· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia wyścigów F1 w Adelaide rozpoczyna się pod koniec lat 80. XX wieku, kiedy to lokalni biznesmeni chcieli poprawić wizerunek miasta. Z pomocą lokalnych władz rozpoczęto negocjacje z Berniem Ecclestone'em, czego efektem było podpisanie umowy od 1985 roku, a jej długość wynosiła 7 lat.
Tor wytyczono w centrum miasta, trasa przebiegała głównie przez dzielnicę parkową (co nie spodobało się ekologom). Z racji, że to tor uliczny i pętla toru jest wykorzystywana na codzień jako ulice, infrastruktura jest wznoszona tylko na czas wyścigu. Mimo głosów, iż życie w parku może zaniknąć, stało się zupełnie inaczej - natężenie ruchu zmalało. Przez cały okres obecności tego toru w F1, znajdował się on na końcu kalendarza, przez co rozstrzygały się tam losy mistrzowskiego tytułu. W 1986 roku o tytuł walczyli Nigel Mansell, Nelson Piquet i Alain Prost. Jednakże Mansellowi pękła opona, przez co przegrał tytuł. A dzięki zwycięstwu, Prost odrobił 7 punktów straty i ten tytuł zgarnął. W 1991 roku za to rozegrano tam najkrótszy wyścig w historii F1 - przez oberwanie chmury, kierowcy przejechali tylko 14 okrążeń, po drodze się rozbijając. Wygrał wtedy Ayrton Senna, powtarzając ten wyczyn w 1993 roku - jak się okazało, wygrał wtedy po raz ostatni. W 1994 o tytuł walczyli Michael Schumacher i Damon Hill. Ten pierwszy popełnil błąd, przez co mógł zostać wyprzedzony przez swojego rywala. W efekcie postanowił trochę blokować bolid Williamsa. Hill nie wytrzymał i chcąc zaatakować od wewnętrznej uderzył w Benettona Schumachera. Obaj nie dojechali do mety, przez co tytuł trafił w ręce Niemca. W 1995 roku potężny wypadek miał Mika Hakkinen - na szybkim zakręcie obróciło jego bolid i z impetem uderzył w ścianę z opon. Dzięki szybkiej pomocy medycznej, przeżył. Po tym wypadku wprowadzono boczne osłony kokpitu, przez co rok później bolidy wyglądały mniej więcej tak:
Faworytami do triumfu niezmiennie są: Markovsky, Tarask i duet Mercedesa, a także powoli do tego grona można zaliczać Patryka Kręgla. Kierowca McLarena jest dalej w wybornej formie, jednakże w Kanadzie już musiał walczyć. Kierowca Lotusa na pewno będzie chciał odbić sobie serię niepowodzeń typu dyskwalifikacja w Portugalii czy utknięcie na tarce w Kanadzie. Mercedesy z zabójczą skutecznością walczą o podia, i tym razem też tak powinno być. Kierowca Ferrari natomiast chyba odnalazł swoją formę z poprzedniego sezonu, i jeśli tym razem stratedzy nie pokpią sprawy, to może powalczyć o duże punkty. O punkty dla nowych pracodawców będą chcieli też powalczyć: Norbi, który przeszedł do Toro Rosso, Adventure, który przeszedł do Red Bulla i Calper, który trafił do Force Indii (zamiana miejsc z Norbim). Sauber będzie na pewno liczył na powrót Extremento, tym razem w barwach właśnie zespołu z Hinwil.
A teraz zobaczmy, co mieli przed tym weekendem do powiedzenia niektórzy kierowcy :
Kubusa96 (Mercedes)
"Podoba mi się ten tor. Wcześniej nie miałem z nim styczności, choć tyle już lat gram, a zawsze byłem ciekawy. To bardzo trudny obiekt, który wymaga maksymalnego skupienia. Do tego dochodzą tarki, bardzo zdradliwe, a jeden błąd może przekreślić wszystko. Lubię takie ciężkie obiekty, tory uliczne, ale nie wiem, czego się spodziewać. Rywale mogą mieć tu mocne tempo, a nie wiem, w jakim położeniu jesteśmy my. Wydaje się, że jesteśmy na dobrej drodze, ale zobaczymy więcej na treningu. Ja jednak w pierwszej kolejności na to, by być bezbłędnym. To jest najważniejsze, szczególnie na tym torze. No i żeby nie było dziwnych sytuacji na starcie jak w Kanadzie, a tutaj jest specyficzny start i straty tu poniesione mogą być ogromne. Ciekawe, jak będą spisywać się rywale. Ale najważniejsze to skupić się na sobie. To będzie dla mnie trudniejszy wyścig niż w Monako, ale wierzę, że jestem w stanie sobie poradzić. Jeśli dojadę do mety i unikne nieplanowanych pit-stopów, to będę naprawdę zadowolony. To jedyny mój cel na ten wyścig."
Patryk Kręgiel (Ferrari)
"Adelaide... fajny tor, mam z nim styczność jednak dopiero trzeci raz. Pierwszy raz jechałem tu w F1-Online, ale to było raczej toczenie się - na starym sprzęcie stać mnie było tylko na tyle. Drugi raz jechałem na nim w Speed&Power Festival, ale to było za czasów F1 Challenge. Teraz jestem tu po raz trzeci i na razie czuję się tu całkiem dobrze. Zobaczymy co będzie dalej..."
Adventure0 (Red Bull Racing)
"No cóż Adelaide znam tylko z F1Online bo była na Wizji. i z ToCA Race Driver 3. Ten Tor trochę Canberre przypomina ale tam nie jest tak ciasno. Będzie sporo walki i hołoty. Nowy Team. Nowe Wyzwanie. I jestem ciekaw kto rozwali sobie głupi ryj."
Nazwa GP: Australian Grand Prix
Lokalizacja: Adelaide, Południowa Australia, Australia
Nazwa toru: Adelaide Street Circuit
Długość: 3.219 km
Liczba zakrętów 14
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Damon Hill, Williams, 1:15.381, 1993
Liczba okrążeń (F1): 81
Liczba okrążeń (liga): 44
Dystans wyścigu (F1): 260,739 km
Dystans wyścigu (liga): 141,636 km
Dostępne mieszanki opon: Super Soft, Soft, Intermediate, Wet
Prognoza pogody: Nie przewiduje się żadnych opadów deszczu, kierowcy mogą raczyć się pięknym, słonecznym niebem.
W tym miejscu chcę zakończyć zapowiedź. Serdecznie zapraszam na jutrzejszy trening i poniedziałkowy wyścig, liczymy na jak najwyższą frekwencję. Powodzenia!
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum