header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Dokończenie historii

Jak wszyscy wiedzą, nasza liga zaczynała w 2016 roku na platformie F1 Challenge. Stara, dobra gra, dzięki której zdecydowana większość simracerów łapała bakcyla, miała jednak pewne wady. Główna to oczywiście średnio zrobiony multiplayer, który nie jest tak stabilny, jak ten na platformie rFactor. O ile w pierwszym sezonie jakoś udało nam się to wszystko zrobić w miarę dobrze i udało się to rozegrać w pełni (kontrowersji jednak i tak nie brakowało), tak w drugim sezonie problemy były już większe. Nie udało nam się niestety tamtych zmagań dokończyć, a film będący podsumowaniem tamtej kampanii jego autor, Markovsky, zatytułował jako ,,Niedokończona historia". Czas zatem tę sprawę zamknąć. Tak, moi drodzy. Podczas bnefisu pojedziemy na F1 Challenge i to na modzie z drugiego sezonu! Oczywiście, nie będziemy rozgrywać GP, których wtedy się nie udało przeprowadzić. Będzie to jednodniowy event, który rozegramy na torze TOTAL Circuit, będącym połączeniem kilkunastu znanych z F1 obiektów. Znamy ten tor z pierwszej edycji ligowego turnieju. Jak będzie to wyglądać? Nie będzie to skomplikowane. Najpierw przeprowadzona zostanie 7-minutowa sesja kwalifikacyjna. Biorąc pod uwagę, że jedno okrążenie tego toru pokonuje się w około 4,5 minuty, sprawa jest prosta - każdy ma tylko jedną jedyną szansę. Czasówka ustali pozycje startowe do wyścigu, który rozegrany zostanie na dystansie 5 okrążeń, co będzie odpowiadać mniej więcej połowie dystansu ligowego. Więcej nie ma sensu rozgrywać, gdyż F1 Challenge ma swoje humory i to wszystko to też będzie eksperyment. Wierzę jednak, że wszystko uda się przeprowadzić w miarę normalnych warunkach i obędzie się bez żadnych dziwnych sytuacji. Tak jak już wspominałem, ma to być forma definitywnego pożegnania z F1 Challenge, ,,przeproszenia się z nim" i zamknięcia sprawy drugiego sezonu. Rozstańmy się z tą kultową mimo wszystko grą, która tak nas bawiła swoją prostotą, w sposób godny, podkreślając, że przecież to właśnie dzięki niej zaczęła się ExtremeF1.

Od Poznania od Miedzianej Góry

Kolejne eventy będą rozgrywane już na doskonale nam znanej platformie rFactor. Będzie ich pięć. Jako pierwsza rozegrana zostanie Extrimowa Liga Mistrzów. Na czym będzie ona polegać? Będzie to nic innego, jak walka na ,,hot lapy", czyli na jedno okrążenie. Coś, co znacie z ostatniego turnieju ligowego, ale tym razem będzie to rozbudowane. Zasady będą mniej więcej takie, jak w piłkarskiej Champions League - najpierw faza grupowa, potem pucharowa. Co istotne - każda runda będzie przeprowadzona na innym torze. Jak to będzie wyglądać w praktyce? Przy założeniu, że w evencie weźmie udział 16 kierowców, powstaną cztery grupy po czterech zawodników. Ważne - nie ma rozstawienia. W każdej grupie zawodnicy rywalizują system każdy z każdym, ale tylko raz - nie ma ,,meczów rewanżowych". Zwycięstwo to jeden punkt, porażka - zero punktów. W przypadku, gdy po fazie grupowej dwóch zawodników ma tyle samo punktów, o kolejności decyduje wynik bezpośredniego starcia, natomiast gdy więcej kierowców będzie mieć tyle samo punktów, to o kolejności zdecyduje suma uzyskanej przewagi, bądź straty nad pozostałymi zawodnikami. To coś, jak bilans bramek - po prostu zsumowane zostaną ze wszystkich pojedynków pomiędzy zainteresowanymi graczami różnice w czasach między nimi. Ma to zachęcać do walki do samego końca. Do ćwierćfinału awansują po dwaj najlepsi zawodnicy z danych grup i od tamtego momentu gra toczy się systemem przegrany odpada. Zakładając, że właśnie wyglądałby ten event, kierowcy rywalizowaliby na następujących torach:

