header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tor Circuit du Val de Vienne wybudowano i otwarto w 1990 roku, przez samorząd Montmorillonnis oraz z pieniędzy lokalnych władz. Dwa lata po inauguracji działalności, na tor zawitały mistrzostwa Francji aut turystycznych, a w ślad za tą serią poszły mistrzostwa Francji superbike'ów. Z biegiem czasu tor na stałe trafił do kalendarza różnych lokalnych serii wyścigowych - i na dzień dzisiejszy nie zanosi się na zmianę tej sytuacji. W 2008 roku obiekt przeszedł przebudowę - szykanę "Pif Paf" w środku okrążenia zastąpiono dłuższą prostą, kilka zakrętów zostało poszerzonych bądź zwężonych, a wjazd do alei serwisowej doczekał się kompletnej zmiany. Aktualnie obiekt posiada 4 konfiguracje, z czego dwie mogą być wykorzystywane w tym samym czasie - co sprawia, że tor często gości różnego rodzaju szkoł jazdy. W styczniu 2012 roku zmienił się zarządca toru - z rąk miejscowego samorządu trafił on do orgaznizacji Les Deux Arbres, w skład której wchodzi Jack Leconte (szef ekipy Larbre Racing) oraz Jacques Nicolet (będący szefem OAK Racing). Ogłosili oni 3-letni plan modernizacji infrastruktury toru - i plan ten się powiódł. Obiekt otrzymał bowiem nową wieżę kontroli wyścigu oraz został wyposażony w 32 kamery w standardzie Full HD - będać pierwszym takim torem w Europie. Po wszelkich przebudowach i modernizacjach, Circuit du Val de Vienne otrzymało licencję FIA 2. stopnia - a więc może gościć prawie każdą serię wyścigową, poza F1.

GP Francji w ramach ExtremeF1 rozegrano po raz pierwszy w II sezonie. Na torze Magny-Cours Pole Position wywalczył Kubusa96, lecz w końcówce wyścigu starł się z Markovskym i skończył na 7. miejscu. Wygrał wówczas Szymusso, drugi był TiDiEj077, a wspomniany Markovsky skończył trzeci. Magny-Cours gościło kierowców również w III sezonie. Pole Position wywalczył Szymusso, ale wyścig ukończył na trzecim miejscu - przed nim uplasowali się Markovsky i Tarask. Następne GP Francji rozegrano w V sezonie, tym razem na torze Paul Ricard. W kwalifikacjach oraz w wyścigu najlepszy był Markovsky, a na podium towarzyszyli mu Szymusso oraz Patrique2001. W VII sezonie wyścig o GP Francji rozegrano ponownie na torze Magny-Cours. Pole Position wywalczył Tarask, lecz w wyścigu musiał uznać wyższość Markovsky'ego - podium z kolei uzupełnił wówczas Barti Novik. VIII sezon przyniósł drugą wizytę na Paul Ricard w ramach rywalizacji o punkty. Zgodnie z panującą w tamtym sezonie tradycją (z kilkoma wyjątkami), kwalifikacje i wyścig padły łupem Taraska. W wyścigu "reszty stawki" najlepsi byli Szymusso i Patrique2001, którzy pojawili się na podium obok ówczesnego dominatora. W IX sezonie pojawiła się odskocznia w postaci Le Mans, a konkretniej pętli Bugatti Circuit. Kwalifikacje należały do Taraska, lecz w zmiennych warunkach najlepszym okazał się być Patrique2001. Tarask znalazł się ostatecznie na drugim miejscu, zaś trzeci stopień podium należał do Norbiego.

Pętla toru o długości 3,729 km posiada 18 zakrętów - 12 w prawo i 6 w lewo, a zatem jest to tor o biegu zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Jest to dość wąska i kręta pętla - zwłaszcza w trzecim sektorze. Długa prosta między zakrętami nr 5 i 7 może jednak dać złudne nadzieje na ustawienie samochodu pod wyższe prędkości. Na bliższe zapoznanie z tym torem tym razem zaprosiło was dwóch kierowców - Wujek i Rekady:



Po GP Monako widzimy, że Rekady jest w gazie i koniecznie chce wywalczyć ten mistrzowski tytuł - mimo 42-punktowej przewagi musi jednak uważać, bo MikruseK i Szymusso to nie są zawodnicy do zlekceważenia, nawet gdy nie są w pełni zgrani z torem. Grupę pościgową dość nieoczekiwanie może otwierać Szprycek - jeśli wierzyć doniesieniom z padoku, czuje się on na tym torze fenomenalnie. Musi jednak uważać na Toro Rosso - tym razem w komplecie, gdyż After wrócił już do kraju i może pomóc w niwelowaniu 12-punktowej straty stajni z Fanezy do Arrowsa. W tę grupę będzie na pewno chciał się wtopić Pandodo, a także Graczek, Kubusa96 oraz Norbi - o ile kierowca Arrowsa planuje pojawić się na torze. O uzupełnienie punktowanej dziesiątki powalczyć może Dymson, ZanDi oraz Wujek - to jednak jest zależne od ich dyspozycji, a przede wszystkim obecności. Do tego tercetu dołączyć będą chcieli kierowcy Jordana, uskrzydleni punktem Ostachima w Abu Dhabi oraz punktem Adve w Monako. Kiroshimie jest pisany raczej spokojny wyścig w swoim tempie, niezagrażającym sobie i innym - o ile do gry nie włączą się problemy natury zdrowotnej zawodnika z Nowego Tomyśla.

Ważne informacje:
Nazwa toru: Circuit du Val de Vienne
Lokalizacja: Le Vigeant, Francja
Długość toru: 3,729 km
Liczba okrążeń (F1): 82
Liczba okrążeń (liga): 41
Dystans wyścigu: (F1): 305,778 km
Dystans wyścigu (liga): 152,889 km
Ligowy rekord okrążenia: brak

Program GP:
Trening: 23.03.2022 (środa), godz. 21:45
Kwalifikacje: 24.03.2022 (czwartek), godz. 21:15
Wyścig: 24.03.2022 (czwartek), godz. 22:00

Prognoza pogody: jeśli ktoś liczy na deszczowy wyścig w tym sezonie, to nie będzie to GP Francji - jedynym mankamentem może być niska temperatura powietrza podczas sesji treningowych oraz kwalifikacji i wyścigu.

Jak zatem widać, szykują nam się bardzo emocjonujące zawody. Różnice między kierowcami nie powinny być duże, a sam tor mimo ciasnoty powinien dostarczyć sporo atrakcji - choć nie zbiera on zbyt wielu pozytywnych opinii. Nie żeby to po tylu latach kogoś dziwiło... ale dla narzekających pocieszenie jest takie, że do końca sezonu będziemy odwiedzać już znane nam miejsca. W każdym razie należy spodziewać się ciekawego widowiska. Kto jednak poradzi sobie najlepiej? Czy doczekamy się czwartego w sezonie zwycięzcy? Czy po tym wyścigu cała startująca szesnastka będzie miała chociaż 1 punkt na koncie? Na te i inne pytania odpowiedź poznamy w relacjach z GP Francji, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430