header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Pierwsze w historii GP Europy w ExtremeF1 odbędzie się na ulicznym torze w hiszpańskiej Walencji. Sam obiekt swoją historię zaczyna w 2007 roku, kiedy to były regionalny polityk Francisco Camps wynegocjował z F1 kontrakt na organizacje wyścigów na siedem lat. Nitka powstała w dzielnicy portowej miasta wokół starych w większości opuszczonych magazynów. Za projekt toru odpowiadał znany i lubiany Hermann Tilke, który miał za zadanie przystosowanie istniejących ulic, aby bolidy F1 mogły zaprezentować świetne ściganie. Dlatego w części tor powstał właśnie z ulic, a część została dobudowana. Budowa miała potrwać około 12 miesięcy i jako pierwsi do ściganie byli kierowcy królowej motorsportu w 2008 roku. Tak się jednak nie stało, gdyż organizatorzy nie chcieli rzucać się na tak głęboką wodę i pierwsze wyścigi odbyły się w ramach hiszpańskiej F3 oraz International GT Open pod koniec lipca tamtego roku. Jako, że wszystko poszło gładko, Formuła 1 mogła już w sierpniu zawitać do Walencji. Pierwszy wyścig o GP Europy na tym obiekcie zdominował Felipe Massa. Zdobywając Pole Position i kontrolując swoją pozycje przez większość wyścigu. Brakowało jednak tego, co zapowiadano, czyli ściganie. Te okazało się tutaj bardzo trudne, a wyasfaltowane pobocza sprawiły, że kierowcy mogli sobie pozwolić na błędy bez większych konsekwencji. Imprezy organizowane były do 2012 roku, czyli kontrakt został skrócony o dwa lata. Poważnym problemem okazało się być to, jak reklamowano tor, czyli stały tor połączony z czynnymi ulicami. Budowanie toru co rok było ponad siły miasta, a zamiana na szczeblu politycznym przyspieszyła tylko ten proces. Tor na siebie nie zarabiał, a generował ogromne koszty. Od tamtego czasu obiekt pustoszał, stały odcinek został ogrodzony i większości zdewastowany i już raczej nie zobaczymy tam ścigania. Niemniej sama nitka potrafiła dostarczyć emocje, chociaż niekoniecznie te dobre. Na przykład słynny wypadek Marka Webbera, kiedy to zaliczył salto w powietrzu po kolizji z jednym z kierowców Lotusa.

Valencia Street Circuit mierzy 5 kilometrów i 419 metrów. Podczas okrążenia będziemy musieli zmierzyć się z aż 25 zakrętami, z czego 13 w prawo, a 12 w lewo. Nitka to mieszanka szybkich i wolnych zakrętów i kilkoma prostymi, na których kierowcy mogą pokusić się o wyprzedzanie. Na zapoznanie z tym obiektem zaprosił was kierowca Red Bulla - Zandi:



Jest to pierwsze i zarazem ostatnie podejście do wyścigu nazwanego starym kontynentem, ale nie oznacza to, że z tym obiektem nie mieliśmy styczności. Pierwsze podejście mieliśmy już w sezonie drugim. Po tym wyścigu jednak sezon przedwcześnie zakończono, a wyniki tego wyścigu zostały anulowane. W sezonie szóstym natomiast wszystko było w porządku i mogliśmy ujrzeć bardzo fajny wyścig. Przy nieobecności dominatora tamtego sezonu, czyli Markovsky’ego pałeczkę przejął Tarask, który po fenomenalnej walce z Szymussem wygrał tamten wyścig. Podium na ostatnim okrążeniu stracił brat Szymka, Kubusa. Za długo jechał na swoich oponach i po zostaniu wyprzedzonym przez Patryka Krążka Kręgla vel Patrique2001 roztrzaskał swój bolid o bandę i dojechał dopiero szósty. Relacja z tego wyścigu cały czas jest dostępna do obejrzenia, więc serdecznie zapraszam:



Na tym obiekcie także odbyła się runda w fazie grupowej ostatniego Turnieju Ligowego. Tam w szranki mieli stanąć niepokonany do tamtej pory w pojedynkach 1 na 1 MikruseK, wielki faworyt do triumfu w całym turnieju Tarask, Szymusso, który pełnił rolę gospodarza grupy (tor był jego wyborem), a na dokładkę mieliśmy Adve. Ostatecznie gospodarzowi nie udało się pojawić, a punktami podzielili się Mikrus z Taraskiem. Relacja z tego wydarzenia także jest dostępna na naszym kanale YouTube:



Sezon zbliża się do końca, a sytuacja w generalkach jest cały czas otwarta. Faworytem tego wyścigu z pewnością będzie Rekady. Wywierać presję spróbuje goniący go MikruseK. W czołówce na pewno ujrzymy też Szymussa oraz nieobliczalny duet Toro Rosso. Swoje do powiedzenia będą mieli na pewno Pandodo, Dymson, Norbi, Szprycek, Graczek czy Kubusa96. Jest kilka miejsc, gdzie można zakończyć wyścig przedwcześnie, a na to będą liczyć Adve, Wujek, ZanDi, Ostachim i Kiroshima, bo może uda się zdobyć jakieś punkty. Zapowiada się bardzo ciekawe widowisko, na którym na pewno nie zabraknie akcji na torze.

Ważne informacje:
Nazwa toru: Valencia Street Circuit
Lokalizacja: Walencja, Francja
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń (F1): 57
Liczba okrążeń (liga): 29
Dystans wyścigu: (F1): 308,883 km
Dystans wyścigu (liga): 157,151 km
Ligowy rekord okrążenia: 1:34.825, Markovsky

Program GP:
Trening: 06.04.2022 (środa), godz. 20:00
Kwalifikacje: 07.04.2022 (czwartek), godz. 21:00
Wyścig: 07.04.2022 (czwartek), godz. 21:45

Prognoza pogody: Pogoda zapowiada się na idealną do ścigania. Cieplo, słońce świeci, chmur niemal brak i tak całą rundę.

Czy Mikrus zniweluje stratę do Rekadego? Czy kierowca Ferrari ucieknie już na dobre? Czy Arrows utrzyma pierwsze miejsce w klasyfikacji konstruktorów? Tego i wiele wiele więcej dowiecie się podczas GP Europy na ulicznym torze w Walencji. Tyle ode mnie. Pozdrawiam. MikruseK.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430