1. kolejka grupowa: Tor Poznań (Polska)
2. kolejka grupowa: Ahvenisto Race Circuit (Finlandia)
3. kolejka grupowa: Circuit de Calafat (Hiszpania)
Ćwierćfinały: Cadwell Park (Wielka Brytania)
Półfinały: Jeddah Corniche Circuit (Arabia Saudyjska)
Finał: Circuit de Spa-Francorchamps (Belgia)

Jak zatem widać, spotkamy się na torach, a nawet w krajach, w których nas jeszcze nie było. Ale czy to może dziwić? Wszak skoro przez tyle lat charakteryzowaliśmy się jazdą na przeróżnych torach, to podczas benefisu również nie mogło tego zabraknąć. Ma to też nieco uatrakcyjnić tą rywalizację i sprawić, że nie będzie tak łatwo. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że ta lista nie jest oczywiście ostateczna - może ulec zmianie, gdyż nie wiemy, ile faktycznie osób weźmie udział w Extrimowej Lidze Mistrzów. Powyższe rozważania przedstawiono dla 16 graczy, co byłoby optymalnym rozwiązaniem. Jednak jeśli ta liczba będzie inna, damy radę. System zostanie do tego dostosowany. Minimalna liczba kierowców wymagana do przeprowadzenia eventu to osiem. Tyle uzbieramy raczej bez kłopotów.

Następnym eventem będzie inne znane nam wydarzenie z IV Turnieju Ligowego - 144-minutowy wyścig, czyli nasza wersja zmagań 24-godzinnych. Przypomnijmy - w grze zostanie ustawione przyspieszenie czasu x10, co sprawi, że w niej przejedziemy całą dobę, podczas gdy w rzeczywistości będą to 2 godziny i 24 minuty. Tu nie będzie żadnych kombinacji - tak jak wtedy, pojedziemy na torze w Bahrajnie. Wiemy już z czym to się je, tor nie jest przesadnie trudny, więc tutaj nie będziemy sobie komplikować życia. Kolejne wydarzenie to Jazda do Celu. Tutaj każdy zawodnik przejedzie trzy okrążenia, których czasy zostaną zsumowane. Wygra ten, który będzie najbliżej wyznaczonego celu, czyli w tym wypadku - konkretnego czasu będącego sumą trzech okrążeń. Co istotne - dla każdego zawodnika ten cel będzie inny i zostanie on wylosowany przed początkiem zmagań. A żeby nie było zbyt łatwo - kierowcy będą jechać rundami. To znaczy - nie każdy jedzie od razu trzy okrążenia pod rząd, lecz najpierw jeden przejedzie pierwsze okrążenie, potem drugi i tak uczynią to wszyscy, po czym dopiero będzie można jechać drugie kółko i tak do końca. Kolejność wyjazdów będzie inna dla każdej kolejki i również zostanie ustalona w drodze losowanie. Obiektem tych zmagań będzie również tor w Bahrajnie, ale wersja Outer, znana z wyścigu o GP Sakhiru w 2020 roku. Kolejny event to wyścig na 100% realnego dystansu. Również znamy to z ostatniego turnieju, jednak tym razem arena będzie inna. Spokojnie, nie będzie to ,,perełka" - ten wyścig odbędzie się na Red Bull Ringu. Charakterystyka toru powinna sprawić, że rywalizacja będzie zacięta na dystansie 71 okrążeń, więc powinno być ciekawie. Ostatni event to wyścig typowo rozrywkowy, coś jak ostatni etap Tour de France, choć tu oczywiście nie liczymy na ,,procesję", a na fajną rywalizację. Odbędzie się on na Torze Kielce i będzie się składał z 20 okrążeń. Wcześniej - poprzedzony będzie 10-minutowymi kwalifikacjami. Tym samym - nasze eventy benefisowe na rFactorze zaczną się i skończą w Polsce. A co z pozycjami startowymi do wyścigów długich? Ustalą je wcześniejsze eventy - kolejność na starcie do wyścigu 144-minutowego będzie pokrywać się z wynikami Extrimowej Ligi Mistrzów, zaś ustawienie do rywalizacji na Red Bull Ringu ustali Jazda do Celu. Zatem - jest o co w tych eventach walczyć.

