header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Pierwszy wyścig na Hockenheimringu odbył się 25 maja 1932 roku - był to wyścig motocyklowy, a tor swoim kształtem przypominał trójkąt. Warto nadmienić, że zgodnie z panującym wówczas trendem był to tor wytyczony na drogach publicznych ze startem i metą w mieście. Pierwsza przebudowa miała miejsce w roku 1938 - wtedy to zmienił się kształt toru, z trójkątnego na owalny. Powojenne wyścigi wróciły na Hockenheimring w roku 1947, zaś pierwsze motocyklowe GP Niemiec rozegrano po raz pierwszy w roku 1957. W latach 1964-66 nastąpiła kolejna zmiana układu toru - przejazd przez miasto został zastąpiony sekcją, która dziś zwie się "sekcją stadionową". Pomijając pojawienie się szykan na prostych i w zakręcie Ostkurve, układ ten pozostał bez zmian aż do 2001 roku włącznie! Otwarcie nowej pętli toru miało miejsce w dniu 22.05.1966, a pierwszym wyścigiem było... motocyklowe GP Niemiec. W 1968 roku na torze śmieć poniósł słynny Jim Clark, co spowodowało wprowadzenie poprawek pod kątem bezpieczeństwa - w tym dwóch szykan, z których pierwsza została nazwana imieniem słynnego Szkota. W 1970 roku na Hockenheim zawitała F1, i tor ten wypadł blado w porównaniu ze słynnym Nurburgringiem. Jednakże od 1977 roku Hockenheim przejęło organizację GP Niemiec Formuły 1, a kierowcy po wypadku Nikiego Laudy jednak docenili "bezduszność" i (jak na tamte czasy) przesadzone zabezpieczenia. W 1982 roku pojawiła się szykana w zakręcie Ostkurve, która w roku 1992 została poddana drobnej przeróbce mającej na celu dodatkowe spowolnienie kierowców. Te "drobne poprawki" spotkały również pozostałe dwie szykany w 1994 roku - przy okazji pierwsza szykana oficjalnie została nazwana imieniem Jima Clarka, a trzecia imieniem Ayrtona Senny. W 2002 roku zadebiutowała nowa pętla toru, która całkowicie omija leśny odcinek - sami włodarze toru już zadbali o to, by ślad po istnieniu toru w lesie zaginął. Zmiana układu toru była jednak podyktowana względami bezpieczeństwa i finansowymi - w lesie można było się wedrzeć na środek toru w trakcie wyścigu, co pokazał pewien były pracownik Mercedesa w 2000 roku, a ponadto nie było tam zbyt wielu płatnych (słowo-klucz) trybun. Od 2009 do 2013 włącznie tor rotacyjnie z Nurburgringiem gościł GP Niemiec, zaś w 2014, 2016, 2018 i 2019 roku Grand Prix tego kraju tor organizował samodzielnie.

Pętla toru o długości 4,574 km posiada 17 zakrętów - 11 w prawo i 6 w lewo. Kluczowe będzie znalezienie kompromisu między odpowiednią ilością docisku w 3. sektorze oraz wysokimą prędkością na dojeździe do nawrotu nr 6 - preferowane więc będą ustawienia gwarantujące średnią siłę dociskową. Na odświeżenie nitki toru zaprosił was Dymson:



