX wieku, kiedy to lokalni biznesmeni chcieli poprawić wizerunek miasta. Z pomocą lokalnych władz rozpoczęto negocjacje z Berniem Ecclestone'em, czego efektem było podpisanie umowy od 1985 roku, a jej długość wynosiła 7 lat.

Tor wytyczono w centrum miasta, trasa przebiegała głównie przez dzielnicę parkową (co nie spodobało się ekologom). Z racji, że to tor uliczny i pętla toru jest wykorzystywana na codzień jako ulice, infrastruktura jest wznoszona tylko na czas wyścigu. Mimo głosów, iż życie w parku może zaniknąć, stało się zupełnie inaczej - natężenie ruchu zmalało. Przez cały okres obecności tego toru w F1, znajdował się on na końcu kalendarza, przez co rozstrzygały się tam losy mistrzowskiego tytułu. W 1986 roku o tytuł walczyli Nigel Mansell, Nelson Piquet i Alain Prost. Jednakże Mansellowi pękła opona, przez co przegrał tytuł. A dzięki zwycięstwu, Prost odrobił 7 punktów straty i ten tytuł zgarnął. W 1991 roku za to rozegrano tam najkrótszy wyścig w historii F1 - przez oberwanie chmury, kierowcy przejechali tylko 14 okrążeń, po drodze się rozbijając. Wygrał wtedy Ayrton Senna, powtarzając ten wyczyn w 1993 roku - jak się okazało, wygrał wtedy po raz ostatni. W 1994 o tytuł walczyli Michael Schumacher i Damon Hill. Ten pierwszy popełnil błąd, przez co mógł zostać wyprzedzony przez swojego rywala. W efekcie postanowił trochę blokować bolid Williamsa. Hill nie wytrzymał i chcąc zaatakować od wewnętrznej uderzył w Benettona Schumachera. Obaj nie dojechali do mety, przez co tytuł trafił w ręce Niemca. W 1995 roku potężny wypadek miał Mika Hakkinen - na szybkim zakręcie obróciło jego bolid i z impetem uderzył w ścianę z opon. Dzięki szybkiej pomocy medycznej, przeżył. Po tym wypadku wprowadzono boczne osłony kokpitu, przez co rok później bolidy wyglądały mniej więcej tak:



Faworytami do triumfu niezmiennie są: Markovsky, Tarask i duet Mercedesa, a także powoli do tego grona można zaliczać Patryka Kręgla. Kierowca McLarena jest dalej w wybornej formie, jednakże w Kanadzie już musiał walczyć. Kierowca Lotusa na pewno będzie chciał odbić sobie serię niepowodzeń typu dyskwalifikacja w Portugalii czy utknięcie na tarce w Kanadzie. Mercedesy z zabójczą skutecznością walczą o podia, i tym razem też tak powinno być. Kierowca Ferrari natomiast chyba odnalazł swoją formę z poprzedniego sezonu, i jeśli tym razem stratedzy nie pokpią sprawy, to może powalczyć o duże punkty. O punkty dla nowych pracodawców będą chcieli też powalczyć: Norbi, który przeszedł do Toro Rosso, Adventure, który przeszedł do Red Bulla i Calper, który trafił do Force Indii (zamiana miejsc z Norbim). Sauber będzie na pewno liczył na powrót Extremento, tym razem w barwach właśnie zespołu z Hinwil.

A teraz zobaczmy, co mieli przed tym weekendem do powiedzenia niektórzy kierowcy :

Kubusa96 (Mercedes)
"Podoba mi się ten tor. Wcześniej nie miałem z nim styczności, choć tyle już lat gram, a zawsze byłem ciekawy. To bardzo trudny obiekt, który wymaga maksymalnego skupienia. Do tego dochodzą tarki, bardzo zdradliwe, a jeden błąd może przekreślić wszystko. Lubię takie ciężkie obiekty, tory uliczne, ale nie wiem, czego się spodziewać. Rywale mogą mieć tu mocne tempo, a nie wiem, w jakim położeniu jesteśmy my. Wydaje się, że jesteśmy na dobrej drodze, ale zobaczymy więcej na treningu. Ja jednak w pierwszej kolejności na to, by być bezbłędnym. To jest najważniejsze, szczególnie na tym torze. No i żeby nie było dziwnych sytuacji na starcie jak w Kanadzie, a tutaj jest specyficzny start i straty tu poniesione mogą być ogromne. Ciekawe, jak będą spisywać się rywale. Ale najważniejsze to skupić się na sobie. To będzie dla mnie trudniejszy wyścig niż w Monako, ale wierzę, że jestem w stanie sobie poradzić. Jeśli dojadę do mety i unikne nieplanowanych pit-stopów, to będę naprawdę zadowolony. To jedyny mój cel na ten wyścig."

Patryk Kręgiel (Ferrari)
"Adelaide... fajny tor, mam z nim styczność jednak dopiero trzeci raz. Pierwszy raz jechałem tu w F1-Online, ale to było raczej toczenie się - na starym sprzęcie stać mnie było tylko na tyle. Drugi raz jechałem na nim w Speed&Power Festival, ale to było za czasów F1 Challenge. Teraz jestem tu po raz trzeci i na razie czuję się tu całkiem dobrze. Zobaczymy co będzie dalej..."

Adventure0 (Red Bull Racing)
"No cóż Adelaide znam tylko z F1Online bo była na Wizji. i z ToCA Race Driver 3. Ten Tor trochę Canberre przypomina ale tam nie jest tak ciasno. Będzie sporo walki i hołoty. Nowy Team. Nowe Wyzwanie. I jestem ciekaw kto rozwali sobie głupi ryj."

Nazwa GP: Australian Grand Prix
Lokalizacja: Adelaide, Południowa Australia, Australia
Nazwa toru: Adelaide Street Circuit
Długość: 3.219 km
Liczba zakrętów 14
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Damon Hill, Williams, 1:15.381, 1993
Liczba okrążeń (F1): 81
Liczba okrążeń (liga): 44
Dystans wyścigu (F1): 260,739 km
Dystans wyścigu (liga): 141,636 km
Dostępne mieszanki opon: Super Soft, Soft, Intermediate, Wet

Program GP:
Trening: 12.11.2017 (niedziela), godz. 19:00
Kwalifikacje: 13.11.2017 (poniedziałek), godz. 19:30
Wyścig: 13.11.2017 (poniedziałek), godz. 20:00

Prognoza pogody: Nie przewiduje się żadnych opadów deszczu, kierowcy mogą raczyć się pięknym, słonecznym niebem.

W tym miejscu chcę zakończyć zapowiedź. Serdecznie zapraszam na jutrzejszy trening i poniedziałkowy wyścig, liczymy na jak najwyższą frekwencję. Powodzenia!

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430