Fizyka, zasady i zespoły

Jak już wiemy, w przypadku eventu na F1 Challenge, posłużymy się modem z II sezonu. To oznacza przy tym, że do wyboru będą wyłącznie zespoły, które były zgłoszone w tamtej kampanii. Jak już wspomniałem, ma to być pewne rozliczenie z przeszłością, dlatego kierowcy, którzy jeździli w tamtym sezonie, zobowiązani są do jazdy w takim bolidzie, jak wtedy. Przypomnijmy - Kubusa96 i Szymusso byli reprezentantami BMW Sauber, Patrique2001 jechał w Jordanie, Adve - w Mercedesie, After - w Arrowsie, a Kiroshima - w Spykerze. Zakładając, że w turnieju udział wezmą Markovsky i Tarask, to zajęty zostaje także zespół Prosta. Pozostali kierowcy, chętni do jazdy w evencie, muszą zająć pozostałe miejsca, z obowiązującą zasadą, że w zespole zajęte mogą być dwa miejsca. ,,Zaklepać" miejsce można w komentarzu do tego newsa. Aby ułatwić sprawę, poniżej zestawienie, jakie samochody są dostępne:

Jordan (2001 rok): jedno miejsce
Arrows (2001 rok): jedno miejsce
Mercedes (2012 rok): jedno miejsce
Ferrari (2015 rok): dwa miejsca
Renault (2006 rok): dwa miejsca
Spyker (2007 rok): jedno miejsce

Obowiązuje zasada kto pierwszy ten lepszy, przy czym istotne obostrzenie - jeśli zainteresowanie udziałem w evencie wyrazi kierowca, którego obecnie nie ma w lidze, ale był wtedy (mało prawdopodobne, ale załóżmy ten scenariusz), to automatycznie przejmuje ,,swój" samochód z tamtego sezonu, a kierowca, który wyraził zainteresowanie wcześniej, otrzymuje możliwość innego wyboru. W przypadku, gdyby do eventu było więcej chętnych, niż 16 osób, będziemy wprowadzać trzecie bolidy do tych ekip. Wybierać samochody można do końca maja. Jeśli zaś idzie o zasady: zużycie opon i paliwa zostaje WYŁĄCZONE. Nie ma tym samym obowiązkowego pit-stopu. Zniszczalność bolidów zostanie natomiast ustawiona na poziomie 25%. Niski dość, ale ma ograniczyć ryzyko, gdyż jak być może pamiętacie, w tamtym modzie dość łatwo było kogoś pozbawić tylnego skrzydła.

Jeśli zaś idzie o eventy na rFactorze, tu sprawa z wyborem samochodu jest dużo prostsza. Otóż obowiązuje pełna dowolność wyboru samochodu. Obowiązuje jedynie zastrzeżenie, że musi to być auto z lat 1998-2016. Nie ma natomiast limitu miejsc w ekipie, takim samochodem mogą jechać nawet wszyscy. Można zatem wybrać auto z realnej F1, można wybrać auto z ostatniego ligowego turnieju, można sobie przemalować auto z realnej F1, albo stworzyć kompletnie nowe malowanie, od zera. Wszystko zależy od Was. Proszę jednak o dobre przemyślenie, gdyż to będzie Wasze definitywnie ostatnie auto w ExtremeF1. Wybór auta proszę zgłaszać do Patrique2001 do końca maja. Do tego dnia obowiązuje także dostarczenie własnego malowania. Jeśli zaś idzie o fizykę moda - będziemy jechać na tej, która obowiązywała w IV Turnieju Ligowym. Nie będzie to zatem dla Was żadna nowość. Jeśli zaś idzie o zasady - zniszczalność bolidów ustawiona na poziomie 35%, asysty takie, jak w trakcie sezonu. Natomiast zużycie paliwa i opon - na poziomie normalnym, z wyjątkiem ostatniego eventu w Miedzianej Górze, gdzie będzie to wyłączone. Tu ma być już czyste ściganie, bez zmartwień o paliwo, opony, pit-stop. Trzeba będzie tylko i aż uważać, czy bolid nie zostanie zniszczony.