Pierwsze GP Niemiec w ramach ExtremeF1 rozegrano w I sezonie - na torze Hockenheim Pole Position wywalczył TheNewRio, choć wyścig wygrał Markovsky. Podium uzupełnił Szymusso, zaś kontrowersyjny zawodnik dojechał na drugiej pozycji. Kolejne GP Niemiec miało miejsce w III sezonie, już na rFactorze - i po raz kolejny ścigano się na Hockenheim. Pole Position wywalczył Kubusa96, jednak nie dojechał on nawet do mety. Wyścig wygrał znowu Markovsky, a na podium tym razem towarzyszyli mu Tarask i startujący pod swoim nazwiskiem Patrique2001. W IV sezonie liga odwiedziła tor Sachsenring - i tor ten nie przypadł kierowcom do gustu. W strugach deszczu Pole Position wywalczył Markovsky, ale do mety dojechał drugi - wygrał Tarask, a na podium towarzyszył im After. W V sezonie liga odwiedziła Nurburgring. Pole Position wywalczył Tarask, ale wyścig wygrał Markovsky. Tarask dojechał drugi, a podium uzupełnił Szymusso. W VI sezonie po raz trzeci ścigano się na Hockenheim, i tym razem była to inauguracja sezonu. Pole Position i zwycięstwo należało do Markovsky'ego, drugi na mecie był Szymusso, a podium uzupełnił ponownie startujący pod nazwiskiem Patrique2001. W VII sezonie po raz drugi odwiedziliśmy Nurburgring, i na Pole Position znalazł się Tarask. Tak jak to było w V sezonie, wygrał Markovsky, a zdobywca Pole Position był drugi. Podium tym razem uzupełnił Barti Novik. W VIII sezonie GP Niemiec się nie odbyło, ale odbyło się w sezonie IX. Na torze Oschersleben Pole Position i zwycięstwo wywalczył Tarask, drugi na mecie był Markovsky, a podium uzupełnił Kubusa96. W X sezonie liga odwiedziła Lausitzring, gdzie kierowcy rywalizowali przy padającym deszczu. Pole Position wywalczył Rekady, jednak dojechał on na drugim miejscu - wygrał Markovsky, a podium uzupełnił Szymusso. W XI sezonie po raz trzeci (i ostatni) ścigano się na Nurburgringu, gdzie Pole Position wywalczył Rekady - i tak jak w X sezonie był drugi, a Markovsky wygrał. Podium tym razem uzupełnił Tarask.

Charakterystyka tego toru zdaje się być sprzyjająca dla Rekady'ego, który na torach znanych z kalendarza Formuły 1 czuje się jak ryba w wodzie - dlatego to kierowca Ferrari, i świeżo upieczony mistrz ligi, jest głównym faworytem do zwycięstwa. Do walki z nim chciałby stanąć MikruseK, jednak potencjalne zwycięstwo dla kierowcy Arrowsa byłoby jedynie wygraną "na otarcie łez". Do tej walki na pewno chciałby się wmieszać również Szymusso, potrafiący jakimś sposobem zawsze zakręcić się w okolicach podium - jednak w kolejce za nim znaleźć się powinni kierowcy Toro Rosso, wciąż poszukujący zwycięstwa i zwiększenia swoich szans w walce o mistrzostwo zespołowe. Za tą piątką walczyć ze sobą powinni kierowcy McLarena, a także Norbi, Kubusa96 oraz Pandodo - dla którego będzie to setny wyścig w ExtremeF1. Tu jednak dla przebiegu walki kluczowa będzie jazda defensywna kierowcy Arrowsa. O punkty powalczyć na pewno by chciał Wujek, a także ZanDi oraz Dymson - jednak ich dyspozycja jest zależna od pory dnia, temperatury powietrza i asfaltu, a także układu gwiazd i planet oraz obecności na serwerze. W swoim świecie powinni znaleźć się kierowcy Jordana oraz Kiroshima - za daleko do TOP10, i za daleko między sobą.

Ważne informacje:
Nazwa toru: Hockenheimring
Lokalizacja: Hockenheim, Niemcy
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń (F1): 67
Liczba okrążeń (liga): 34
Dystans wyścigu: (F1): 306,458 km
Dystans wyścigu (liga): 155,516 km
Ligowy rekord okrążenia: Tarask, 1:14.059 (20.06.2018, VI sezon, Benetton)

Program GP:
Trening: 16.05.2022 (poniedziałek), godz. 21:00
Kwalifikacje: 17.05.2022 (wtorek), godz. 20:30
Wyścig: 17.05.2022 (wtorek), godz. 21:15

Prognoza pogody: o opadach deszczu nie może być mowy - w chwili pisania newsa szanse na opady w treningu, kwalifikacjach i wyścigu wynoszą 6-7%. Ponadto należy spodziewać się temperatury powietrza rzędu 20 stopni Celsjusza, więc warunki do jazdy będą dość dobre.

Pomimo rozstrzygnięcia walki o mistrzostwo indywidualne, kierowcy wciąż mają o co walczyć. Różnice pomiędzy kierowcami nie powinny być wielkie, więc nawet najmniejszy błąd i zjazd do boksów o jedno okrążenie za póżno może zaważyć o sukcesie lub porażce. Szczególną uwagę radzę jednak zachować na wyjściu z nawrotu nr 6, gdyż asfaltowe pobocze kryje w sobie niezbyt miłą "niespodziankę". Kto jednak poradzi sobie na tym torze najlepiej? Czy sytuacja w rywalizacji o mistrzostwo zespołowe ulegnie zmianie? Czy doczekamy się trzeciego w sezonie zwycięzcy? Na te i inne pytania odpowiedź poznacie w relacjach z GP Niemiec, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430