No dobrze, ale kiedy to wszystko będzie?

W tej chwili niestety jest to dość trudne zagadnienie, ponieważ w tym momencie nie wiem, jak będę pracował w czerwcu, a do tego mam bardzo napięty grafik. Mam jednak nadzieję, że uda się wszystko rozegrać do końca czerwca. Wstępne daty rozgrywania naszych eventów to: 12, 14, 16, 26, 27 i 28 czerwca. Zaznaczam jednak, że może to ulec zmianie. Gdy tylko będę wiedział, jak pracuję w czerwcu, będę informował o kolejnych planach. Jeżeli będzie jednak tak, że będzie mało osób, nie będą Wam pasować wybitnie daty, to będziemy kombinować, modyfikować. Jestem przekonany, że uda nam się przeprowadzić to w jak największym gronie i znajdziecie nieco czasu, by pobawić się ten ostatni raz.

Czy trzeba się zapisywać?

Napisanie w komentarzu do tego newsa wyboru auta na event na F1 Challenge, oraz zgłoszenie Patrique'owi wyboru swojego auta na eventy na rFactorze jest równoznaczne z wyrażeniem zainteresowania udziałem w benefisie. Jednak przed każdym pojedynczym eventem będzie jeszcze prowadzona lista zgłoszeniowa, na której będzie trzeba potwierdzić swój udział w wydarzeniu. Listy będą zamykane 24 godziny przed planowanym początkiem danego eventu. Ma to na celu zebranie informacji o tym, ile osób się faktycznie pojawi na wydarzeniu i czy przypadkiem nie trzeba będzie go przełożyć. Nie chodzi bowiem tu o to, by to wszystko odbębnić i zaliczyć. Jak już podkreślałem, to ma być święto nas wszystkich, którzy budowali tę ligę przez 6 lat i 12 sezonów. To ostatnia okazja, by pobawić się w takim gronie. Dlatego chciałbym, by było nas jak najwięcej. Prawo uczestnictwa w benefisie mają obecnie zapisani kierowcy do ligi, a także byli zawodnicy lub ludzie będący z nią blisko, którzy czują się związani z ExtremeF1, pokazali, że jest dla nich bardzo ważna i nie mają negatywnych relacji z administracją.

I to by było na tyle. Tak ma wyglądać benefis ExtremeF1. Mam nadzieję, że czekają nas bardzo fajne wspólne chwile, które będą odpowiednim zwieńczeniem tej przygody. W razie pytań, wątpliwości jestem do dyspozycji. Być może coś pominąłem, być może coś powinno wyglądać inaczej? Proszę w takim wypadku o informację. Liczę na to, że będzie nas jak najwięcej, fajnie się pobawimy, porywalizujemy i tym samym zakończymy ExtremeF1 w najlepszy możliwy sposób. Zapraszam jeszcze raz do wspólnej zabawy podczas benefisowych eventów, no i oczywiście - do rywalizacji podczas GP Polski, naszego ostatniego Grand Prix. Niech te najbliższe tygodnie będą najlepszym możliwym podsumowaniem tej historii i prawdziwym świętem ExtremeF1, czyli - nas wszystkich. Gorąco zachęcam. Dziękuję za przeczytanie tego tekstu i zapraszam do wspólnej zabawy. To wszystko na ten moment. Pozdrawiam, Kubusa96.
 Komentarze
#1 | pandodo dnia maj 24 2022 21:21:45
zajmuję Renault 2006 Wink
#2 | Graczek dnia maj 24 2022 21:25:31
zaklepuje boże ferrari rocznika 2015 Wink
#3 | Szprycek dnia maj 24 2022 21:58:44
Renault 2006 wybieram
#4 | MikruseK dnia maj 24 2022 22:09:27
JORDAN
#5 | Rekady dnia maj 24 2022 23:40:05
Ferrari plis
#6 | Ostachim dnia maj 25 2022 09:42:48
Zaczynalem w tej lidze od Mercedesa to niech będzie Mercedes
#7 | Norbi dnia maj 31 2022 14:45:11
Ferrari 2015
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430